Alapvető fontosságú, hogy naprakészen tartsa a pénzügyeit, különösen a különböző üzleti kezdeményezések ROI-jának felmérésekor. A vállalatok által követett egyik legfontosabb mérőszám a konverziós költségek.
Mit jelent az átalakítási költségek kifejezés?
A konverziós célok eléréséhez szükséges összes költséget tartalmazza. A fogalom meghatározása a következő irányvonalak mentén halad: „A konverziós költségek az az ár, amelyen a vállalkozások vagy internetes hirdetők valódi ügyfeleket szereznek.”
A legtöbb a hirdetési költségekből származik, amelyek közvetlenül magasabb konverziós arányt eredményeznek. A konverziós költségek megértése azért fontos, mert segíthet felmérni hirdetési kampányai hatékonyságát és meghatározni marketingstratégiája sikerét.
Konverziós költségek számítása
A konverziós költségei mindig attól függnek, hogy milyen stratégiát alkalmaz üzleti céljainak eléréséhez. Az általános konverziós költség számítási képlete a következő:
konverziós költségek = a forgalom generálásának teljes költsége
Ha elosztja a forgalom generálásának teljes költségét a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget (CPC). A forgalom generálásának teljes költsége tartalmazza a hirdetési költségeket.
konverziónkénti költség (CPC) = a forgalom generálásának teljes költsége / a konverziók teljes száma
Például, ha PPC (kattintásonkénti fizetés) kampányokat használ, nyomon követheti és szabályozhatja a hirdetési költségeket. Ez a pontszám minőségi mutatójának köszönhetően lehetséges, amely az Ön PPC-hirdetéseinek és kulcsszavainak relevanciáját jelzi.
Sok más mérőszámhoz hasonlóan ez a modell is az iparágtól és a végterméktől függ. Az egyes üzleti modelleknél a konverziós csatorna máshogy néz ki. Ezért ajánlatos ezeket a számításokat másként végezni.
Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?
Ha figyelembe vesszük a webhelyén végbemenő összes konverziót, a konverziós költségek különböző tényezőket tartalmazhatnak. A kiadások pontos kiszámításához áttekintéssel kell rendelkeznie fizetett marketing kezdeményezéséről.
Általánosságban elmondható, hogy minden alkalommal, amikor fizetnie kell azért, hogy egy látogatót konverzióra késztessen, ezek a költségek hozzáadódnak a konverziós költségek teljes értékéhez. Ezek változhatnak, de az Ön fizetett marketingtevékenységét jelzik. Például, ha csak fizetett Google-hirdetéseket használ, a forgalom generálására fordított költségkeret az Ön teljes költsége. Más a helyzet, ha több fizetős marketing csatornát használ. Ha szegmentálja ezt a forgalmat, és elosztja a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget.
Íme az összes lehetséges költség, amely beleszámíthat az átalakítási költségekbe:
- Keresőmotor fizetett hirdetések (Google, Bing és Yahoo hirdetések)
- Facebook fizetett hirdetések
- Fizetett Twitter hirdetések
- Instagram fizetett hirdetések
- YouTube fizetett hirdetések
- LinkedIn fizetett hirdetések
Mindezek a költségek az átalakítási költségek kategóriájába tartoznak. Nyomon követésük létfontosságú a sikerhez, mivel ez segít elérni a marketingszakemberek végső célját, vagyis a leghatékonyabb és legköltséghatékonyabb hirdetési stratégia létrehozását.
Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?
Soha ne felejtse el, hogy a fizetett hirdetések nem az egyetlen forrása webhelye forgalmának. Webhelye forgalmának nagy része organikus, ami azt jelenti, hogy nem kell fizetnie azért, hogy a potenciális ügyfelet közvetlenül a webhelyére irányítsa.
Igen, lehet, hogy fizetett egy SEO szakemberért, szakértő blogíróért és tapasztalt közösségi média marketingszakért. Ezek a költségek azonban nem tartoznak az átalakítási költségek alá. Az átalakítási költség nem tartalmazza a következőket:
- Webhelyének újratervezése a jobb felhasználói élmény érdekében
- SEO a tartalomhoz és a webhelyhez
- Rendszeres blogbejegyzések
- Vendégbejegyzések
- Közösségi média profilok
- Fórum bejegyzések
Ezek a stratégiák növelhetik webhelye forgalmát, de mivel az organikus, a konverziós költségek meghatározása nem érvényes.
Konverziós költségek optimalizálása
Számos lehetőség áll rendelkezésre a konverziós költségek szabályozására, mint például a maximális ár megadása, amelyet hajlandó fizetni a célzott kulcsszavakért, vagy a konverziós arány optimalizálása. A fizetett hirdetésben optimalizálhatja a konverziós költségeket, csökkentheti azokat, és így is a legtöbbet hozhatja ki kampányából.
A konverziós költségek csökkentésének legegyszerűbb módja a minőségi pontszám javítása. Ez a hirdetés, a kulcsszó és a céloldal minőségének számszerű értéke.
- Optimalizálja tartalommarketingjét és válasszon relevánsabb kulcsszavakat – minél jobban releváns a hirdetése a megcélzott kulcsszavakhoz, annál jobb lesz a minőségi pontszáma
- Javítson a céloldalon – A/B teszteléssel válassza ki a célközönség számára legjobban teljesítő céloldalt. Az A/B tesztelési CTA-k, értékajánlatok és címsorok értékes betekintést nyújthatnak
- Javítsa átkattintási arányát – javítsa hirdetési példányát, finomítsa a CTA-kat
Frequently Asked Questions
Mit jelent a konverziós költség?
Ez alapvetően ügyfélszerzési költség. A konverziós költség a kívánt műveletet (konverziós eseményt) végrehajtó tényleges ügyfél megszerzésének összes költségének összege.
Hogyan számolja ki a konverziós költségeket?
A konverziós költségek a forgalom generálásának teljes költségét jelentik. Ha olyan eszközöket használ, mint a Google Analytics, hogy nyomon kövesse webhelye forgalmi forrásait, akkor könnyen megtekintheti, hogy a fizetett hirdetések mekkora forgalmat generálnak, és hány látogató végezte el a kívánt műveletet. Ha ki szeretné számítani a konverziónkénti költséget, akkor el kell osztania a forgalom generálásának teljes költségét egy adott időszakon belüli konverziók teljes számával.
Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?
A konverziós költségek tartalmazzák az összes fizetett hirdetési költséget. Függetlenül attól, hogy fizetett közösségimédia-marketinget, keresőmotor fizetett hirdetéseit, YouTube fizetett hirdetéseit vagy ezek bármely kombinációját használja, az ezekre a kampányokra fordított összes pénz hozzáadódik a konverziós költségek végső összegéhez.
Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?
A webhely teljes forgalma két csoportra osztható – fizetett és organikus forgalom. Ne felejtse el, hogy az organikus látogatók is konvertálnak. Mivel azonban nem fizetett harmadik félnek azért, hogy a webhelyére irányítsa őket, az organikus forgalom nem tartozik a konverziós költségek kategóriába.
Hogyan csökkentheti konverziós költségeit?
Csökkentheti a konverziós költségeket fizetett hirdetései minőségi mutatójának javításával és célzási stratégiájának finomításával. A minőségi mutató javításának és a költségek csökkentésének legjobb módja a hirdetésszöveg optimalizálása, a releváns kulcsszavak megcélzása, valamint az A/B tesztelés használata a céloldalak és a hirdetések relevánsabbá tétele érdekében.
Expert’s note
A megfelelő ügyfélszolgálat jelentősen növelheti a konverziós arányokat. Az ügyfélszolgálati szoftverek, mint a LiveAgent, megfelelő eszközöket és integrációkat biztosítanak ehhez.
A LiveAgent olyan ügyfélszolgálati szolgáltatásokat kínál, amelyek segíthetik a márkafigyelem növelését és az értékesítések növelését online marketingben. Az alkalmazás hívás, e-mail és chat szolgáltatásokat, tudásbázisokat és proaktív chat sablonokat is kínál. A konverziós arány létfontosságú a vásárlói élmény növeléséhez és új marketingtaktikák vagy kampányok teszteléséhez. A konverziós arány kiszámítása egyszerű, és számos típusa létezik.
The article discusses the importance of the conversion funnel, which is the path that customers take from product or service search to purchase. Strategies for improving the funnel include creating data-driven channels, conducting personalized marketing campaigns, creating a sense of urgency, using social proof, and more. The stages of the marketing funnel include awareness, interest, consideration, decision, and evaluation. Analysis of the conversion funnel involves KPI monitoring, user behavior analysis, heatmap usage, surveys, testing, identifying bottlenecks, comparing channels for deeper analysis, and more. Steps to create a problem-free funnel involve creating a homepage that offers services or products, using content to generate traffic, analyzing where leads are lost, optimizing conversion rates, adding additional offers, and considering creating more channels. The article also discusses the importance of customer service, including the use of chat features and an omnichannel approach.
A híváscímkézés lehetővé teszi, hogy különféle címkéket helyezzenek el telefonhívásokra, amely hatékony üzleti eszköz a kapcsolattartó központ számára. A híváscímkézésnek számos előnye van az ügyfélszolgálatban, lehetővé teszi a szervezetten tartást, hívások elemzését, trendek azonosítását, dühös hívások címkézését, potenciális ügyfelek visszaszerzését és kihívások azonosítását. A híváscímkézés lehetővé teszi az ügynökök személyre szabottabb szolgáltatást a kategorizálás révén và elemezheti a korábbi Interakcióikat az ügyfelekkel.
A cselekvésre ösztönzés minden bejövő digitális marketingstratégia elengedhetetlen része. A marketing szakemberek az e-mailes és webhelyes kampányokban egyaránt használják. A hatékony cselekvésre ösztönzésnek láthatónak, lenyűgözőnek, sürgetőnek, előny-orientáltnak, és általában hitelesnek kell lennie. Itt található néhány példa a leggyakoribb CTA-k (cselekvésre ösztönző példák) elhelyezkedéseiről az oldalon.