Számos oka lehet annak, hogy miért keres információt a kimenő értékesítési képviselőkről. Lehet, hogy egy induló vállalkozás tulajdonosa vagy értékesítési menedzser, aki bővíteni szeretné csapatát. Vagy talán valaki érdeklődik az értékesítési karrier megkezdése iránt, és a lehetőségeit kutatja.
Néha nehéz lehet teljesen megérteni, hogy mit foglal magában ez a munka, és milyen készségekkel és tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy megfelelő jelöltnek.
Ebben a cikkben elmagyarázzuk, kik a kimenő értékesítési képviselők, mit csinálnak, és hogyan válhat azzá.
Mit csinál egy kimenő értékesítési képviselő?
Ahogy a cím is sugallja, a kimenő értékesítési képviselő fő feladata a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak értékesítése a potenciális ügyfelek számára. Ezt hideghívásokkal és értékesítési bemutatókkal teszik.
A kimenő értékesítési képviselők felveszik a kapcsolatot a hideg és meleg potenciális ügyfelekkel és a leendő ügyfelekkel, hogy teljesítsék értékesítési ajánlataikat. Az értékesítési hívások különféle kommunikációs csatornákon keresztül történhetnek, beleértve a telefonhívásokat és a személyes találkozókat is.
Az értékesítési képviselő célja, hogy sikeresen teljesítse az értékesítési javaslatát és a potenciális vásárlókat a konverzió felé terelje. Az általuk megvalósított értékesítési stratégiák az általuk értékesített termékektől és szolgáltatásoktól, a célközönségüktől és az értékesítési útmutatójuktól függenek. Azonban minden értékesítési képviselőnek törekednie kell arra, hogy a legjobb értékesítési élményt nyújtsa ügyfelei számára.
Sok munkaadó és értékesítési képviselő vitatja a kimenő értékesítési képviselői szerep betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget. Általánosságban elmondható, hogy a középiskolai végzettség vagy azzal egyenértékű oklevél megszerzése elegendő ahhoz, hogy ezen a területen belépő szintű pozíciókat szerezzen.
Kimenő értékesítési képviselő feladatai
Az értékesítési osztályok kulcsfontosságúak a vállalkozás sikeréhez. A kimenő értékesítési képviselőknek számos szerepük és felelősségük van, amelyekkel tisztában kell lenniük.
- Értékesítési lehetőségek azonosítása
- Minősített leadek meghatározása
- Leendő ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel és kimenő telefonhívások kezdeményezése
A potenciális ügyfelek ügyfelekké alakítása
- Adásvételi szerződések elkészítése
- Kommunikáció a minősített potenciális ügyfelekkel szóban vagy írásban értékesítési ciklusaik során
- A vállalat termékeinek és szolgáltatásainak megértése és népszerűsítése
Együttműködés a vállalat szoftverével az ügyfelek interakcióinak naplózásához és az ügyfélnyilvántartások megőrzéséhez
- Értékesítési és marketing tevékenység koordinálása
- Ártervek, kvóták és egyebek készítése
Szorosan együttműködve az ügyfélszolgálati részleggel a kiváló ügyfélszolgálat érdekében
- Értékesítési jelentések generálása
- Értékesítési célok teljesítése – havi értékesítési célok, tevékenységi célok stb.
- A vállalati irányelvek betartása
Ez nem egy végleges lista az egyes kimenő értékesítési képviselők felelősségéről. Minden vállalat más, ezért az értékesítési képviselők szerepe és napi feladatai eltérőek lehetnek.
Kétségtelen, hogy a kimenő értékesítési képviselőknek sok minden van a tányérjukon, de ezek a munkák egyformán kifizetődőek és motiválóak is lehetnek.
Kimenő értékesítési képviselői készségek és személyiségjegyek
Mi kell ahhoz, hogy kimenő értékesítési képviselő lehessen?
Nézzük azokat a készségeket és tulajdonságokat, amelyek segítenek elkezdeni értékesítési karrierjét, és végül sikeres értékesítővé válni.
Legyen vezérelve – nem lesz sikeres a munkája iránti szenvedély nélkül. Az önmotiváció gyakran a sikeres értékesítési képviselők egyik legmegbízhatóbb eszköze.
Kiváló kommunikációs készségekre van szükség – a hatékony kommunikáció elengedhetetlen az értékesítési folyamatban. A szóbeli és írásbeli levelezéssel teli munka a potenciális ügyfeleknek szóló előadások, kérdések megválaszolása és ártárgyalások.
Lágy készségekkel kell rendelkeznie – az alázat és az empátia sokat jelent az eladási folyamatban. Ahelyett, hogy agresszívnak és arrogánsnak tűnne, megközelíthetőnek kell lennie, és meg kell hallgatnia a potenciális ügyfeleket. Ne feledje, hogy az értékesítésben az ügyfélkapcsolatok a legfontosabbak.
Célorientáltnak kell lennie – a célok követésének és megvalósításának tapasztalata általában nagy motivációt jelent a sikeres értékesítési képviselők számára.
A termékismeret a kulcs – mindent meg kell tanulnia ahhoz, hogy hatékony termékbemutatót hajtson végre és megnyerje a potenciális vásárlót.
Csapatjátékosnak kell lennie – kimenő értékesítési képviselőnek lenni általában nem való magányos farkasnak. A B2B és B2C értékesítések során gyakran másokra hagyatkozik az ügylet megkötésében.
Hatékonyan kell beosztania az idejét – ha sikeres szeretne lenni kimenő értékesítési képviselőként, kiváló időgazdálkodási készségekre van szüksége.
Legyen optimista – bizonyos helyzeteket a legjobb humorral felvenni. És bár a Földön kell maradnia, az optimizmus sokat jelent az emberekkel való foglalkozás során.
Mennyit keres egy kimenő értékesítési képviselő?
A kérdés megválaszolása attól függ, hogy melyik cégnél dolgozik, és hol található a világon. Sőt, a legtöbb értékesítő kezdő alapbért és kiegészítő fizetést keres. Ez lehet jutalék és bónusz formájában, az értékesítési kvótától függően.
Egy kimenő értékesítési képviselő átlagos fizetése az Egyesült Államokban 45 000 és 50 000 dollár között mozog évente.
Improve your customer service
With LiveAgent your outbound sales representatives can provide each customer with personalized experience, making their work more fluent and efficient than ever before.
Frequently asked questions
Hogyan lehetek jó kimenő értékesítési ügynök?
Ahhoz, hogy sikeres kimenő értékesítési képviselő lehessen, kiváló kommunikációs és hallási készségekkel kell rendelkeznie. Kényelmesnek kell lennie az emberek előtt beszélni, és meggyőzőnek kell lennie, miközben nem tűnhet rámenősnek. Jól kell gazdálkodnia az idejével is, hogy ne legyen túlterhelve. Egyes cégek megkövetelik az újoncoktól, hogy legalább alapfokú végzettséggel rendelkezzenek, mások pedig érettségivel rendelkeznek.
Hogyan kezdeményezhet egy jó kimenő értékesítési hívást?
A legfontosabb, hogy felkészülten jöjjön. Előzetesen tájékozódjon potenciális vásárlóiról, és szabja személyre szabott prezentációját az igényeiknek megfelelően. Tartsa tiszteletben a potenciális ügyfél idejét a találkozó megbeszélésekor, és ügyeljen arra, hogy Ön professzionális és udvarias, ugyanakkor barátságos és megközelíthető legyen. Sőt, ne feledje, hogy ne tegyen olyan ígéreteket, amelyeket nem tud betartani.
Expert note
A kimenő hívások képviselője kulcsfontosságú a hatékony ügyfélszolgálatban. Jó kommunikációs és problémamegoldó képességekkel rendelkező munkatársak megbízható és elégedett ügyfeleket eredményeznek stabil és növekvő bevétellel.

Az ügyfélszolgálati múlt segíthet a jövőbeli álláskeresésben. Az ügyfélszolgálat lehetővé teszi, hogy megtanuljon fontos készségeket, kapcsolatokat szerezzen és megbízható fizetést kapjon. Az önéletrajz áttekinthető és rövid legyen, és tartalmazzon olyan készségeket, amelyek átadhatóak más munkáknál is. A fénykép csak akkor legyen feltüntetve, ha a munkáltató kifejezetten kéri azt.
Az ügyfélszolgálaton belül az ügyfélképviselők kulcsfontosságú szerepet játszanak, hiszen ők a vállalat hangja és kommunikációs képességeik létfontosságúak. Az ügyfélszolgálat és az ügyfélkapcsolat azonban kulcsfontosságúak a kapcsolatok és a márkaimázs építésében. Az automatizálás és az ügyfélszolgálati szoftverek segítenek jobban kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel. Az ügyfélközpontú marketing stratégia fontos az ügyfelek elvárásainak kielégítéséhez. A LiveAgent lehetővé teszi a kivételes támogatást az ingyenes próbaidőszaka során. Az email és a telefon széles körben használt ügyfélszolgálati csatornák között. Az ügyfélportál / önálló megoldások alkalmazása, mint például a LiveAgent, fontos. Az online jelenlét és a közösségi média használata fontos az ügyfélszolgálat és a visszajelzések hatékonyabb kezelése érdekében.
Ügyfélszolgálati készségek ellenőrzőlista
A pozitív nyelvhasználat képessége lehetővé teszi a jó ügyfélszolgálati élmény biztosítását. A problémamegoldó képesség segít a gyors és hatékony ügyintézésben. A pozitív hozzáállás kulcsfontosságú az elégedett ügyfelekhez és az elégedett dolgozókhoz. Az ügyfélszolgálati tréningek, értékelések és a technológiai támogatás javíthatják ezeket a képességeket. A legjobb ügyfélszolgálati élmény nyújtása érdekében fontos az empátia és a szelfegondoskodás is.
A LiveAgent cég ügyfélszolgálati szoftvereket kínál, amelyekre érdemes beruházni, ha megérti a vásárlói preferenciákat és viselkedésüket. A szoftver számos funkcióval és integrációval rendelkezik, valamint a vállalatnak is van partnere és blogja. Az oldal számos helyen felhívja a figyelmet a demó kérésére és az hírlevélre való feliratkozásra. A cég jelentős érdeklődésre számíthat.