Konverziós arány optimalizálás

A konverziós arány optimalizálása (CRO) segít a modern vállalkozásoknak, hogy webhelyeiket funkcionálisabbá tegyék, ezáltal javítva a leadek generálását és több konverziót. Bárki válhat potenciális vásárlóvá, ha felkeresi webhelyét – a trükk az, hogy tudja, hogyan konvertálhatja őt, és hogyan kell dolgozni a konverziós csatornákkal.

Manapság a legtöbb marketingcsapat éjjel-nappal azon dolgozik, hogy nagyobb forgalmat tereljen a webhelyek felé, és nagy reményeket fűznek ahhoz, hogy ez a forgalom sok minősített leadet fog eredményezni. Minél több ilyen leadet gyűjt egy üzleti webhely, annál jobban nő.

Ezt szem előtt tartva, nézzük meg közelebbről, mi az a CRO, hogyan optimalizálhatja a konverziós arányt és még sok mást.

Mi az a konverziós arány optimalizálás?

A konverziós arány optimalizálási folyamatának jobb megértéséhez meg kell határoznunk, hogy mi is az a konverzió. Valahányszor a webhely látogatói teljesítenek egy bizonyos célt a webhelyen, ezt konverziónak nevezzük. Ez a cél bármi lehet, legyen szó vásárlásról, előfizetésről vagy próbaverzióról, vagy bármi másról.

A digitális vállalkozások így teszik a látogatókat potenciális ügyfelekké. A konverzió fő célja, hogy a forgalmat leadekké alakítsa az átlagos konverziós arány javítása és több bevétel érdekében. Ezért a modern marketingcsapatok folyamatosan innovatív módszereket keresnek konverzióoptimalizálásuk javítására és webhelyeik nagyobb forgalmának növelésére.

A jelenlegi konverziós arány javításának trükkje az, hogy jó konverziós arány optimalizálási stratégiát kell alkalmazni, és az ügyfélszolgálatot magasabb szintre emelni azáltal, hogy valós idejű támogatást nyújt a fogyasztóknak.

Azok a digitális vállalkozások, amelyek az ügyfélszolgálat és a szolgáltatás javítására összpontosítanak, 11%-kal magasabb átlagos konverziós arányt tapasztalhatnak.

Ezt szem előtt tartva a CRO-t a legjobban úgy definiálhatjuk, mint az a szisztematikus folyamat, amellyel növeljük azon potenciális ügyfelek százalékos arányát, akik teljesítenek egy adott célt az Ön webhelyén.

A CRO segít a digitális vállalkozásoknak jobban megérteni ügyfeleit, helyszíni viselkedését, azt, hogy milyen lépéseket és miért tesznek, valamint azokat a dolgokat, amelyek megakadályozzák őket abban, hogy elérjék a webhelyen kitűzött célokat.

Optimalizálja konverziós arányát

Hogyan lehet optimalizálni a konverziós arányt

A konverzióoptimalizálás nem lehet más, mint az Ön őszinte erőfeszítése, hogy mindenkinek fantasztikus utazást biztosítson az ügyfelek számára a keresőmotor használatának pillanatától kezdve a céloldalon és egészen a pénztárig. Így biztosíthatja, hogy online marketingtevékenységei valóban sikeresek legyenek.

A magas konverziós arány egyértelmű jele az ügyfélközpontú vállalkozásnak, és annak bizonyítéka, hogy webhelye működőképes. A jelenlegi konverziós arány optimalizálásának legjobb módja a konverziós arány optimalizáló eszközök használata.

Ez a leghatékonyabb módja annak, hogy a minősített potenciális ügyfelek értelmes cselekvésekké váljanak. Kezdjen el dolgozni a CRO-n a webhely optimalizálásával. Ehhez meg kell győződnie arról, hogy webhelye gyors betöltési idővel rendelkezik, és a CTA gomb jól látható és könnyen megtalálható.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture​

Tegye a fizetési folyamatot a lehető legegyszerűbbé, és gondoskodjon arról, hogy ügyfelei többcsatornás ügyfélszolgálatot kapjanak. Gondolnia kell a céloldal optimalizálására is, hogy a tartalom megfelelően jelenjen meg mind az asztali számítógépeken, mind a mobileszközökön.

Consider the following steps to achieve the highest conversion optimization:

  • Állítson be alacsonyabb árat termékei/szolgáltatásai számára, hogy több látogatót vonzzon, és legyőzze versenytársait;
  • Javítsa webhelye funkcionalitását azáltal, hogy minden weboldala teljesen működőképes, és elég gyorsan betöltődik;
  • Jutalmak, például ingyenes ajándékok és ingyenes szállítás, valamint egyéb extra ösztönzők felajánlása a konverzió és az ügyfelek hűségének növelése érdekében;
  • Tegye versenyképesebbé ajánlatát;
  • Figyelemfelkeltő CTA-k és internetes marketing elemek használata;
  • 24 órás, valós idejű ügyfélszolgálat és támogatás biztosítása;

  • Egyszerűsítse a fizetési folyamatot;
  • Önkiszolgáló engedélyezése.
  • Mutasson vásárlói beszámolókat és felhasználói visszajelzéseket

Mennyi ideig futtassa konverzióoptimalizálási kísérleteit?

A konverzióoptimalizálás gyakran a keresőoptimalizáláshoz hasonló, folyamatos folyamat. Ami az A/B konverziós tesztek hosszát illeti, itt nincs mindenkire érvényes válasz, és nincs átlag sem. Sok CRO szolgáltató szerint alacsony forgalmú webhelyeken is el lehet végezni a konverzióoptimalizálási teszteket. A probléma azonban az, hogy olyan adatokat kap, amelyek félrevezetőek lehetnek.

Másrészt a kísérletek hónapokig is eltarthatnak, amíg pontos adatokat szolgáltatnak. A konverzióoptimalizálási kísérletek hossza a CRO lépéseitől függ. Ezek a lépések közvetlenül meghatározzák a teszt átlagos idejét.

A konverzióoptimalizálási kísérletek hossza

Mivel a CRO a felhasználói élmény minőségétől és az Ön által biztosított ügyfélélménytől függ, szánjon időt a felhasználói tesztelésre, és nézzen át több felhasználói úti forgatókönyvet a helyszíni felhasználói viselkedés megértéséhez és a legpontosabb eredmények eléréséhez.

A CRO abban is segíthet, hogy márkája pozitív vásárlói véleményeket kapjon. Az alábbiakban felsoroljuk azokat a tényezőket, amelyek segíthetnek megtalálni a felhasználói tesztelés optimális időpontját:

  • Meglévő átváltási arány;
  • Az elérni kívánt konverzió minimális növekedése;
  • A kísérletekben szereplő egyéni felhasználók százalékos aránya;
  • Azon potenciális ügyfelek átlagos száma, akik eljutnak az Ön által kísérletezett céloldalra.

A Google Analytics és az Adobe Analytics korlátai a konverziós arány optimalizálásához

A sikeres optimalizálás kulcsa nem pusztán abban rejlik, hogy tudjuk, hogyan jutnak el a látogatói a céloldalra, hanem abban is, hogy tudjuk, mit csinálnak a webhelyen, viselkedésüket, preferenciáikat, szokásaikat stb. Ennek megértéséhez felhasználói adatokra van szükség, amelyek megmutatják, mit és kire érdemes optimalizálni. Ez elengedhetetlen eleme a sikeres CRO-stratégia kialakításának.

Google Analytics irányítópult-betekintések

Az olyan adatgyűjtő, elemző és konverziós arány optimalizáló eszközök, mint a Google Analytics és az Adobe Analytics, segíthetnek létrehozni egy analitikai alapú CRO-stratégiát, amely a következőkre vonatkozik:

  • A fő weboldalak, amelyekre a látogatók először megérkeznek;
  • Az általuk használt funkciók;
  • Oldalak, ahol a legtöbb időt töltik;
  • A csatorna hozta őket oda;
  • A hivatkozások, amelyekkel eljutottak az Ön webhelyére;
  • Az általuk használt böngészők és eszközök.

Bár mindez nagyszerűen néz ki, ezek a nyers adatok és a hőtérképek önmagukban nem elegendőek a felhasználói élmény javításához, vagy annak meghatározásához, hogy mi hozott potenciális ügyfeleket webhelyére. Az analitikai eszközök segítségével kvantitatív elemzést végezhet, és megtudhatja, hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók a webhelyével, de nem tudják megmondani, miért teszik azt, amit tesznek. Kvalitatív elemzésre van szüksége a viselkedésük és a vásárlási döntéseik kiderítéséhez.

Analyze your raw data for better insights

Az ilyen elemzés a következőket fogja megmondani:

  • Miért érdeklődnek a látogatók az Ön webhelyén?
  • Mi késztette őket az Ön webhelyére?
  • Melyik oldal, termék vagy szolgáltatás vonzotta őket leginkább?
  • Mitől hihetik el, hogy az Ön webhelyén van valami, ami a versenytársakén nincs?
  • Hogyan látják az Ön márkáját vásárlói véleményeikben?
  • Hogyan írják le a szolgáltatásaival, termékeivel és márkájával való interakciót?
  • Hogyan kezelik termékei/szolgáltatásai a célközönség fő fájdalompontjait?

Ha rendelkezik ezzel az információval, és egyesíti azokat az elemzési adataival, sokkal könnyebb lesz megérteni, hogyan optimalizálhatja webhelyét a célközönség jobb kiszolgálása érdekében.

Try LiveAgent Today

LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.

Frequently asked questions

Mi az a konverziós arány optimalizálás?

A konverziós arány optimalizálása egy olyan folyamat, amely növeli azon látogatók százalékos arányát, akik teljesítenek egy adott célt a webhelyen, hogy Ön ügyfelekké alakíthassa őket. Ezek az erőfeszítések gyakran magukban foglalják a visszafordulási arány vagy a bevásárlókosár elhagyási arány csökkentését. A konverzióoptimalizálási folyamat tartalmazhat többváltozós teszteket, mikrokonverziók nyomon követését és egyéb taktikákat.

Hogyan optimalizálja a konverziós arányt?

A konverziós arány optimalizálásának első lépése a webhelyén található ajánlat újraértékelése, hogy megtudja, mennyire működőképes a webhelye, és mennyire versenyképesek az árak. A következő lépés a webhely optimalizálása a CTA-k ellenőrzésével, a különböző webes elemek tesztelésével és a tartalom teljes optimalizálásának biztosításával.

A konverziós arány optimalizálásának legjobb módja, ha valós idejű, többcsatornás ügyfélszolgálatot biztosít, és egyszerűsíti a fizetést. Ha ezeket a műveleteket kombinálja, a konverziós arány emelkedni fog.

Mennyi ideig futtassa konverzió optimalizálási kísérleteit?

A konverzió optimalizálási erőfeszítések hosszát illetően nincs átlagos idő. Minél tovább futja a teszteket, annál több adatot gyűjt össze.

Melyek a Google Analytics és az Adobe Analytics korlátai a konverziós arány optimalizálásában?

A Google Analytics és az Adobe Analytics lehetővé teszi nyers adatok gyűjtését kvantitatív elemzéssel. A nyers adatokkal azonban az a probléma, hogy nem tud választ adni arra, hogy a fogyasztói miért teszik azt, amit csinálnak, vagy mi késztette őket az Ön webhelyére.

Az analitikai eszközök csak annak megértését teszik lehetővé, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba a webhelyével, de nem segíthetnek megérteni a felhasználók tevékenységének okait.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.