Az okos marketingesek ismerik a közösségi médiában rejlő lehetőségeket az üzleti célok elérésében. Mivel naponta több milliárd ember használja a közösségi médiát, mindannyian a termékek és szolgáltatások meglévő vagy potenciális ügyfelei. A Statista kutatócsoportja szerint nem meglepő, hogy a közösségi médiában történő reklámozás a második legdominánsabb formátum a digitális reklámozásban (a keresési hirdetések az elsők), és egyre növekszik.
Mi az a fizetős közösségi média?
It is a type of advertising on social media platforms for which businesses pay. Options include pay per click, influencer marketing, video ads where you pay for placement, etc.
Paid social media has the benefit of increased exposure, speed, and frequency by reaching either a broader or a more specific audience.
A közösségi média költségvetése
A közösségi médiában megjelenő hirdetések árai eltérőek. Már napi néhány centnél is indulhatnak, de felső határ nélkül. Ezért a márkája fizetett közösségi média marketingjének stratégiájához üzleti döntésekre és célokra van szükség. Egy jó közösségimédia-reklámkampányhoz átgondolt pénzügyi terv szükséges, mert ha a közösségi média költségvetése a kampány közepén elfogy, az az egész befektetésre kedvezőtlenül hathat.
A közösségi média platform kiválasztása
Minden közösségi média platform más-más közönséget szolgál ki. Ezért elengedhetetlen a céljainak megfelelő platform kiválasztása. A Facebook hirdetések csaknem három milliárd felhasználót érhetnek el, de ha úgy dönt, hogy a kattintásért fizetett hirdetésekre összpontosít, akkor ügyeljen arra, hogy a LinkedIn a legmagasabb CPC-vel, míg a Twitter-hirdetésekkel a legalacsonyabb. (2021. november, Statista)
A közösségi média kampány vizuális tartalmának természetesen vonzónak kell lennie, nem utolsósorban azért, mert a Facebook Ads a kreatív kampányokat árazási előnnyel jutalmazza.
Célközönség a közösségi médiában
Céljai elérése érdekében a közösségi médiában történő hirdetést konkrét célközönségre kell szabni. Leginkább a közönségszegmensekre gondolni a közösségi média hirdetési kampánya tervezésekor, mert a termékek és márkák iránti érdeklődés szakmától, kortól, földrajzi elhelyezkedéstől stb. eltérő. Például nem szeretne hókotrót eladni a sivatagban. A legideálisabb közönség a meglévő ügyfeleihez hasonló. Az ideális ügyfelek alapján létrehozhatja hasonló közönségét, amikor új területekre hajózik a közösségimédia-felhasználók nagy számában.
A fizetős közösségi médiával sebességet, célzást és gyakoriságot érhet el, mégis a legjobb, ha kombinálja az organikus közösségi médiával.
Ügyeljen arra, hogy figyelemmel kísérje vállalkozásával és márkájával kapcsolatos közösségi média tevékenységeit és megfelelően reagáljon.
Social media management under one roof
Social media support by LiveAgent is quick, efficient and cost-effective. Try it today.
Frequently Asked Questions
Mikor van a megfelelő idő elkezdeni a fizetős közösségi médiát?
Ha megtervezte közösségi média hirdetési stratégiáját, és eldöntötte a költségvetést. Ezenkívül jó otthon lenni az organikus közösségi médiában.
Hogyan építsünk be egy fizetett közösségi média stratégiát?
Mindenekelőtt tisztázza hirdetési céljait, és azt, hogy az organikus és a fizetett közösségimédia-hirdetés milyen szerepet játszik ebben. Használja mindkettőt arra, amiben a legjobbak.
Melyik közösségi média platform a legjobb a fizetős közösségi médiához?
Ez a márkától és a vállalkozástól függ. A Facebooknak van a legtöbb felhasználója, az Instagram inkább a látványra, a LinkedIn a professzionális hálózatépítésre, a Twitter pedig folyamatosan tájékoztat a hírekről és trendekről.
Az ügyfélszolgálat hatékonysága javítható a proaktív csevegési meghívókkal és a LiveAgent Demó által bemutatott árazási, funkcionális és integrációs lehetőségekkel. Az ingyenes fiók kipróbálásával ügyfelek elégedettsége növelhető, és a PRM rendszer bizalomépítő intézkedéseket kínál az ügyfélhűség növelésére.
Az égi média segítségével javítható a vállalat hírneve és vonzható potenciális ügyfelek. Az ügyfélközpontú marketing stratégiát az ügyfelek elvárásai motiválják, melyet a felső vezetőség létrehoz. Az ügyfélszolgálati rendszer bevezetése javíthatja a pozícionálást, csökkentve az értelmetlen kommenteket a közösségi oldalakon. A LiveAgent az ingyenes próbaverziója segítségével nagyszerű eszköz az ügyfelekkel történő kommunikációban és kiváló ügyfélszolgálatot biztosíthat.
A cikk az ügyfélszolgálat fontosságára és készségeire fókuszál. Az ügyfélszolgálati képviselőknek jól képzettnek kell lenniük, empatikusnak, türelmesnek és meggyőzőnek kell lenniük. A LiveAgent rendszere hasznos jelentéseket biztosít és gamifikációval motiválja az ügyfélszolgálati csapatot. Az Értékelés és Javaslat Táblával lehetőség van az ügyfelek véleményének felhasználására a termékfejlesztés során. A cikk további tippeket ad a kivételes ügyfélszolgálat nyújtásához.