Köszönet e-mailek

Mik az ügyfél elismerési e-mailek és miért kell őket küldeni?

Az ügyfelek értékelő e-mailjeit a vállalkozások stratégiailag használják a személyes ügyfélkapcsolatok megerősítésére és márkájuk humanizálására. A megfelelő pillanatban elküldött, jól felépített, személyre szabott értékelési e-mail (utólagos e-mail) majdnem ugyanolyan hatást gyakorol, mint az ügyfélnek szóló személyes köszönet. Ez valóban nagy előrelépést jelenthet a pozitív ügyfélélmény és a márka megítélésének megteremtésében.

Mikor kell küldeni ügyfél elismerési e-mailt?

Határozottan nincs rossz idő megköszönni az ügyfeleknek és megmutatni elismerését. De bizonyos idők és alkalmak természetesen megfelelőbbnek tűnnek. A köszönet e-maileket nem feltétlenül szabad csak akkor küldeni, amikor az ügyfelek vásárolnak valamit. Ha e-mailes marketing automatizálási platformot használ, a különféle felhasználói műveletek alapján az elismerő e-mailek kiválthatók.

Ezt az e-mailt el lehet küldeni:

  • ünnepek alatt mint például: Karácsony, Valentin nap vagy Hálaadás
  • az ügyfél születésnapján
  • az ügyfél évfordulóján
  • hűséges ügyfeleknek a vállalat mérföldköveinek elérésekor
  • az első rendelést követően vagy újra-vásárláskor
  • visszajelzés, értékelés vagy ajánlás után
  • amikor megköszöni az ügyfeleknek az ajánlásokat
  • amikor az érintett regisztrál/csatlakozik/taggá válik
  • a hírlevél feliratkozóknak
  • esemény- vagy webinárium résztvevőinek

Hogyan írjon köszönet e-mailt: 10 követendő lépés

Köszönő e-mail írásakor vegye figyelembe a következő 10 lépést, hogy releváns és hatékony legyen. Ezek a lépések általában felhasználhatók nyomon követési e-mailekhez is.

1. Gondoljon a legjobb tárgysorra

A tárgysorokat fontosnak tartják, mivel gyakran befolyásolhatják, hogy a címzett valóban megnyit-e egy e-mailt. A Retention Science jelentése szerint a 6–10 szóból álló tárgysorok adják a legmagasabb nyitási arányt. Az ésszerű időtartam megtartása mellett győződjön meg arról, hogy a tárgy fülbemászó és kreatív, nem pedig egy egyszerű ‘Köszönöm‘.

2. Kezdjen a megfelelő köszöntéssel

A megfelelő köszöntés megteremti a hangnemét az egész üzenetnek. Ha ismeri a címzettet, akkor kezdheti az üzenetet “Szia …” vagy “Kedves …” valamelyikével. Ha az üzenetet inkább informatív, akkor a címzettet utónevükkel köszöntse. Egyébként a címzettet nevezze meg úgy, mint “Úr” vagy “Hölgy” a neveik alapján.

3. Fejezze ki elismerését és adjon konkrétumokat

Térjen egyenesen a lényegre, és pontosítsa, hogy pontosan mit köszön meg nekik. Az üzenetnek arról kell szólnia, hogy megbecsülje az ügyfelet. Kerülje el üzleti tevékenységének terjesztését, hacsak nem oktatási tartalmat, különleges ajánlatot vagy valami értékeset nyújt.

4. Humanizálja az üzenetet

Tegye az üzenetet a lehető legemberibbé. Fontolja meg, hogy a vállalatánál egy valódi embertől kapja meg az e-mailt az általános és a túl általános “No reply” cím helyett. Az üzenet humanizálásának másik módja a hangulatjelek használata, ha szükséges.

5. Adjon hozzá néhány személyre szabást 

A személyre szabott e-maileknél magasabb az elkötelezettség. Valójában a tanulmányok azt mutatják, hogy a személyre szabott tárgysorokkal ellátott e-maileket 26%-kal nagyobb valószínűséggel nyitják meg, mint az anélkülieket. Az üzenetet személyre szabhatja azáltal is, hogy további részleteket ad meg arról, amiért hálás.

6. Tartson fenn barátságos, de professzionális hangnemet

A közönségétől függően, bár meglehetősen elfogadható lehet a kissé kötetlen írás és a humor alkalmazása, mégis elengedhetetlen az általános szakmai hangvétel fenntartása, vagyis nincs szleng és köznyelv.

7. Tekintsen a jövő felé

Akadályozza meg az üzenet egyoldalúságát azáltal, hogy lehetőséget ad az ügyfeleknek a beszélgetés folytatására, és tudatja velük, hogy az Ön támogatása csak néhány kattintásra van:


If you have any questions about using our product/ service in the future, please don’t hesitate to contact me via live chat or email.

8. Mondjon köszönetet újra

Miután elkészült a fő üzenettel, érdemes lehet egy e-mailt lezárnia egy utolsó sorral, még egyszer megköszönve az ügyfélnek:


Thanks again for your feedback/for your support/for the purchase/for being a loyal customer for years.

9. Használjon megfelelő lezárást

A megfelelő zárómondat kiválasztásakor a formalitás mértéke a befogadótól függ. Néhány, a vállalkozásnak leginkább megfelelő bezárás a következőket foglalhatja magában: “Tisztelettel …“, “Üdvözlettel …“, Minden jót …“, “Köszönttel“, “Szép napot/hétvégét …“.

10. Olvassa át mielőtt elküldi

Mielőtt megnyomja a ‘Küldés’ gombot, olvassa át az egész üzenetet figyelmesen, közvetítse a pontos jelentését az elismerés és a hála kifejezésének, és nézze meg, hogy ne legyenek olyan elírási hibák vagy kínos nyelvtani hibák, amelyek tönkretehetik a benyomást.

Köszönet e-mail példák

Köszönet az ügyfélnek a vásárlásért


Dear ****,
Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.
Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.
If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.
Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****

Köszönet az ügyfélnek az ajánlásért


Hi John,

****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!

Thanks!

– The Dropbox Team

P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!

Köszönet az ügyfélnek a visszajelzésükért


Dear ****,

Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that. 
Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.
If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!

Regards,
****

Fedezze fel saját maga

A tudás fontos, de csak akkor ha gyakorlatba ültetik. Teszteljen mindent, amit akadémiánkon tanult közvetlenül a LiveAgent-ben.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Vissza az akadémiához Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.