VoIP és e-mail: A két világ legjobbja
Támogatás

VoIP és e-mail: A két világ legjobbja

Andrej Csizmadia

Andrej Csizmadia


Utoljára módosítva May 7, 2022 -nél 4:24 pm

Természetesen az e-mail marketing a leghatékonyabb marketing csatorna tanúsítványa, de a digitális marketingcsatornák gombamód szaporodó módja miatt elengedhetetlen, hogy omnichannel élményt teremtsenek a potenciális ügyfelek és vásárlók számára. Ez alatt azt értem, hogy marketingstratégiájának összhangban kell lennie a legújabb trendekkel, hogy az Ön márkája továbbra is egyedülálló helyet foglaljon el a dinamikus világban is. Ezért marketing erőfeszítései során kombinálnia kell a közösségi médiát, az e-mailt, valamint a VoIP technológiát.

Tekintse meg ezt a folyamatábrát, hogy megértse a VoIP pozícióját a marketingstratégiában.

VoIP rendszer a marketingstratégia infografika javítására
Forrás: Martechseries

Az avatatlanok számára a VoIP egy olyan technológia, amely lehetővé teszi, hogy online híváson keresztül kapcsolatba lépjen az ügyfelekkel. Íme a VoIP használatának legfontosabb funkciói és előnyei (kisvállalkozások szerint).

Érdekes tudni, hogy az emberek közel 80%-a a telefont részesíti előnyben, ami tükrözi a marketing világában betöltött jelentőségét.

Az ügyfelek preferált interakciós csatornái

Ebben a cikkben a VoIP és az e-mail kombinálására fogunk összpontosítani, hogy a legtöbbet hozza ki marketing tervéből. Kezdjük azzal, hogyan működhet együtt ez a két technológia, az e-mail és a VoIP.

Segít a támogatás nyújtására és az időben történő ügyfélszolgálatra összpontosítani

Az ügyfélszolgálat az üzleti növekedés egyik szerves része. A VoIP és az e-mailek kombinálásával egyszerre kommunikálhat ügyfeleivel telefonon és e-mailben. Ez kiküszöböli a megfelelő e-mailek kézi keresésének szükségességét, és megkönnyíti a gyorsabb ügyfélszolgálatot. Ugyanez a taktika használható új ügyfelei bevonására és segítségükre abban az esetben, ha kezdeti aggodalmaik vannak az Ön termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban. Győződjön meg arról, hogy rendelkezik egy CRM-platformmal, amelybe integrálhatja ezeket a csatornákat, hogy minden vezetője hozzáférjen a korábbi levelezések részleteihez hívások és e-mailek során. Csökkenti a kommunikációs szakadékot Ön és az ügyfél között, kiküszöbölve a hibák lehetőségét. Mivel ügyfelei nagy valószínűséggel e-maileket és telefont használnak, a kettő kombinálása megváltoztathatja vállalkozását. A költséghatékonysága különbözteti meg egy osztálytól. Nézze meg, mennyit takaríthat meg a VoIP használatával.

Költségek kontra VoIP rendszerek megtakarításai
Forrás: Martechseries

Alkalmazotti képzési célokra használható

A tanulás és a fejlődés fontos szempont, amelyet a VoIP és az email marketing kombinálásával lehet lefedni. Mentse el az e-mail-levelezéseket és a hívásfelvételeket, hogy felhasználhassa őket alkalmazottai irányítására. Felvilágosítja a szakembereket arról, hogyan kommunikálhatnak különböző típusú ügyfelekkel, és zökkenőmentes élményt nyújtanak számukra. Ezenkívül mély betekintést nyújt az ügyfelek szándékának megértéséhez. Bepillantást nyerhet abba, hogyan módosítják hangnemüket és nyelvüket a médiumnak megfelelően. Példaként fel tud majd ismerni hasonló kommunikációs mintákat, amelyek egyetlen problémát tükröznek. Jobban felkészíti a cégvezetőket, és digitális mentorként dolgozik, hogy empátiával kezelje az ügyfeleket. Rendelkezhet tranzakciós e-mail munkafolyamatokkal, valamint testre szabott e-mail sablonokkal a hanghívások kommunikációs szakadékának megszüntetésére. Ez lehetővé teszi az ügyfélszolgálat és az értékesítés műveleteinek és legjobb gyakorlatainak optimalizálását. Idővel jobb szakembereket hoz létre vállalatai számára, és jelentősen javítja azok teljesítményét is.

A VoIP és az e-mailek együtt segítenek a vásárlói panaszok kezelésében

Valahányszor megfelelő értesítést kap, a szoftver jegyet ad ki a további kommunikációhoz és a folyamat nyomon követéséhez. Ha azonban nem rendelkezik VoIP-kapcsolattal, előfordulhat, hogy nem tud hozzáférni a verbális kommunikációhoz. Ennek eredményeként ez zűrzavarhoz vezet, és végső soron az ügyfél teljes élményét tönkreteszi. Az ilyen helyzet elkerülése érdekében integrálnia kell VoIP-megoldását az e-mail szolgáltatóval. Ezzel megkönnyíti a panasz gyors elérését, és segít a kielégítő kezelésben. Ha már alig várja, hogy az ügyfelek panaszait elhanyagolható súrlódásokkal kezelje, tegye a VoIP és az e-mailek egységes használatát.

Lehetővé teszi a kockázatkezelést és a megfelelést

Ahhoz, hogy ne kerüljön legális levesbe, minden „bizonyítékkal” rendelkeznie kell. Más szóval, minden ügyfél-kommunikációját – akár telefonon, akár e-mailben – egy adatbázisban kell tárolnia, így elkerülheti a törvényességi problémákat. Megvédi ügyfelei érdekeit, és segít betartani a megfelelőségi szabályokat és előírásokat.

Bepillantást nyerhet a marketingelemzésbe

Míg az email marketing eszközök hozzáférést biztosítanak olyan mérőszámokhoz, mint például a megnyitási arány, az átkattintási arány, a kéretlen levelek aránya és a visszafordulási arány, a VoIP-analitika tájékoztatja, hogy hányan válaszoltak a hívásaira, és az általuk generált telefonos megkeresések száma. Tipp az lenne, ha több számot is hirdetne annak megfelelően, hogy az előfizető milyen támogatást keres. Ez lehetővé teszi a különböző marketingtevékenységek hatékony nyomon követését. Megoszthatja ezeket az elemzéseket márkaépítési és marketingcsapatával, hogy hatékonyabb marketinganyagot dolgozhassanak ki.

Bepillantást nyerhet a marketingelemzésbe

Jobb ügyfélszegmentálást és személyre szabást tesz lehetővé

A VoIP segítségével az ügyfél földrajzi elhelyezkedésétől függően különböző telefonszámokat kaphat. Lehetővé teszi, hogy befogadó és lokalizált élményt hozzon létre az ügyfelek számára. Különböző körzetszámokkal és ingyenesen hívható számokkal rendelkezik, így az összes kommunikációt egyetlen platformon tudja elérni. Ez hasonló ahhoz, hogy tömeges e-maileket küldjön a különböző szegmenseknek azok földrajzi elhelyezkedése alapján. A VoIP-megoldások lehetőséget adnak arra, hogy különböző ügyfélcsoportokat célozzon meg különböző időpontokban, attól függően, hogy legutóbb milyen kommunikációt folytattak az Ön cégével. Ezeknek a részleteknek megfelelően Ön személyre szabhatja az e-mailek tartalmát is, ezáltal sokkal érdekesebbé téve az e-maileket.

Gyűjthet vásárlói visszajelzéseket és hatalmas felhasználói információkat

Csakúgy, mint e-mailben felméréseket és termékvisszajelzési kéréseket küldhet, online hanghívásokkal is rögzítheti az ügyfelek visszajelzéseit. A VoIP nagyszerű csatornának fog bizonyulni a felmérések lebonyolításához és a visszajelzések megszerzéséhez, amelyek végül hozzájárulnak a jobb ügyfélszolgálat kiépítéséhez. A legjobb az egészben az, hogy rögzítheti ezeket a telefonhívásokat, és szükség szerint használhatja. Csak győződjön meg arról, hogy rendelkezik engedéllyel az ügyfelektől érkező hívások rögzítésére, nehogy probléma legyen.

Konklúzió

Az átláthatóság és a láthatóság az a két kulcs, amely hatalmas lehetőségeket nyithat meg az üzleti növekedésben. Legyen ezek kommunikációs terveinek alapkövei. A legjobb módja ennek az, ha integrálja e-mailjeit a VoIP-pel és az összes többi kommunikációs csatornával, így egységes platformot kap az összes szóbeli és írásbeli kommunikációs üzenet megtekintéséhez. Vegye igénybe az olyan innovatív eszközöket, mint a LiveAgent, amelyek időtálló értéket biztosítanak az ilyen funkciók megvalósításához.

Ready to rock your world?

Our all-in-one tool boasts a virtual call center that works with VoIP, email ticketing, social media, and native live chat.

Kevin George

Vendégposzt szerzője

Kevin George

Kevin George is Head of Marketing at Email Uplers, one of the fastest growing custom email design and coding companies, and specializes in crafting professional email templates, PSD to HTML email conversion and free responsive HTML email templates.

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.