A konverziós arány optimalizálása (CRO) segít a modern vállalkozásoknak, hogy webhelyeiket funkcionálisabbá tegyék, ezáltal javítva a leadek generálását és több konverziót. Bárki válhat potenciális vásárlóvá, ha felkeresi webhelyét – a trükk az, hogy tudja, hogyan konvertálhatja őt, és hogyan kell dolgozni a konverziós csatornákkal.
Manapság a legtöbb marketingcsapat éjjel-nappal azon dolgozik, hogy nagyobb forgalmat tereljen a webhelyek felé, és nagy reményeket fűznek ahhoz, hogy ez a forgalom sok minősített leadet fog eredményezni. Minél több ilyen leadet gyűjt egy üzleti webhely, annál jobban nő.
Ezt szem előtt tartva, nézzük meg közelebbről, mi az a CRO, hogyan optimalizálhatja a konverziós arányt és még sok mást.
Mi az a konverziós arány optimalizálás?
A konverziós arány optimalizálási folyamatának jobb megértéséhez meg kell határoznunk, hogy mi is az a konverzió. Valahányszor a webhely látogatói teljesítenek egy bizonyos célt a webhelyen, ezt konverziónak nevezzük. Ez a cél bármi lehet, legyen szó vásárlásról, előfizetésről vagy próbaverzióról, vagy bármi másról.
A digitális vállalkozások így teszik a látogatókat potenciális ügyfelekké. A konverzió fő célja, hogy a forgalmat leadekké alakítsa az átlagos konverziós arány javítása és több bevétel érdekében. Ezért a modern marketingcsapatok folyamatosan innovatív módszereket keresnek konverzióoptimalizálásuk javítására és webhelyeik nagyobb forgalmának növelésére.
A jelenlegi konverziós arány javításának trükkje az, hogy jó konverziós arány optimalizálási stratégiát kell alkalmazni, és az ügyfélszolgálatot magasabb szintre emelni azáltal, hogy valós idejű támogatást nyújt a fogyasztóknak.
Azok a digitális vállalkozások, amelyek az ügyfélszolgálat és a szolgáltatás javítására összpontosítanak, 11%-kal magasabb átlagos konverziós arányt tapasztalhatnak.
Ezt szem előtt tartva a CRO-t a legjobban úgy definiálhatjuk, mint az a szisztematikus folyamat, amellyel növeljük azon potenciális ügyfelek százalékos arányát, akik teljesítenek egy adott célt az Ön webhelyén.
A CRO segít a digitális vállalkozásoknak jobban megérteni ügyfeleit, helyszíni viselkedését, azt, hogy milyen lépéseket és miért tesznek, valamint azokat a dolgokat, amelyek megakadályozzák őket abban, hogy elérjék a webhelyen kitűzött célokat.
Hogyan lehet optimalizálni a konverziós arányt
A konverzióoptimalizálás nem lehet más, mint az Ön őszinte erőfeszítése, hogy mindenkinek fantasztikus utazást biztosítson az ügyfelek számára a keresőmotor használatának pillanatától kezdve a céloldalon és egészen a pénztárig. Így biztosíthatja, hogy online marketingtevékenységei valóban sikeresek legyenek.
A magas konverziós arány egyértelmű jele az ügyfélközpontú vállalkozásnak, és annak bizonyítéka, hogy webhelye működőképes. A jelenlegi konverziós arány optimalizálásának legjobb módja a konverziós arány optimalizáló eszközök használata.
Ez a leghatékonyabb módja annak, hogy a minősített potenciális ügyfelek értelmes cselekvésekké váljanak. Kezdjen el dolgozni a CRO-n a webhely optimalizálásával. Ehhez meg kell győződnie arról, hogy webhelye gyors betöltési idővel rendelkezik, és a CTA gomb jól látható és könnyen megtalálható.
Tegye a fizetési folyamatot a lehető legegyszerűbbé, és gondoskodjon arról, hogy ügyfelei többcsatornás ügyfélszolgálatot kapjanak. Gondolnia kell a céloldal optimalizálására is, hogy a tartalom megfelelően jelenjen meg mind az asztali számítógépeken, mind a mobileszközökön.
Consider the following steps to achieve the highest conversion optimization:
- Állítson be alacsonyabb árat termékei/szolgáltatásai számára, hogy több látogatót vonzzon, és legyőzze versenytársait;
- Javítsa webhelye funkcionalitását azáltal, hogy minden weboldala teljesen működőképes, és elég gyorsan betöltődik;
- Jutalmak, például ingyenes ajándékok és ingyenes szállítás, valamint egyéb extra ösztönzők felajánlása a konverzió és az ügyfelek hűségének növelése érdekében;
- Tegye versenyképesebbé ajánlatát;
- Figyelemfelkeltő CTA-k és internetes marketing elemek használata;
24 órás, valós idejű ügyfélszolgálat és támogatás biztosítása;
- Egyszerűsítse a fizetési folyamatot;
- Önkiszolgáló engedélyezése.
- Mutasson vásárlói beszámolókat és felhasználói visszajelzéseket
Mennyi ideig futtassa konverzióoptimalizálási kísérleteit?
A konverzióoptimalizálás gyakran a keresőoptimalizáláshoz hasonló, folyamatos folyamat. Ami az A/B konverziós tesztek hosszát illeti, itt nincs mindenkire érvényes válasz, és nincs átlag sem. Sok CRO szolgáltató szerint alacsony forgalmú webhelyeken is el lehet végezni a konverzióoptimalizálási teszteket. A probléma azonban az, hogy olyan adatokat kap, amelyek félrevezetőek lehetnek.
Másrészt a kísérletek hónapokig is eltarthatnak, amíg pontos adatokat szolgáltatnak. A konverzióoptimalizálási kísérletek hossza a CRO lépéseitől függ. Ezek a lépések közvetlenül meghatározzák a teszt átlagos idejét.
Mivel a CRO a felhasználói élmény minőségétől és az Ön által biztosított ügyfélélménytől függ, szánjon időt a felhasználói tesztelésre, és nézzen át több felhasználói úti forgatókönyvet a helyszíni felhasználói viselkedés megértéséhez és a legpontosabb eredmények eléréséhez.
A CRO abban is segíthet, hogy márkája pozitív vásárlói véleményeket kapjon. Az alábbiakban felsoroljuk azokat a tényezőket, amelyek segíthetnek megtalálni a felhasználói tesztelés optimális időpontját:
- Meglévő átváltási arány;
- Az elérni kívánt konverzió minimális növekedése;
- A kísérletekben szereplő egyéni felhasználók százalékos aránya;
- Azon potenciális ügyfelek átlagos száma, akik eljutnak az Ön által kísérletezett céloldalra.
A Google Analytics és az Adobe Analytics korlátai a konverziós arány optimalizálásához
A sikeres optimalizálás kulcsa nem pusztán abban rejlik, hogy tudjuk, hogyan jutnak el a látogatói a céloldalra, hanem abban is, hogy tudjuk, mit csinálnak a webhelyen, viselkedésüket, preferenciáikat, szokásaikat stb. Ennek megértéséhez felhasználói adatokra van szükség, amelyek megmutatják, mit és kire érdemes optimalizálni. Ez elengedhetetlen eleme a sikeres CRO-stratégia kialakításának.
Az olyan adatgyűjtő, elemző és konverziós arány optimalizáló eszközök, mint a Google Analytics és az Adobe Analytics, segíthetnek létrehozni egy analitikai alapú CRO-stratégiát, amely a következőkre vonatkozik:
- A fő weboldalak, amelyekre a látogatók először megérkeznek;
- Az általuk használt funkciók;
- Oldalak, ahol a legtöbb időt töltik;
- A csatorna hozta őket oda;
- A hivatkozások, amelyekkel eljutottak az Ön webhelyére;
- Az általuk használt böngészők és eszközök.
Bár mindez nagyszerűen néz ki, ezek a nyers adatok és a hőtérképek önmagukban nem elegendőek a felhasználói élmény javításához, vagy annak meghatározásához, hogy mi hozott potenciális ügyfeleket webhelyére. Az analitikai eszközök segítségével kvantitatív elemzést végezhet, és megtudhatja, hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók a webhelyével, de nem tudják megmondani, miért teszik azt, amit tesznek. Kvalitatív elemzésre van szüksége a viselkedésük és a vásárlási döntéseik kiderítéséhez.
Az ilyen elemzés a következőket fogja megmondani:
- Miért érdeklődnek a látogatók az Ön webhelyén?
- Mi késztette őket az Ön webhelyére?
- Melyik oldal, termék vagy szolgáltatás vonzotta őket leginkább?
- Mitől hihetik el, hogy az Ön webhelyén van valami, ami a versenytársakén nincs?
- Hogyan látják az Ön márkáját vásárlói véleményeikben?
- Hogyan írják le a szolgáltatásaival, termékeivel és márkájával való interakciót?
- Hogyan kezelik termékei/szolgáltatásai a célközönség fő fájdalompontjait?
Ha rendelkezik ezzel az információval, és egyesíti azokat az elemzési adataival, sokkal könnyebb lesz megérteni, hogyan optimalizálhatja webhelyét a célközönség jobb kiszolgálása érdekében.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently asked questions
Mi az a konverziós arány optimalizálás?
A konverziós arány optimalizálása egy olyan folyamat, amely növeli azon látogatók százalékos arányát, akik teljesítenek egy adott célt a webhelyen, hogy Ön ügyfelekké alakíthassa őket. Ezek az erőfeszítések gyakran magukban foglalják a visszafordulási arány vagy a bevásárlókosár elhagyási arány csökkentését. A konverzióoptimalizálási folyamat tartalmazhat többváltozós teszteket, mikrokonverziók nyomon követését és egyéb taktikákat.
Hogyan optimalizálja a konverziós arányt?
A konverziós arány optimalizálásának első lépése a webhelyén található ajánlat újraértékelése, hogy megtudja, mennyire működőképes a webhelye, és mennyire versenyképesek az árak. A következő lépés a webhely optimalizálása a CTA-k ellenőrzésével, a különböző webes elemek tesztelésével és a tartalom teljes optimalizálásának biztosításával.
A konverziós arány optimalizálásának legjobb módja, ha valós idejű, többcsatornás ügyfélszolgálatot biztosít, és egyszerűsíti a fizetést. Ha ezeket a műveleteket kombinálja, a konverziós arány emelkedni fog.
Mennyi ideig futtassa konverzió optimalizálási kísérleteit?
A konverzió optimalizálási erőfeszítések hosszát illetően nincs átlagos idő. Minél tovább futja a teszteket, annál több adatot gyűjt össze.
Melyek a Google Analytics és az Adobe Analytics korlátai a konverziós arány optimalizálásában?
A Google Analytics és az Adobe Analytics lehetővé teszi nyers adatok gyűjtését kvantitatív elemzéssel. A nyers adatokkal azonban az a probléma, hogy nem tud választ adni arra, hogy a fogyasztói miért teszik azt, amit csinálnak, vagy mi késztette őket az Ön webhelyére.
Az analitikai eszközök csak annak megértését teszik lehetővé, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba a webhelyével, de nem segíthetnek megérteni a felhasználók tevékenységének okait.
Expert note
A konverziós arány optimalizálása kulcsfontosságú a vállalkozások számára. Kerülje el a versenytársakat alacsonyabb árakkal és javítsa webhelyének funkcionalitását.

A LiveAgent szoftver kiváló ügyfélszolgálatot kínál kiskereskedőknek. Az ügyfélszolgálati chat elengedhetetlen funkció és segít megoldani az ügyfélek problémáit. A közösségi platformokon pontos és időbeni válaszokat kell adni az ügyfeleknek. Az ügyfélszolgálati támogatás kulcsfontosságú az elégedettség és az értékesítés növelése érdekében. Az adott szöveg a LiveAgent szoftverről szól, ami többek között hívás, e-mail és chat szolgáltatásokat, tudásbázis és proaktív chat sablonokat kínál. Az ügyfelek további információkat találnak a blogban, webináriumokban, gyakran ismételt kérdéseknél, szójegyzéknél és az akadémiánál.
A cikk bemutatja, hogy az akcióhoz kapcsolódó promóciós kampányok és a megfelelő email-sablonok segítségével az online áruházak hatékonyan kommunikálhatják a promócióikat. Az ügyfélszolgálatnál fontos az incidensek gyors és hatékony kezelése, valamint az ügyfelek megértése és a kompenzálásuk a hibákért. A felmérések hatékony módja az ügyfél-visszajelzéseknek, és néhány praktika alkalmazásával a válaszadók száma növelhető. NiceReply integrációval könnyen beágyazhatóak a kérdőívek az e-mailekbe.
Kedvezmény előtti email sablonok
Az article bemutatja, hogy milyen előnyei vannak a kedvezmény promócióknak az ügyfelek számára és hogyan lehet sikeresen promótálni azokat a kedvezmény előtti emailek segítségével. A cikk bemutat néhány sablont is, amelyeket használhat a kedvezmény előtti e-mailek elküldéséhez.
SEO ellenőrző lista új webhelyekhez
A jól optimalizált metaleírások és cím címkék szerepet játszanak a SEO folyamatban. Az egyéni cím címkék és metaleírások előrébb juttathatják a látogatókat a keresőkben, javíthatják az átkattintási arányt és javíthatják a konverziókat. A betöltési sebesség az egyik tényező, amelyet a Google rangsorolásakor figyelembe vesz. A lassú válaszidő rontja a felhasználói élményt és rontja a rangsorolást. Próbáljon meg mindent megtenni a weboldala betöltési sebességének javítása érdekében.