Alapvető fontosságú, hogy naprakészen tartsa a pénzügyeit, különösen a különböző üzleti kezdeményezések ROI-jának felmérésekor. A vállalatok által követett egyik legfontosabb mérőszám a konverziós költségek.
Mit jelent az átalakítási költségek kifejezés?
A konverziós célok eléréséhez szükséges összes költséget tartalmazza. A fogalom meghatározása a következő irányvonalak mentén halad: „A konverziós költségek az az ár, amelyen a vállalkozások vagy internetes hirdetők valódi ügyfeleket szereznek.”
A legtöbb a hirdetési költségekből származik, amelyek közvetlenül magasabb konverziós arányt eredményeznek. A konverziós költségek megértése azért fontos, mert segíthet felmérni hirdetési kampányai hatékonyságát és meghatározni marketingstratégiája sikerét.
Konverziós költségek számítása
A konverziós költségei mindig attól függnek, hogy milyen stratégiát alkalmaz üzleti céljainak eléréséhez. Az általános konverziós költség számítási képlete a következő:
konverziós költségek = a forgalom generálásának teljes költsége
Ha elosztja a forgalom generálásának teljes költségét a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget (CPC). A forgalom generálásának teljes költsége tartalmazza a hirdetési költségeket.
konverziónkénti költség (CPC) = a forgalom generálásának teljes költsége / a konverziók teljes száma
Például, ha PPC (kattintásonkénti fizetés) kampányokat használ, nyomon követheti és szabályozhatja a hirdetési költségeket. Ez a pontszám minőségi mutatójának köszönhetően lehetséges, amely az Ön PPC-hirdetéseinek és kulcsszavainak relevanciáját jelzi.
Sok más mérőszámhoz hasonlóan ez a modell is az iparágtól és a végterméktől függ. Az egyes üzleti modelleknél a konverziós csatorna máshogy néz ki. Ezért ajánlatos ezeket a számításokat másként végezni.
Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?
Ha figyelembe vesszük a webhelyén végbemenő összes konverziót, a konverziós költségek különböző tényezőket tartalmazhatnak. A kiadások pontos kiszámításához áttekintéssel kell rendelkeznie fizetett marketing kezdeményezéséről.
Általánosságban elmondható, hogy minden alkalommal, amikor fizetnie kell azért, hogy egy látogatót konverzióra késztessen, ezek a költségek hozzáadódnak a konverziós költségek teljes értékéhez. Ezek változhatnak, de az Ön fizetett marketingtevékenységét jelzik. Például, ha csak fizetett Google-hirdetéseket használ, a forgalom generálására fordított költségkeret az Ön teljes költsége. Más a helyzet, ha több fizetős marketing csatornát használ. Ha szegmentálja ezt a forgalmat, és elosztja a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget.
Íme az összes lehetséges költség, amely beleszámíthat az átalakítási költségekbe:
- Keresőmotor fizetett hirdetések (Google, Bing és Yahoo hirdetések)
- Facebook fizetett hirdetések
- Fizetett Twitter hirdetések
- Instagram fizetett hirdetések
- YouTube fizetett hirdetések
- LinkedIn fizetett hirdetések
Mindezek a költségek az átalakítási költségek kategóriájába tartoznak. Nyomon követésük létfontosságú a sikerhez, mivel ez segít elérni a marketingszakemberek végső célját, vagyis a leghatékonyabb és legköltséghatékonyabb hirdetési stratégia létrehozását.
Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?
Soha ne felejtse el, hogy a fizetett hirdetések nem az egyetlen forrása webhelye forgalmának. Webhelye forgalmának nagy része organikus, ami azt jelenti, hogy nem kell fizetnie azért, hogy a potenciális ügyfelet közvetlenül a webhelyére irányítsa.
Igen, lehet, hogy fizetett egy SEO szakemberért, szakértő blogíróért és tapasztalt közösségi média marketingszakért. Ezek a költségek azonban nem tartoznak az átalakítási költségek alá. Az átalakítási költség nem tartalmazza a következőket:
- Webhelyének újratervezése a jobb felhasználói élmény érdekében
- SEO a tartalomhoz és a webhelyhez
Rendszeres blogbejegyzések
- Vendégbejegyzések
Közösségi média profilok
- Fórum bejegyzések
Ezek a stratégiák növelhetik webhelye forgalmát, de mivel az organikus, a konverziós költségek meghatározása nem érvényes.
Konverziós költségek optimalizálása
Számos lehetőség áll rendelkezésre a konverziós költségek szabályozására, mint például a maximális ár megadása, amelyet hajlandó fizetni a célzott kulcsszavakért, vagy a konverziós arány optimalizálása. A fizetett hirdetésben optimalizálhatja a konverziós költségeket, csökkentheti azokat, és így is a legtöbbet hozhatja ki kampányából.
A konverziós költségek csökkentésének legegyszerűbb módja a minőségi pontszám javítása. Ez a hirdetés, a kulcsszó és a céloldal minőségének számszerű értéke.
Optimalizálja tartalommarketingjét és válasszon relevánsabb kulcsszavakat – minél jobban releváns a hirdetése a megcélzott kulcsszavakhoz, annál jobb lesz a minőségi pontszáma
Javítson a céloldalon – A/B teszteléssel válassza ki a célközönség számára legjobban teljesítő céloldalt. Az A/B tesztelési CTA-k, értékajánlatok és címsorok értékes betekintést nyújthatnak
- Javítsa átkattintási arányát – javítsa hirdetési példányát, finomítsa a CTA-kat
Frequently asked questions
Mit jelent a konverziós költség?
Ez alapvetően ügyfélszerzési költség. A konverziós költség a kívánt műveletet (konverziós eseményt) végrehajtó tényleges ügyfél megszerzésének összes költségének összege.
Hogyan számolja ki a konverziós költségeket?
A konverziós költségek a forgalom generálásának teljes költségét jelentik. Ha olyan eszközöket használ, mint a Google Analytics, hogy nyomon kövesse webhelye forgalmi forrásait, akkor könnyen megtekintheti, hogy a fizetett hirdetések mekkora forgalmat generálnak, és hány látogató végezte el a kívánt műveletet. Ha ki szeretné számítani a konverziónkénti költséget, akkor el kell osztania a forgalom generálásának teljes költségét egy adott időszakon belüli konverziók teljes számával.
Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?
A konverziós költségek tartalmazzák az összes fizetett hirdetési költséget. Függetlenül attól, hogy fizetett közösségimédia-marketinget, keresőmotor fizetett hirdetéseit, YouTube fizetett hirdetéseit vagy ezek bármely kombinációját használja, az ezekre a kampányokra fordított összes pénz hozzáadódik a konverziós költségek végső összegéhez.
Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?
A webhely teljes forgalma két csoportra osztható – fizetett és organikus forgalom. Ne felejtse el, hogy az organikus látogatók is konvertálnak. Mivel azonban nem fizetett harmadik félnek azért, hogy a webhelyére irányítsa őket, az organikus forgalom nem tartozik a konverziós költségek kategóriába.
Hogyan csökkentheti konverziós költségeit?
Csökkentheti a konverziós költségeket fizetett hirdetései minőségi mutatójának javításával és célzási stratégiájának finomításával. A minőségi mutató javításának és a költségek csökkentésének legjobb módja a hirdetésszöveg optimalizálása, a releváns kulcsszavak megcélzása, valamint az A/B tesztelés használata a céloldalak és a hirdetések relevánsabbá tétele érdekében.
Expert note
A megfelelő ügyfélszolgálat jelentősen növelheti a konverziós arányokat. Az ügyfélszolgálati szoftverek, mint a LiveAgent, megfelelő eszközöket és integrációkat biztosítanak ehhez.

Ügyfélszolgálati idézetek, mondások, és szlogenek
Az elégedett ügyfelek nagyobb valószínűséggel ajánlják a márkát másoknak is, ami hatékonyabb lehet a hagyományos reklámoknál. Az elkötelezett ügyfelek többet költenek és az NPS növelése segíthet a jövedelmezőség növelésében. Az ügyfélszolgálat fontos a vállalkozások számára, mivel az elégedetlen ügyfélszolgálat komoly veszteséget okozhat, és a chatbotok és az ügyfélszolgálati szoftverek hatékony megoldást jelenthetnek az ügyfelek elégedettségének biztosítására.
A cikk az áremelés bevételnövelő hatására, az ügyfélszolgálat javítására, valamint az ügyfélszolgálati jelentések fontosságára helyezi a hangsúlyt. Ajánlásokat is tartalmaz az áremelési e-mailek megfogalmazására és a személyre szabott megoldásokra. Fontos, hogy az ügyfélszolgálatot a vásárlók szemszögéből is értékeljük. Az ügyfélszolgálati jelentések pedig hasznosak a szolgáltatás és termékfejlesztés szempontjából is.
Hogyan lehet stabil és hűséges ügyfélkört kiépíteni
Az értékelés és javaslat tábla segítségével a vállalkozások ügyfélközpontú termékeket készíthetnek, amelyek hatékonyan kezelik ügyfelek problémáit. A LiveAgent szolgáltatása növelheti az eladásokat, mert az elégedett ügyfelek hűségesek maradnak. Az ügyfélszolgálati csapatoknak hatékony kommunikációs és problémamegoldó készségekre van szükségük. A LiveAgent megfelelő szoftvereket kínál az ügyfélszolgálati feladatokhoz.
A LiveAgent szoftver kiváló ügyfélszolgálatot kínál kiskereskedőknek. Az ügyfélszolgálati chat elengedhetetlen funkció és segít megoldani az ügyfélek problémáit. A közösségi platformokon pontos és időbeni válaszokat kell adni az ügyfeleknek. Az ügyfélszolgálati támogatás kulcsfontosságú az elégedettség és az értékesítés növelése érdekében. Az adott szöveg a LiveAgent szoftverről szól, ami többek között hívás, e-mail és chat szolgáltatásokat, tudásbázis és proaktív chat sablonokat kínál. Az ügyfelek további információkat találnak a blogban, webináriumokban, gyakran ismételt kérdéseknél, szójegyzéknél és az akadémiánál.