Konverziós költségek

Alapvető fontosságú, hogy naprakészen tartsa a pénzügyeit, különösen a különböző üzleti kezdeményezések ROI-jának felmérésekor. A vállalatok által követett egyik legfontosabb mérőszám a konverziós költségek.

Mit jelent az átalakítási költségek kifejezés?

A konverziós célok eléréséhez szükséges összes költséget tartalmazza. A fogalom meghatározása a következő irányvonalak mentén halad: „A konverziós költségek az az ár, amelyen a vállalkozások vagy internetes hirdetők valódi ügyfeleket szereznek.”

A legtöbb a hirdetési költségekből származik, amelyek közvetlenül magasabb konverziós arányt eredményeznek. A konverziós költségek megértése azért fontos, mert segíthet felmérni hirdetési kampányai hatékonyságát és meghatározni marketingstratégiája sikerét.

Konverziós költségek számítása

A konverziós költségei mindig attól függnek, hogy milyen stratégiát alkalmaz üzleti céljainak eléréséhez. Az általános konverziós költség számítási képlete a következő:

konverziós költségek = a forgalom generálásának teljes költsége

Ha elosztja a forgalom generálásának teljes költségét a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget (CPC). A forgalom generálásának teljes költsége tartalmazza a hirdetési költségeket.

konverziónkénti költség (CPC) = a forgalom generálásának teljes költsége / a konverziók teljes száma

Például, ha PPC (kattintásonkénti fizetés) kampányokat használ, nyomon követheti és szabályozhatja a hirdetési költségeket. Ez a pontszám minőségi mutatójának köszönhetően lehetséges, amely az Ön PPC-hirdetéseinek és kulcsszavainak relevanciáját jelzi.

Konverziós költségek

Sok más mérőszámhoz hasonlóan ez a modell is az iparágtól és a végterméktől függ. Az egyes üzleti modelleknél a konverziós csatorna máshogy néz ki. Ezért ajánlatos ezeket a számításokat másként végezni.

Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?

Ha figyelembe vesszük a webhelyén végbemenő összes konverziót, a konverziós költségek különböző tényezőket tartalmazhatnak. A kiadások pontos kiszámításához áttekintéssel kell rendelkeznie fizetett marketing kezdeményezéséről.

Általánosságban elmondható, hogy minden alkalommal, amikor fizetnie kell azért, hogy egy látogatót konverzióra késztessen, ezek a költségek hozzáadódnak a konverziós költségek teljes értékéhez. Ezek változhatnak, de az Ön fizetett marketingtevékenységét jelzik. Például, ha csak fizetett Google-hirdetéseket használ, a forgalom generálására fordított költségkeret az Ön teljes költsége. Más a helyzet, ha több fizetős marketing csatornát használ. Ha szegmentálja ezt a forgalmat, és elosztja a konverziók teljes számával, akkor megkapja a konverziónkénti költséget.

Közösségi média logók

Íme az összes lehetséges költség, amely beleszámíthat az átalakítási költségekbe:

  • Keresőmotor fizetett hirdetések (Google, Bing és Yahoo hirdetések)
  • Facebook fizetett hirdetések
  • Fizetett Twitter hirdetések
  • Instagram fizetett hirdetések
  • YouTube fizetett hirdetések
  • LinkedIn fizetett hirdetések

Mindezek a költségek az átalakítási költségek kategóriájába tartoznak. Nyomon követésük létfontosságú a sikerhez, mivel ez segít elérni a marketingszakemberek végső célját, vagyis a leghatékonyabb és legköltséghatékonyabb hirdetési stratégia létrehozását.

Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?

Soha ne felejtse el, hogy a fizetett hirdetések nem az egyetlen forrása webhelye forgalmának. Webhelye forgalmának nagy része organikus, ami azt jelenti, hogy nem kell fizetnie azért, hogy a potenciális ügyfelet közvetlenül a webhelyére irányítsa.

Igen, lehet, hogy fizetett egy SEO szakemberért, szakértő blogíróért és tapasztalt közösségi média marketingszakért. Ezek a költségek azonban nem tartoznak az átalakítási költségek alá. Az átalakítási költség nem tartalmazza a következőket:

  • Webhelyének újratervezése a jobb felhasználói élmény érdekében
  • SEO a tartalomhoz és a webhelyhez
  • Rendszeres blogbejegyzések

  • Vendégbejegyzések
  • Közösségi média profilok

  • Fórum bejegyzések

Ezek a stratégiák növelhetik webhelye forgalmát, de mivel az organikus, a konverziós költségek meghatározása nem érvényes.

Konverziós költségek optimalizálása

Számos lehetőség áll rendelkezésre a konverziós költségek szabályozására, mint például a maximális ár megadása, amelyet hajlandó fizetni a célzott kulcsszavakért, vagy a konverziós arány optimalizálása. A fizetett hirdetésben optimalizálhatja a konverziós költségeket, csökkentheti azokat, és így is a legtöbbet hozhatja ki kampányából.

A konverziós költségek csökkentésének legegyszerűbb módja a minőségi pontszám javítása. Ez a hirdetés, a kulcsszó és a céloldal minőségének számszerű értéke.

  • Optimalizálja tartalommarketingjét és válasszon relevánsabb kulcsszavakat – minél jobban releváns a hirdetése a megcélzott kulcsszavakhoz, annál jobb lesz a minőségi pontszáma

  • Javítson a céloldalon – A/B teszteléssel válassza ki a célközönség számára legjobban teljesítő céloldalt. Az A/B tesztelési CTA-k, értékajánlatok és címsorok értékes betekintést nyújthatnak

  • Javítsa átkattintási arányát – javítsa hirdetési példányát, finomítsa a CTA-kat
Konverziós költségek

Frequently asked questions

Mit jelent a konverziós költség?

Ez alapvetően ügyfélszerzési költség. A konverziós költség a kívánt műveletet (konverziós eseményt) végrehajtó tényleges ügyfél megszerzésének összes költségének összege.

Hogyan számolja ki a konverziós költségeket?

A konverziós költségek a forgalom generálásának teljes költségét jelentik. Ha olyan eszközöket használ, mint a Google Analytics, hogy nyomon kövesse webhelye forgalmi forrásait, akkor könnyen megtekintheti, hogy a fizetett hirdetések mekkora forgalmat generálnak, és hány látogató végezte el a kívánt műveletet. Ha ki szeretné számítani a konverziónkénti költséget, akkor el kell osztania a forgalom generálásának teljes költségét egy adott időszakon belüli konverziók teljes számával.

Mit tartalmaznak az átalakítási költségek?

A konverziós költségek tartalmazzák az összes fizetett hirdetési költséget. Függetlenül attól, hogy fizetett közösségimédia-marketinget, keresőmotor fizetett hirdetéseit, YouTube fizetett hirdetéseit vagy ezek bármely kombinációját használja, az ezekre a kampányokra fordított összes pénz hozzáadódik a konverziós költségek végső összegéhez.

Mit nem tartalmaznak az átalakítási költségek?

A webhely teljes forgalma két csoportra osztható – fizetett és organikus forgalom. Ne felejtse el, hogy az organikus látogatók is konvertálnak. Mivel azonban nem fizetett harmadik félnek azért, hogy a webhelyére irányítsa őket, az organikus forgalom nem tartozik a konverziós költségek kategóriába.

Hogyan csökkentheti konverziós költségeit?

Csökkentheti a konverziós költségeket fizetett hirdetései minőségi mutatójának javításával és célzási stratégiájának finomításával. A minőségi mutató javításának és a költségek csökkentésének legjobb módja a hirdetésszöveg optimalizálása, a releváns kulcsszavak megcélzása, valamint az A/B tesztelés használata a céloldalak és a hirdetések relevánsabbá tétele érdekében.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.