Ingyenes próba

Ügyfél pszichológia

Az ügyfél viselkedés az egyének és a vállalatok tanulmányozása, és hogy miként választanak terméket vagy szolgáltatást. Az ügyfél viselkedés tanulmányozásának célja az, hogy jobban megértsük a fogyasztói pszichológiát. Mi több, a motivációkat, amelyek vállalkozásának eladásával járnak potenciális kliensek számára.

Ha megérti a fogyasztói, fel tudja szerelni vállalatát a fogyasztói igényekhez megfelelően. Ezáltal alkalmazkodhat a marketing kampányokhoz, értékesítési helyekhez és az ügyfél támogatói válaszokhoz.

Ha ténylegesen megérti a fogyasztóit, még proaktívan előre is láthat. Például; mire van szükségük ahhoz, hogy meghozzák azt a döntést, amelyet ön szeretne, hogy meghozzanak. Ez több értékesítést és jobb visszatartást jelentene vállalata számára.

A fogyasztói pszichológia széleskörű témákat foglal magába, beleértve:

  • hogyan választanak a fogyasztók különböző termékek, szolgáltatások és brandek között
  • fogyasztói viselkedés kutatás – személyes vagy online vásárlás
  • a marketing kampányok befolyásoló tényezői, mint a megfogalmazás, dizájn, elhelyezés és időzítés

Hello Bar-nál, a fogyasztói pszichológia megértése kulcsfontosságú a sikerhez. A pop-upok talán úgy néznek ki, mint a marketing legkisebb elemei. Viszont tökéletes az ügyfél viselkedés felismeréséhez. Miért? Mert egyszerűek és egyszerűen teszteltek.

Ugorjunk bele a legnagyobb fogyasztói pszichológia tanácsokba. Ezek több, mint egy évtizedes vezető generációs kampány által készültek a Hello Bar-nál, egy Neil Patel társaságtól.

Fogyasztói pszichológia tanácsok

Tanács #1: Ne hagyja figyelmen kívül a kis dolgokat. A legkisebb részletek is elkezdhetik a fogyasztói viselkedéseket.

Még a marketing kampány, az értékesítés vagy a támogatói üzenet legkisebb részletei is üzenetet küldhet közönségének.

A weboldal háttérszíne vagy grafikája nem tűnhet fontosnak. Viszont kulcsfontosságú lehet, ha az ügyfél interakciók tökéletesítéséről van szó a grafikával.

Például, a Hello Bar A/B tesztelő funkcióját használtuk, hogy leteszteljük ugyan azt a pop-up-ot kizárólag egyetlen változtatással: a háttérszínnel.

Amikor visszaérkeztek az eredmények, a B opció jelentősen jobban konvertált a fehér hátteres verziónál. A konverziók közötti különbség kizárólag a háttérszíntől 3.6%-os volt!

A tanács? A szín számít. Csakúgy, mint más részletek. Láttunk hasonló eredményeket olyan kis dolgokon való változtatások által, mint például egy felkiáltójel hozzáadása vagy egy betű naggyá tétele.

Egyszerűen csak finomhangolja egy gomb színét, írjon át egy üzenetet, vagy adjon hozzá egy emojit. Ezekkel teljesen megváltoztathatja, hogyan fogják értékelni a fogyasztói a márkát. Ezáltal az ezzel kapcsolatos viselkedéseket is.

Tanács #2: A fogyasztók mindig azt kérdik, hogy Nekem ez miért éri meg?

Egy vállalat képviselőjeként ön mindig motivált az eredmények által, amit a vállalata fog látni a cselekedetei- vagy talán a következő teljesítmény elemzés által.

Viszont, ha azt akarja, hogy hatásosak legyenek az erőfeszítései, ne fókuszáljon arra, hogy önnek miért éri meg, hanem inkább arra, hogy miért éri meg ez az ügyfelének. (Spoiler veszély: ez minden fogyasztói pszichológia mögöttes titka).

Amikor az ügyfelei értékelik, hogy használják-e vagy sem a termékét vagy egyáltalán interakcióba lépjenek-e vállalatával, valószínűleg ezeket gondolják:

1. Miért éri meg ez nekem?

2. Mit fogok kapni ezen termék vagy szolgáltatás használata által?

3. Melyik opció fogja a legtöbbet nyújtani azért a pénzért és időért, amit beleölök ebbe a gyakorlatba?

Az ügyfelének tiszta és kényszerítő előnyt kell látnia a szolgáltatásai vagy termékei használatában.

A Hello Bar-nál sok közösségi tag használ pop-up-okat. Például; hogy email címeket vagy telefonszámokat gyűjtsön a weboldaluk látogatóitól. A legtöbb fogyasztó nem hajlandó szétterjeszteni a személyes információit és megnyitni a postaládájukat.

Annak érdekében, hogy az emberek konvertáljanak a pop-up-okon keresztül, és hogy beküldjék az információikat, meg kell fontolnunk, hogy milyen értéket fog kapni az a személy azért cserébe, hogy átadta az email címét.

Itt jönnek képbe a vezető mágnesek. Ezek értékes erőforrásokat mutatnak be, például részletes útmutatókat, korlátozott kiadású eBook-okat és egyedi kedvezményeket, hogy kicsit kiszínezzék a játékot.

Az ügyfél viselkedési kutatásunk a következő előnyöket mutatja a minőségi, értékterhelt vezető mágnesek által:

  • Útmutatók – 1-3% közötti konverziós ráták
  • A kuponok 5-10%-os közötti konverziókhoz vezetnek
  • Az interaktív ajánlatok, mint például egy esély arra, hogy megnyerjenek egy ajándék kártyát, 15-30%-os konverziós rátához vezetnek.

Ahhoz, hogy pályán maradjon, kérdezze meg magától, milyen értékkel fog távozni ez a fogyasztó? Ha nem tudja megválaszolni ezt a kérdést, a fogyasztója nem lesz érdekelt.

Tanács #3: Használja a hiányt beindítónak. Működik – nagyon.

Minél szűkösebb az erőforrás, annál több fogyasztó fogja megnézni. Csak úgy, mint elődjeink, akik takarmányoztak a legjobb ételért az erdőben, a mai fogyasztók is takarmányoznak a legjobb ajánlatokért. Van egy bizonyos rohanás, ami a jó ajánlat megtalálásával érkezik. Ez főleg akkor van, amikor szerencsésnek érzik magukat a megtalálására, vagy még jobb, amikor megnyerik/elérik azt.

Cselekvésbe szeretné vezetni fogyasztóit? Kapja el a figyelmüket egy hiány ajánlattal, ami kizárólag egy bizonyos ideig érhető el vagy bizonyos számú ember számára. Biztosan el fogja őket csábítani és el fogja indítani azt a fogyasztói viselkedést, amit keresett.

Gondolkozott már azon, hogy az eBay hogyan nőtt olyan online piaccá, amilyen ma? A visszaszámlálók és a licitháborúk használatán keresztül – elkezdi azt a játékot ugyan azon a sürgősségen és szűkösségen.

A végső tanácsok, hogy jobbá tegye üzletét a fogyasztói viselkedéssel

Számos fontos dolgot tanultunk meg a pop-up-ok tesztelésén keresztül. Például; a kis részletek fontosságát, az értékes ajánlatokat, és a hozzáadott sürgősséget. Viszont a legfontosabb tanács (ha a fogyasztói pszichológiáról van szó) az, hogy minden üzletnek totálisan egyedi közönsége van. Minden közönség egyedi egyénekből áll.

Ami a cég látogatóit őrült vásárlókká teszi, az okozhatja, hogy más üzletek ügyfelei átpártoljanak.

A fogyasztói pszichológia mindig a tesztelésre és a beszélgetésekre tér vissza. A vállalata optimalizálásához és a maximális fogyasztói boldogsághoz A/B teszteljen minden üzenetet, amit elküld. Akár pop-up-okat, támogatói sablonokat vagy email tárgyakat A/B tesztel. Meg fogja találni a “mi”-t a “mi működik a legjobban”-ban.

Fedezze fel maga

Ahhoz, hogy megtalálja a “miért”-et a fogyasztói viselkedés mögött, a következő lépés a fogyasztóval való közvetlen beszéd. Itt jön képbe a LiveAgent és az ügyfél támogatói csapata. Teszteljen mindent, amit az akadémiánkon tanul, egyenesen a LiveAgent-ben.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
<![CDATA[]]>
Vissza az akadémiához Hozzon létre INGYENES fiókot

Webhelyünk sütiket használ. A folytatással feltételezzük az Ön engedélyét a sütik telepítésére, amint azt az adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelveink részletezik..