Az e-kereskedelem gyorsan növekvő szakma. Ahogy az online vásárlás egyre népszerűbbé válik, minden nap egyre több e-üzlet jelenik meg, a vállalkozók különböző árukat adnak el vásárlóiknak. Nagyszerű lehetőség azok számára, akik a saját online áruházuk megnyitásának gondolatával játszanak. Soha nem volt még erre jobb alkalom – a szoftver mind elérhető számunkra, a piac ott van, és az internet tele van cikkekkel, amelyek megmondják, hogyan kell eljárni (kicsit hasonlóan, mint ez a cikk). Az online áruház létrehozása egyszerű, miután eldöntötte, hogy mit és hogyan fog eladni. Ezután már csak az marad hátra, hogy nap mint nap foglalkozzon vele. Íme néhány praktikus tipp, amelyek segítenek maximalizálhatja az e-kereskedelmi áruház hatékonyságát az első naptól kezdve.
A megrendelések teljesítésének kiszervezése
Miután az online üzlete beindult, és ügyfelek állnak az ajtójában, nem akarja pazarolni az időt a készlet megvásárlásával és tárolásával, minden összecsomagolásával és a postára hurcolásával. Lehet, hogy nincs helye, ha más nem! Ezért sok e-áruház-tulajdonos úgy dönt, hogy megbízható dropshipping kereskedővel dolgozik, hogy az kezelje számukra a működésük teljesítési oldalát.
A dropshipper raktáron tárolja a készletet, gondoskodik az összes postaköltségről és csomagolásról, és saját márkáját alkalmazza a csomagoláson, így az ügyfél számára úgy tűnik, hogy a megrendelés Öntől érkezett. Amikor megrendeléseket kap a webhelyén keresztül, egyszerűen továbbítja azokat a drophipping szállítójának, aki kezeli azokat az Ön számára. A teljes nyeresége az ügyfél által fizetett összeg, levonva a dropshipping szállító részét.
Az ügyfelek türelmetlen emberek, és szeretnék, ha megrendeléseiket gyorsan és biztonságosan szállítanák. Azáltal, hogy kiszervezi vállalkozásának ezt az oldalát egy szakembernek, időt és fáradságot takarít meg magának, és biztosítja, hogy az ügyfelek azonnal megkapják megrendeléseiket.
Küldjön elhagyott kosár e-maileket
Előfordul, hogy egy online felhasználó elhagyja a bevásárlókosarat a vásárlás befejezése nélkül. Még a weboldal tesztelésével is néha nehéz kitalálni, hogy miért történik ez (bár még mindig érdemes tesztelni, hogy könnyen megoldható-e). Lehet, hogy egyszerűen elfogyott az idejük, vagy rájöttek, hogy nincs náluk a bankkártya. Bármi legyen is az ok, érdemes elhagyott kosár-e-maileket beállítani, hogy emlékeztessék a vásárlót a kosárban lévő termékre. Előfordulhat, hogy azt tervezték, hogy később megvásárolják a terméket, és elfelejtették. Ebben az esetben az e-mailes emlékeztető visszaküldheti őket a vásárlás befejezéséhez. Ha nem emlékezteti őket, soha nem fogja tudni. A Shopify alkalmazásboltban sok jó alkalmazás található amelyek segítségével automatizált e-maileket küldhet az elhagyott kosaraknak.
Ha úgy látja, hogy sok felhasználó elhagyja a bevásárlókosarát, akkor mindenképpen érdemes megnéznie a webhely elemzését, és végezzen néhány tesztet annak kiderítésére, hogy mi okozza azt. Ha fizetési folyamata túl hosszadalmas, sok űrlap kitöltését igényli, vagy vannak rejtett díjak, amelyek az utolsó pillanatban felbukkannak, ezek az utolsó szakaszban elrettenthetik az ügyfeleket.
Használjon ügyfélszolgálatot vagy élő chat funkciót
Van egy dolog, amellyel kapcsolatban valóban nem akar spórolni, amikor online áruházat üzemeltet, és ez a megfelelő ügyfélszolgálat biztosítása. Szerencsére egyre innovatívabb módszerek vannak arra, hogy kapcsolatba léphessenek az ügyfelekkel, hogy hallják őket és megoldják problémáikat – ha van ilyenük. A LiveAgent help desk szoftverünk segítségével – egy olyan alkalmazással, amely zökkenőmentesen integrálódik a Shopify-al – optimalizálhatja az ügyfelek elégedettségét, az eladásokat és a konverziókat azáltal, hogy élő chat gombot tesz az üzletébe. Ez egyszerű, megfizethető és remek módszer a bizalom megteremtésére és a hűséges ügyfelek létrehozására.
Ne hagyja figyelmen kívül az adatokat
Az adatok nehezen érthetőek lehetnek, de nem szabad figyelmen kívül hagyni őket. Fontos a kis-, valamint a nagyvállalkozások számára. Segíthet megmondani, hogy mi működik és mi nem, ki a közönsége, mikor szeretnek vásárolni, milyen vásárlási szokásaik vannak, hogyan érik el az Ön webhelyét és melyik terméke a legsikeresebb. A mai e-kereskedelmi platformok nagyon jól tudják nyújtani számunkra az összes betekintést, amelyre szükségünk van az áruházaink felméréséhez és fejlesztéséhez, hogy ennek megfelelően végezhessük el a változtatásokat.
Az általános vásárlási trendek körüli adatok, valamint a felhasználók viselkedése a saját webhelyeinken segíthet a jövőbeni döntések megalapozásában, például arról, hogy milyen termékeket kell a jövőben hozzáadni, melyeket kell leállítani, mert nem teljesítenek, és a felhasználók milyen szempontokat találnak vonzónak, ha prezentációról és használhatóságról van szó. Keressen egy jó elemzési megoldást, amely integrálódik az Ön által választott CMS-platformra, és lehetővé teszi, hogy a legtöbbet hozza ki az adataiból, jobbá tegye az e-kereskedelmi áruházát, és megjósolhassa a jövőbeni vásárlási trendeket a kiválasztott résen.
Tegye magáévá a közösségi médiát
A mai ügyfelek többet várnak kedvenc márkáiktól. Amellett, hogy remek termékeket és zökkenőmentes online vásárlási élményt várnak el, az ügyfeleket egyre inkább olyan márkák vonzzák, akik humanizálják magukat a közösségi médián keresztüli kapcsolattartással. Ahol korábban divatos, de opcionális kiegészítője volt az egyik marketingstratégiájának, ma már nélkülözhetetlen marketingcsatornaként tekintenek rá, és ha jól akar teljesíteni az interneten, akkor magáévá kell tennie.
Érdemes minden közösségi média csatornára feliratkozni márkája alatt, még akkor is, ha nem tervezi mindegyik használatát. Ez megakadályozza, hogy más felhasználó Önnek adja ki magát az elmaradt csatornákon. A rendszeresen használni kívánt legjobb platformok közé tartozik a Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest – a második kettő különösen jó a képbejegyzések számára. Miután megvannak ezek a fiókok, feltétlenül vegye fel a webhelyre a „követés” és a „megosztás” gombokat, hogy a felhasználók könnyedén terjesszék a szót.
A közösségi média ideális hely hírek, különleges ajánlatok, frissítések és kulisszatitkok megosztásához, valamint az ügyfelek interakciójának bemutatásához. A legfontosabb, hogy közösségi legyen – innen a név.
Személyeskedjen
Egy dolog, amit a közösségi média tesz, az a személyes élmény megteremtése a felhasználók számára. Ez az online értékesítés valóban fontos szempontja. Az emberek inkább egy olyan embertől vásárolnak, aki valóban ismeri a dolgaikat és gondoskodik ügyfeleikről, nem pedig egy arctalan üzletlánc. Az ügyfélélmény testreszabása nagy hasznot hoz az értékesítés terén. A személyes vonások, például a releváns hirdetések és ajánlatok, amelyek a korábbi böngészési magatartáson alapulnak, köszönöm e-mailek, a kézbesítéshez mellékelt üzenetek és a közösségi médiábani interakció nagyszerű módszerek arra, hogy érdeklődést mutasson ügyfelei számára. Ebben az esetben a kis online áruházak előnyt élveznek az olyan nagyvállalatokkal szemben, mint az Amazon, több millió vásárlóval – tehát ha van ideje személyesen kapcsolatba lépni, mindig tegye azt meg.
E-kereskedelmi üzletet vezet, vagy azon gondolkodik, hogy elindítana egyet? Milyen tippeket talált hasznosnak egy online áruház kezelésében, amelyet megosztana más vállalkozókkal? Tudassa velünk kommentben.
Still not using a helpdesk?
It’s time to step it up! As your store grows, so will the number of customer requests. Get your hands on a helpdesk before things get out of control.
Ossza meg ezt a cikket