Számos oka lehet annak, hogy miért keres információt a kimenő értékesítési képviselőkről. Lehet, hogy egy induló vállalkozás tulajdonosa vagy értékesítési menedzser, aki bővíteni szeretné csapatát. Vagy talán valaki érdeklődik az értékesítési karrier megkezdése iránt, és a lehetőségeit kutatja.
Néha nehéz lehet teljesen megérteni, hogy mit foglal magában ez a munka, és milyen készségekkel és tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy megfelelő jelöltnek.
Ebben a cikkben elmagyarázzuk, kik a kimenő értékesítési képviselők, mit csinálnak, és hogyan válhat azzá.
Mit csinál egy kimenő értékesítési képviselő?
Ahogy a cím is sugallja, a kimenő értékesítési képviselő fő feladata a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak értékesítése a potenciális ügyfelek számára. Ezt hideghívásokkal és értékesítési bemutatókkal teszik.
A kimenő értékesítési képviselők felveszik a kapcsolatot a hideg és meleg potenciális ügyfelekkel és a leendő ügyfelekkel, hogy teljesítsék értékesítési ajánlataikat. Az értékesítési hívások különféle kommunikációs csatornákon keresztül történhetnek, beleértve a telefonhívásokat és a személyes találkozókat is.
Az értékesítési képviselő célja, hogy sikeresen teljesítse az értékesítési javaslatát és a potenciális vásárlókat a konverzió felé terelje. Az általuk megvalósított értékesítési stratégiák az általuk értékesített termékektől és szolgáltatásoktól, a célközönségüktől és az értékesítési útmutatójuktól függenek. Azonban minden értékesítési képviselőnek törekednie kell arra, hogy a legjobb értékesítési élményt nyújtsa ügyfelei számára.
Sok munkaadó és értékesítési képviselő vitatja a kimenő értékesítési képviselői szerep betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget. Általánosságban elmondható, hogy a középiskolai végzettség vagy azzal egyenértékű oklevél megszerzése elegendő ahhoz, hogy ezen a területen belépő szintű pozíciókat szerezzen.
Kimenő értékesítési képviselő feladatai
Az értékesítési osztályok kulcsfontosságúak a vállalkozás sikeréhez. A kimenő értékesítési képviselőknek számos szerepük és felelősségük van, amelyekkel tisztában kell lenniük.
- Értékesítési lehetőségek azonosítása
- Minősített leadek meghatározása
- Leendő ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel és kimenő telefonhívások kezdeményezése
A potenciális ügyfelek ügyfelekké alakítása
- Adásvételi szerződések elkészítése
- Kommunikáció a minősített potenciális ügyfelekkel szóban vagy írásban értékesítési ciklusaik során
- A vállalat termékeinek és szolgáltatásainak megértése és népszerűsítése
Együttműködés a vállalat szoftverével az ügyfelek interakcióinak naplózásához és az ügyfélnyilvántartások megőrzéséhez
- Értékesítési és marketing tevékenység koordinálása
- Ártervek, kvóták és egyebek készítése
Szorosan együttműködve az ügyfélszolgálati részleggel a kiváló ügyfélszolgálat érdekében
- Értékesítési jelentések generálása
- Értékesítési célok teljesítése – havi értékesítési célok, tevékenységi célok stb.
- A vállalati irányelvek betartása
Ez nem egy végleges lista az egyes kimenő értékesítési képviselők felelősségéről. Minden vállalat más, ezért az értékesítési képviselők szerepe és napi feladatai eltérőek lehetnek.
Kétségtelen, hogy a kimenő értékesítési képviselőknek sok minden van a tányérjukon, de ezek a munkák egyformán kifizetődőek és motiválóak is lehetnek.
Kimenő értékesítési képviselői készségek és személyiségjegyek
Mi kell ahhoz, hogy kimenő értékesítési képviselő lehessen?
Nézzük azokat a készségeket és tulajdonságokat, amelyek segítenek elkezdeni értékesítési karrierjét, és végül sikeres értékesítővé válni.
Legyen vezérelve – nem lesz sikeres a munkája iránti szenvedély nélkül. Az önmotiváció gyakran a sikeres értékesítési képviselők egyik legmegbízhatóbb eszköze.
Kiváló kommunikációs készségekre van szükség – a hatékony kommunikáció elengedhetetlen az értékesítési folyamatban. A szóbeli és írásbeli levelezéssel teli munka a potenciális ügyfeleknek szóló előadások, kérdések megválaszolása és ártárgyalások.
Lágy készségekkel kell rendelkeznie – az alázat és az empátia sokat jelent az eladási folyamatban. Ahelyett, hogy agresszívnak és arrogánsnak tűnne, megközelíthetőnek kell lennie, és meg kell hallgatnia a potenciális ügyfeleket. Ne feledje, hogy az értékesítésben az ügyfélkapcsolatok a legfontosabbak.
Célorientáltnak kell lennie – a célok követésének és megvalósításának tapasztalata általában nagy motivációt jelent a sikeres értékesítési képviselők számára.
A termékismeret a kulcs – mindent meg kell tanulnia ahhoz, hogy hatékony termékbemutatót hajtson végre és megnyerje a potenciális vásárlót.
Csapatjátékosnak kell lennie – kimenő értékesítési képviselőnek lenni általában nem való magányos farkasnak. A B2B és B2C értékesítések során gyakran másokra hagyatkozik az ügylet megkötésében.
Hatékonyan kell beosztania az idejét – ha sikeres szeretne lenni kimenő értékesítési képviselőként, kiváló időgazdálkodási készségekre van szüksége.
Legyen optimista – bizonyos helyzeteket a legjobb humorral felvenni. És bár a Földön kell maradnia, az optimizmus sokat jelent az emberekkel való foglalkozás során.
Mennyit keres egy kimenő értékesítési képviselő?
A kérdés megválaszolása attól függ, hogy melyik cégnél dolgozik, és hol található a világon. Sőt, a legtöbb értékesítő kezdő alapbért és kiegészítő fizetést keres. Ez lehet jutalék és bónusz formájában, az értékesítési kvótától függően.
Egy kimenő értékesítési képviselő átlagos fizetése az Egyesült Államokban 45 000 és 50 000 dollár között mozog évente.
Improve your customer service
With LiveAgent your outbound sales representatives can provide each customer with personalized experience, making their work more fluent and efficient than ever before.
Frequently Asked Questions
Hogyan lehetek jó kimenő értékesítési ügynök?
Ahhoz, hogy sikeres kimenő értékesítési képviselő lehessen, kiváló kommunikációs és hallási készségekkel kell rendelkeznie. Kényelmesnek kell lennie az emberek előtt beszélni, és meggyőzőnek kell lennie, miközben nem tűnhet rámenősnek. Jól kell gazdálkodnia az idejével is, hogy ne legyen túlterhelve. Egyes cégek megkövetelik az újoncoktól, hogy legalább alapfokú végzettséggel rendelkezzenek, mások pedig érettségivel rendelkeznek.
Hogyan kezdeményezhet egy jó kimenő értékesítési hívást?
A legfontosabb, hogy felkészülten jöjjön. Előzetesen tájékozódjon potenciális vásárlóiról, és szabja személyre szabott prezentációját az igényeiknek megfelelően. Tartsa tiszteletben a potenciális ügyfél idejét a találkozó megbeszélésekor, és ügyeljen arra, hogy Ön professzionális és udvarias, ugyanakkor barátságos és megközelíthető legyen. Sőt, ne feledje, hogy ne tegyen olyan ígéreteket, amelyeket nem tud betartani.
A híváscímkézés lehetővé teszi, hogy különféle címkéket helyezzenek el telefonhívásokra, amely hatékony üzleti eszköz a kapcsolattartó központ számára. A híváscímkézésnek számos előnye van az ügyfélszolgálatban, lehetővé teszi a szervezetten tartást, hívások elemzését, trendek azonosítását, dühös hívások címkézését, potenciális ügyfelek visszaszerzését és kihívások azonosítását. A híváscímkézés lehetővé teszi az ügynökök személyre szabottabb szolgáltatást a kategorizálás révén và elemezheti a korábbi Interakcióikat az ügyfelekkel.
A hívási idő fontosságára és méréseire koncentrál a szöveg, amely az ügyfélélmény javítására és a hatékonyabb ügyfélszolgálatra összpontosít. Az átlagos hívási idő számítására és annak jelentőségére is kitér. Az ügynökök képzésére és az ügyféladatokhoz való azonnali hozzáférésre is hangsúlyt fektet a szöveg.
The article discusses the importance of follow-up communication in customer service and provides templates for follow-up emails. It also highlights the benefits of adding a live chat feature to a website and suggests factors to consider when choosing a chat software provider. Additionally, the article emphasizes the significance of email marketing in sales and suggests using call follow-up email templates for effective communication. The article also emphasizes the importance of organization and productivity in customer communication and offers a ticket management software as a solution.