VoIP telefon

Mi az a VoIP telefon?

A VoIP telefon egy digitális eszköz, amely Internet Protocol (IP) technológiát használ telefonhívások továbbítására és fogadására. A VoIP telefon a hívó fél hangját digitális információvá alakítja, amelyet aztán a vonal másik végén továbbít a címzetthez.

A VoIP telefon bármely más telefont képes hívni, függetlenül attól, hogy hagyományos telefont (azaz analóg telefont), virtuális telefont vagy mobiltelefont szeretne hívni. Az analóg telefonokkal ellentétben a VoIP telefonok megfelelő működéséhez szélessávú kapcsolat szükséges. Szerencsére a VoIP telefon képes wifit, mobilkapcsolatot és egyéb internetkapcsolatokat használni.

Hogyan működik a VoIP telefon?

Gondolkozott már azon, hogy mi történik a színfalak mögött, amikor VoIP-szolgáltatót használ VoIP-hívások kezdeményezésére? Számos módja van VoIP-hívások kezdeményezésének.

1) VoIP telefon segítségével beír egy telefonszámot a tárcsázóba, majd elindítja a hívást. Végső hívóként nincs különleges hardverkövetelmény a VoIP-hívások kezdeményezéséhez. Például telefonálhat a laptopjával, használhat egy alkalmazást okostelefonján, vagy vásárolhat egy dedikált VoIP kézibeszélőt.

2) A VoIP szolgáltató fogadja a hívási kérelmet, és internetes technológia segítségével csatlakoztatja Önt a világ telefonhálózatához. A VoIP-szolgáltató szinte bármilyen más telefonszolgáltatáshoz (pl. analóg telefonhoz, üzleti telefonhoz vagy VoIP-telefonhoz) csatlakoztathatja Önt.

3) Amikor VoIP-hívásait csatlakoztatja, a hanghullámokat a rendszer digitális jelekké alakítja, gyorsan elküldi az interneten, és visszaállítja hanggá. A folyamat hasonló a hívás másik oldalán lévő személy számára.

Vegye figyelembe, hogy a VoIP telefonszolgáltatás megfelelő működéséhez megbízható internetkapcsolatra lesz szüksége. Ha olyan területen él, ahol nincs megbízható internetkapcsolat, érdemes lehet egy mobiltelefont vagy egy normál telefont tartalékként.

A software for streamlined VoIP calling

LiveAgent's virtual call center solution includes VoIP phone support as part of our call center services.

Milyen típusú VoIP telefonok állnak rendelkezésre?

Költségkeretétől és preferenciáitól függően többféle VoIP-telefon használható. Lehetséges, hogy többféle VoIP-telefont is használhat (például üzleti telefont az irodába, mobileszközt pedig utazás közben).

Íme a leggyakoribb VoIP telefontípusok.

  • Hardphone

Fizikai telefonként is ismert, a hardphone egy fizikai eszköz, amelyet az asztalára helyezhet VoIP telefonhívások kezdeményezésére. Valószínűleg rendelkezik majd egy fizikai tárcsázóval és további funkciókkal, amelyek segítenek kezelni a szélessávú internetkapcsolaton keresztül érkező hívásokat.

  • Softphone

A Softphone kiváló választást jelent azoknak a cégtulajdonosoknak, akik minimalizálják a rendetlenséget és maximalizálják a rugalmasságot. A tárcsázógombos fizikai eszköz helyett a softphone egy olyan alkalmazás, amelyet laptopján vagy mobileszközén futtathat. Mivel nincs speciális hardver vásárolható, a legjobb szoftverek további költségmegtakarítást eredményezhetnek.

  • VoIP szoftver

Az ilyen típusú VoIP telefonok olyan alkalmazások, amelyeket mobileszközön vagy számítógépen futtathat. Például letöltheti a Skype alkalmazást számítógépére vagy okostelefonjára hívások kezdeményezéséhez. Dönthet úgy, hogy olyan headsetet vásárol, amely a számítógép USB-portjához csatlakozik a nagyobb kényelem érdekében.

  • Mobil eszköz

VoIP hívások kezdeményezésére többféle mobileszköz használható. Például szinte minden modern Android és Apple mobiltelefon-modell képes futtatni VoIP szoftvert. Ezért táblagépről vagy okostelefonról is kezdeményezhet hívásokat.

  • Céges telefon

A VoIP üzleti telefonokat általában egy adott helyre, például egy menedzser irodájába rögzítik (más néven asztali telefon). Olyan fejlett funkciókat kínálhat, mint a konferenciahívások, a hangposta és a virtuális recepciós, amelyek nem jellemzőek egy hagyományos telefonra. Ha egy all-in-one üzleti telefonrendszert választ, olyan fejlett funkciókhoz férhet hozzá, mint a HD hang, nemzetközi híváscsomagok és megbízható videokonferencia.

  • Normál telefon

Amikor a legtöbben hagyományos telefont keresnek, az egy hagyományos vezetékes telefonra gondol, amelyet főként analóg telefonálásra használnak. Ezután minden telefonhívást nem digitális technológia (azaz analóg jelek) segítségével továbbítanak. Míg egy hagyományos telefonból hiányoznak a modern telefonokban szokásos kiegészítő képességek, jó választás, ha nincs megbízható hálózati kapcsolat. Előfordulhat azonban, hogy nem tudja, hogy VoIP-adapterrel csatlakoztathatja analóg telefonját egy VoIP-szolgáltatóhoz. Az eladó vagy a gyártó ellenőrizheti normál telefonja képességeit egy ilyen esetben. 

Maximize the efficiency of your business

LiveAgent offers over 50 integrations with leading VoIP service providers.

Mik a VoIP telefon tulajdonságai?

Az egyes VoIP szolgáltatók által kínált sajátosságok jelentősen eltérnek egymástól. Az egyszerűség kedvéért megkülönböztetheti az alapvető funkciókat (azaz a szinte minden VoIP telefonra jellemző szabványos funkciókat) és a haladó funkciókat, amelyek több kommunikációs lehetőséget biztosítanak.

  • Alapvető funkciók. A VoIP technológia a legalapvetőbben lehetővé teszi a hívások kezdeményezését és a bejövő hívások fogadását. Általánosságban elmondható, hogy hívhat hagyományos vezetékes telefonokat, mobiltelefonokat és más VoIP telefonokat. A tárcsázó használatával megadhat egy telefonszámot, és gyorsan elindíthatja a hívást.

  • Speciális funkciók. A kiegészítő funkcióknak is nevezett üzleti VoIP-szolgáltatások HD hangminőséget is tartalmazhatnak. További népszerű fejlett funkciók közé tartozik a videokonferencia-megoldás, a biztonsági szolgáltatások (pl. 256 bites fejlett titkosítási szabvány) és a call center támogatásának lehetősége.

Ha további funkciókra van szüksége, szánjon néhány percet a VoIP-szolgáltató értékesítésének felkeresésére. Sok esetben a funkciók széles skálájához vásárolhat hozzáférést felár ellenében. Különösen további díjak vonatkozhatnak, ha speciális funkciókat (azaz egységes kommunikációs rendszert egy nagyvállalat számára) szeretne.

Fully stacked customer service software

Discover all the features that make LiveAgent a powerful multi-channel help desk solution.

Milyen előnyei vannak a VoIP telefonrendszer használatának?

Feltételezve, hogy megbízható internetkapcsolattal rendelkezik, a VoIP telefonoknak vannak előnyei, amelyeket meg kell értenie, mielőtt búcsút mondana a hagyományos vezetékes telefonoknak.

  • Takarítson meg helyet

A cégtulajdonosok tudják, hogy sok alkalmazott szeretne távmunkát végezni A hagyományos telefonok kiiktatása és a felhőalapú telefonrendszerre váltás kiváló módja a helytakarékosságnak. Ahelyett, hogy minden asztalon fizikai telefon lenne, az alkalmazottak VoIP telefonhívásokat kezdeményezhetnek laptopjuk vagy mobileszközük segítségével.

  • Költségmegtakarítás

Sok ember számára vonzó a lehetőség, hogy pénzt takarítson meg a VoIP-re váltással. Különösen a több telefonvonalért és távolsági szolgáltatásért fizető cégtulajdonosok tapasztalhatnak jelentős költségmegtakarítási előnyt.

  • Szolgáltatás minősége

Vállalkozástulajdonosként gyors támogatásra van szüksége. Sajnos a vezetékes telefonokat kínáló cégek gyakran arra kényszerítik az ügyfeleket, hogy sokáig várjanak a szolgáltatásra. Az ügyfelek kisebb valószínűséggel tapasztalnak csalódást okozó szolgáltatást, amikor a vállalkozások VoIP-szolgáltatásokat vesznek igénybe. Még inkább, ha más kommunikációs csatornákkal kombináljuk.

  • Üzleti kommunikáció

Azoknak a vállalkozások tulajdonosainak, akik több helyen dolgoznak (pl. call center, helyszíni értékesítési csapat stb.) rugalmas telefonos szolgáltatásra van szükségük. A felhőben tárolt fejlett call center rendszer jellemzően IVR-t (Interactive Voice Response), automatikus visszahívást, videohívást, korlátlan hívásrögzítést, és VoIP integrációt tartalmaz.

A single interface for managing customer queries

Sign up for a free 14-day trial and start improving your customer service today.

Frequently asked questions

Mi az a VoIP telefon?

A VoIP telefon IP-hálózatokat és digitális jeleket használ a telefonhívások továbbítására és fogadására bárkinek, legyen az hagyományos telefonja, mobiltelefonja vagy virtuális telefonja.

Hogyan működik a VoIP telefon?

A VoIP telefonhívás számos olyan elemet tartalmaz, amelyeket a VoIP szolgáltató kezel. A tárcsázóba beír egy telefonszámot. A VoIP telefonrendszerek automatikusan összekapcsolják Önt a hívott személlyel. A beszélgetést ezután digitális jelek segítségével továbbítják oda-vissza.

Milyen típusú VoIP telefonok állnak rendelkezésre?

Többféle VoIP telefon létezik. A softphone-ok segítségével VoIP telefonhívásokat kezdeményezhet laptopján vagy mobileszközén keresztül. A telefon egyfajta fizikai eszköz, amelyet az asztalára helyezhet. Minden VoIP szolgáltató különböző típusú VoIP telefonokat kínál.

What are the features of a VoIP phone?

A VoIP telefon jellemzői a típustól és a VoIP szolgáltatástól függően változnak. Általában számíthat bejövő hívások fogadására és hívások kezdeményezésére. Egyes esetekben országos hívásokkal, videokonferenciákkal és egyéb funkciókkal rendelkezhet.

Milyen előnyei vannak a VoIP telefonrendszer használatának?

A VoIP telefonoknak számos előnye van, amelyet szem előtt kell tartani. Általában költségmegtakarítás érhető el a hagyományos telefonokhoz képest. Ezenkívül helyet takaríthat meg, ha elhagyja asztali telefonjait, ha kívánja. Végül, a VoIP telefonok gyorsak és rugalmasak – szükség szerint könnyedén hozzáadhat további telefonvonalakat.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

    Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.