Alapvető fontosságú, hogy naprakészen tartsa a pénzügyeit, különösen a különböző üzleti kezdeményezések ROI-jának felmérésekor. A vállalatok által követett egyik legfontosabb mérőszám a konverziós költségek.
Mit jelent az átalakítási költségek kifejezés?
A konverziós célok eléréséhez szükséges összes költséget tartalmazza. A fogalom meghatározása a következő irányvonalak mentén halad: „A konverziós költségek az az ár, amelyen a vállalkozások vagy internetes hirdetők valódi ügyfeleket szereznek.”
A legtöbb a hirdetési költségekből származik, amelyek közvetlenül magasabb konverziós arányt eredményeznek. A konverziós költségek megértése azért fontos, mert segíthet felmérni hirdetési kampányai hatékonyságát és meghatározni marketingstratégiája sikerét.
Konverziós költségek számítása
A konverziós költségei mindig attól függnek, hogy milyen stratégiát alkalmaz üzleti céljainak eléréséhez. Az általános konverziós költség számítási képlete a következő:
konverziós költségek = a forgalom generálásának teljes költsége
Ha elosztja a forgalom generálásának teljes költségét a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget (CPC). A forgalom generálásának teljes költsége tartalmazza a hirdetési költségeket.
konverziónkénti költség (CPC) = a forgalom generálásának teljes költsége / a konverziók teljes száma
Például, ha PPC (kattintásonkénti fizetés) kampányokat használ, nyomon követheti és szabályozhatja a hirdetési költségeket. Ez a pontszám minőségi mutatójának köszönhetően lehetséges, amely az Ön PPC-hirdetéseinek és kulcsszavainak relevanciáját jelzi.
![](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/0d4c58bce337f81e49ebebbbf1398d70/01_keyword-1024x576.jpg)
Sok más mérőszámhoz hasonlóan ez a modell is az iparágtól és a végterméktől függ. Az egyes üzleti modelleknél a konverziós csatorna máshogy néz ki. Ezért ajánlatos ezeket a számításokat másként végezni.
Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?
Ha figyelembe vesszük a webhelyén végbemenő összes konverziót, a konverziós költségek különböző tényezőket tartalmazhatnak. A kiadások pontos kiszámításához áttekintéssel kell rendelkeznie fizetett marketing kezdeményezéséről.
Általánosságban elmondható, hogy minden alkalommal, amikor fizetnie kell azért, hogy egy látogatót konverzióra késztessen, ezek a költségek hozzáadódnak a konverziós költségek teljes értékéhez. Ezek változhatnak, de az Ön fizetett marketingtevékenységét jelzik. Például, ha csak fizetett Google-hirdetéseket használ, a forgalom generálására fordított költségkeret az Ön teljes költsége. Más a helyzet, ha több fizetős marketing csatornát használ. Ha szegmentálja ezt a forgalmat, és elosztja a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget.
![Közösségi média logók](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/70f3f1b88555523f9cd59527db28cb1f/10marketing4.png)
Íme az összes lehetséges költség, amely beleszámíthat az átalakítási költségekbe:
- Keresőmotor fizetett hirdetések (Google, Bing és Yahoo hirdetések)
- Facebook fizetett hirdetések
- Fizetett Twitter hirdetések
- Instagram fizetett hirdetések
- YouTube fizetett hirdetések
- LinkedIn fizetett hirdetések
Mindezek a költségek az átalakítási költségek kategóriájába tartoznak. Nyomon követésük létfontosságú a sikerhez, mivel ez segít elérni a marketingszakemberek végső célját, vagyis a leghatékonyabb és legköltséghatékonyabb hirdetési stratégia létrehozását.
Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?
Soha ne felejtse el, hogy a fizetett hirdetések nem az egyetlen forrása webhelye forgalmának. Webhelye forgalmának nagy része organikus, ami azt jelenti, hogy nem kell fizetnie azért, hogy a potenciális ügyfelet közvetlenül a webhelyére irányítsa.
Igen, lehet, hogy fizetett egy SEO szakemberért, szakértő blogíróért és tapasztalt közösségi média marketingszakért. Ezek a költségek azonban nem tartoznak az átalakítási költségek alá. Az átalakítási költség nem tartalmazza a következőket:
- Webhelyének újratervezése a jobb felhasználói élmény érdekében
- SEO a tartalomhoz és a webhelyhez
- Rendszeres blogbejegyzések
- Vendégbejegyzések
- Közösségi média profilok
- Fórum bejegyzések
Ezek a stratégiák növelhetik webhelye forgalmát, de mivel az organikus, a konverziós költségek meghatározása nem érvényes.
Konverziós költségek optimalizálása
Számos lehetőség áll rendelkezésre a konverziós költségek szabályozására, mint például a maximális ár megadása, amelyet hajlandó fizetni a célzott kulcsszavakért, vagy a konverziós arány optimalizálása. A fizetett hirdetésben optimalizálhatja a konverziós költségeket, csökkentheti azokat, és így is a legtöbbet hozhatja ki kampányából.
A konverziós költségek csökkentésének legegyszerűbb módja a minőségi pontszám javítása. Ez a hirdetés, a kulcsszó és a céloldal minőségének számszerű értéke.
- Optimalizálja tartalommarketingjét és válasszon relevánsabb kulcsszavakat – minél jobban releváns a hirdetése a megcélzott kulcsszavakhoz, annál jobb lesz a minőségi pontszáma
- Javítson a céloldalon – A/B teszteléssel válassza ki a célközönség számára legjobban teljesítő céloldalt. Az A/B tesztelési CTA-k, értékajánlatok és címsorok értékes betekintést nyújthatnak
- Javítsa átkattintási arányát – javítsa hirdetési példányát, finomítsa a CTA-kat
![LiveAgent's CTA buttons](https://www.liveagent.hu/wp/urlslab-download/fedba301146fac5cea1546cd902c5476/image-4-6-1024x474.png)
Frequently Asked Questions
Mit jelent a konverziós költség?
Ez alapvetően ügyfélszerzési költség. A konverziós költség a kívánt műveletet (konverziós eseményt) végrehajtó tényleges ügyfél megszerzésének összes költségének összege.
Hogyan számolja ki a konverziós költségeket?
A konverziós költségek a forgalom generálásának teljes költségét jelentik. Ha olyan eszközöket használ, mint a Google Analytics, hogy nyomon kövesse webhelye forgalmi forrásait, akkor könnyen megtekintheti, hogy a fizetett hirdetések mekkora forgalmat generálnak, és hány látogató végezte el a kívánt műveletet. Ha ki szeretné számítani a konverziónkénti költséget, akkor el kell osztania a forgalom generálásának teljes költségét egy adott időszakon belüli konverziók teljes számával.
Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?
A konverziós költségek tartalmazzák az összes fizetett hirdetési költséget. Függetlenül attól, hogy fizetett közösségimédia-marketinget, keresőmotor fizetett hirdetéseit, YouTube fizetett hirdetéseit vagy ezek bármely kombinációját használja, az ezekre a kampányokra fordított összes pénz hozzáadódik a konverziós költségek végső összegéhez.
Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?
A webhely teljes forgalma két csoportra osztható – fizetett és organikus forgalom. Ne felejtse el, hogy az organikus látogatók is konvertálnak. Mivel azonban nem fizetett harmadik félnek azért, hogy a webhelyére irányítsa őket, az organikus forgalom nem tartozik a konverziós költségek kategóriába.
Hogyan csökkentheti konverziós költségeit?
Csökkentheti a konverziós költségeket fizetett hirdetései minőségi mutatójának javításával és célzási stratégiájának finomításával. A minőségi mutató javításának és a költségek csökkentésének legjobb módja a hirdetésszöveg optimalizálása, a releváns kulcsszavak megcélzása, valamint az A/B tesztelés használata a céloldalak és a hirdetések relevánsabbá tétele érdekében.
A LiveAgent olyan ügyfélszolgálati szolgáltatásokat kínál, amelyek segíthetik a márkafigyelem növelését és az értékesítések növelését online marketingben. Az alkalmazás hívás, e-mail és chat szolgáltatásokat, tudásbázisokat és proaktív chat sablonokat is kínál. A konverziós arány létfontosságú a vásárlói élmény növeléséhez és új marketingtaktikák vagy kampányok teszteléséhez. A konverziós arány kiszámítása egyszerű, és számos típusa létezik.
A híváscímkézés lehetővé teszi, hogy különféle címkéket helyezzenek el telefonhívásokra, amely hatékony üzleti eszköz a kapcsolattartó központ számára. A híváscímkézésnek számos előnye van az ügyfélszolgálatban, lehetővé teszi a szervezetten tartást, hívások elemzését, trendek azonosítását, dühös hívások címkézését, potenciális ügyfelek visszaszerzését és kihívások azonosítását. A híváscímkézés lehetővé teszi az ügynökök személyre szabottabb szolgáltatást a kategorizálás révén và elemezheti a korábbi Interakcióikat az ügyfelekkel.
A cselekvésre ösztönzés minden bejövő digitális marketingstratégia elengedhetetlen része. A marketing szakemberek az e-mailes és webhelyes kampányokban egyaránt használják. A hatékony cselekvésre ösztönzésnek láthatónak, lenyűgözőnek, sürgetőnek, előny-orientáltnak, és általában hitelesnek kell lennie. Itt található néhány példa a leggyakoribb CTA-k (cselekvésre ösztönző példák) elhelyezkedéseiről az oldalon.
Az ügyfélelkötelezettség kulcsfontosságú a márkával való kapcsolattartásban, amelynek érdekében személyessé kell tenni az ügyfélélményt, visszajelzést kell kérni és hűségprogramokat kell létrehozni. Az ügyfél-elköteleződési platformok digitális csatornákat kínálnak az ügyfelekkel való hatékony kommunikációhoz. A társadalmi szerepvállalás jelentősége és a meglévő ügyfelek ajánlása segít a márkának növekedni.