Az ügyfélszolgálat egy szervezet része, amely megválaszolja az ügyfelek kérdéseit, árukat cserélnek, amelyek nem kielégítőek, stb.
Cambridge szótár
Miért fontos az ügyfélszolgálat?
Bizonyíték van arra, hogy a vállalatok több, mint $75 milliárdot vesztenek egy évben a szegényes ügyfélszolgálat miatt. A Microsoft globális ügyfélszolgálati jelentés állítása támogatja ezt. Azt is felfedi, hogy nemzetközileg az ügyfelek azt mondják, hogy az ügyfélszolgálat “nagyon fontos a márkalojalitás választásánál.” Az ügyfélszolgálati élmény olyan fontos lett, hogy a tanulmányok azt jelzik előre, hogy meg fogja előzni az árat és a terméket az üzlet kulcsmegkülönböztetőjének értelmében.
Hogyan tudja fejleszteni az ügyfélszolgálatot?
Egy ügyfél vásárlói döntése mélyen befolyásolva van az összesített élményük által, amelyet az üzlettel tapasztaltak. Ezáltal a társaságoknak a legjobb eszközökkel kell rendelkezniük, hogy elérjék ezt az elvárást. Mivel széleskörű csatornák vannak, amiket az ügyfelek használnak a márkákkal való kommunikációra, van értelme az ügyfélszolgálati szoftver adatgyűjtésre való használatának az analízisek érdekében és biztosra menni, hogy minden kérelem meg lett válaszolva.
Az ügyfélszolgálati szoftver alapjai
Az elmúlt években láttuk a haladó applikációk felemelkedését, mint például a chatbot. A chatbotok csak egy példája az ügyfélszolgálati szoftvereknek. Ezek a szoftver programok gyakran mesterséges intelligenciával rendelkeznek és olyan funkciókat teljesítenek, amiket korábban az ügyfélszolgálati ügynökök már megcsináltak. Eredményképpen az ügyfélszolgálati szoftver programok tökéletesek az ügyfélszolgálati költségek csökkentésére és értékes információt gyűjtenek eközben. Ezért van a használatuk felemelkedőben.
Jelenleg több, mint 300.000 chatbot van a Facebook Messengeren. A chatbot használat növekedése egyértelműen azt sugallja, hogy több vállalat válik komollyá az ügyfélszolgálati automatizációs erőfeszítésük értelmében.
Habár a chatbotok csak egy példája az ügyfélszolgálati szoftvereknek. Sok különböző applikáció létezik ebben a kategóriában. Nézzük meg közelebbről, hogy mi is az ügyfélszolgálati szoftver.
Mi a definíciója?
Íme néhány alapvető ügyfélszolgálat definíció:
Jach Jeffery szerint (Ügyfélszolgálati vezető a Feladat Segítésről):
“Az ügyfélszolgálati szoftver egy digitális eszköz, ami segít a vállalatoknak kezelni az ügyfélszolgálati kérelmeket. Segít nekik kommunikálni az ügyfeleikkel és megcímezni bármilyen kérdést vagy problémát, amelyek felmerülhetnek. A legtöbb ügyfélszolgálati rendszer. szíve a jegykezelő rendszer. Ez átkonvertálja az ügyfelek közösségi média posztját, telefonhívását, emailjét és chat üzeneteit különálló jegyekké.”
A kollégája, Greg Watson (Ügyfél támogatás specialista az A-Writer-től) hozzáadta:
“Mostanában az ügyfélszolgálati csapatok nagyon elfoglaltak. Ezáltal ilyen szoftver birtoklása nagyon fontos követelmény a támogatói jegyek megoldásához és a maximum kérelem szám kezeléséhez. Több nyommal és ügyféllel értelme van használni ezt a szoftvert, hogy magasan tartsa a vásárlói elégedettséget.”
Az ügyfélszolgálati szoftver típusai
Négy fő típus van, amit nagyon jól kell ismernie:
- A segédpult egy olyan szoftver, amely majdnem minden ügyfél kérelmet megcímez.
- Az élő chat a legpreferáltabb opció a vásárlók számára, mivel az valós időben szolgáltat támogatást,
- Az IT szolgálati pult minden funkcióval rendelkezik, amivel a segédpult, hozzáadva a vásárlási kérelmek címzését,
- A hívásközpont szoftver vagy vagy egy különálló rendszer, vagy része egy nagyobb szoftver csomagnak, ami lehetővé teszi az ügyfélszolgálati ügynököknek, hogy hang és videó hívásokon keresztül biztosítsa a szolgáltatást.
Egy minőségi jegy-alapú ügyfélszolgálat szoftver funkciói:
A következő szolgáltatások szükségesek egy megbízható mobil vagy számítógépes ügyfélszolgálati szoftverhez. Egyesek lényegesebbnek tűnhetnek, mint mások, azonban mindig olyan szoftvert kell választania, amely a legtöbbet tudja nyújtani.
Ügyfél felismerések
Először is, egy minőségi rendszernek lehetővé kellene tennie a felhasználóknak, hogy nagyszámú jegyet halmozzanak fel és aztán használják az analíziseket minták felfedezésére, trendek definiálására, a leggyakoribb problémák és a leghatékonyabb megoldások felismerésére.
Folyamatok automatizálása
A szoftvernek lehetővé kellene tennie a felhasználók számára a repetitív folyamatok automatizálását, például; rutin jelentés, jegyválogatás, átirányítás, várakozás és más összefüggő feladatok.
Egyszerű integráció a népszerű marketing/értékesítő szoftverrel
Egy minőségi segédpult szoftvernek lehetővé kell tennie önnek, hogy más marketing/értékesítési platformot is integrálhasson, mivel ezek segítenek az üzletének, hogy betekintéseket szerezzen az ügyfél preferenciákba, problémákba és szükségletekbe,
Hívásrögzítések
Talán már sokszor hallotta ezt. “Ez a hívás rögzítve lehet minőségi és tréning célokból”. A jó ügyfélszolgálat szoftvernek támogatnia kellene a hívásrögzítést minőségi, tréning és jogi célokból.
Visszajelzés
Az ügyfélszolgálati rendszereknek generálnia kellene egy visszajelzés nyomtatványt automatikusan minden ügyfél interakció után. Eredményképpen segít az üzletének ügyfél visszajelzést gyűjteni az ügynökökről, valamint az összesített támogatás minőségéről, amelyet kaptak.
24/7 támogatás
Egy megfelelő segédpult megoldás tudásbázist és fórumot is kínál, amely lehetővé teszi, hogy éjjel-nappal segíthesse az ügyfeleit. A tudásbázis-szoftver megvalósítása hatékony módja annak, hogy az ügyfeleket önkiszolgáló képességekkel ruházzák fel, lehetővé téve számukra, hogy válaszokat találjanak kérdéseiket anélkül, hogy kapcsolatba kellene lépniük az ügyfélszolgálattal.
Ügyfél szoftver innovációk
A jó ügyfélszolgálati szoftver birtoklása kötelezővé vált a modern vállalatok számára, amelyek arra törekednek, hogy pozitív ügyfél kapcsolatot építsenek. A mesterséges intelligencia igényével és az ügyfélszolgálati szoftver felemelkedésével ésszerű azt feltételezni, hogy az ügyfélszolgálat ügyfélszolgálat
Többet szeretne tudni? Olvassa el a különbségeket az ügyfélszolgálat és az ügyfél támogatás között.
Fedezze fel magától
A LiveAgent egy ügyfélszolgálati szoftver több, mint 180 elérhető funkcióval. Továbbá, a rendszer gyűjt, automatizál és jelent. Ahhoz, hogy többet tudhasson meg, nézze meg a lenti videót vagy lépjen kapcsolatba az ügyfél támogatásunkkal további információkért.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Az e-mail marketing a legtöbbet hozza a digitális marketing terén. A LiveAgent tesztet nyújt a gépelési sebesség növelésére, míg a VoIP szoftverek a Mac-felhasználók számára a legjobbak. Az ügyfélszolgálati élmény javítása érdekében a gépi tanulás és az adatközpontú megközelítés is fontos szerepet játszik. A koronavírus idején a kommunikáció és az ügyfélkapcsolatok kialakítása kulcsfontosságúak, míg az érzelmi kapcsolatok és az ügyfélmegtartási stratégiák segíthetnek a sikeres e-kereskedelmi üzlet működtetésében.
A WYSIWYG szerkesztő lehetővé teszi a tudásbázis cikkek, jegyek és e-mail sablonok formázását, valamint számos szerkesztési lehetőséget kínál, mint például betűtípusok változtatása és képek hozzáadása. Azok, akik értenek a dizájnhoz, egyéni tudásbázis cikkeket is készíthetnek a HTML és CSS szerkesztő segítségével.