Fizetett közösségi média

Az okos marketingesek ismerik a közösségi médiában rejlő lehetőségeket az üzleti célok elérésében. Mivel naponta több milliárd ember használja a közösségi médiát, mindannyian a termékek és szolgáltatások meglévő vagy potenciális ügyfelei. A Statista kutatócsoportja szerint nem meglepő, hogy a közösségi médiában történő reklámozás a második legdominánsabb formátum a digitális reklámozásban (a keresési hirdetések az elsők), és egyre növekszik.

Mi az a fizetős közösségi média?

Ez egyfajta hirdetés a közösségi média platformokon, amelyért a vállalkozások fizetnek. A lehetőségek közé tartozik a kattintásonkénti fizetés, az influencer marketing, a videohirdetések, ahol fizetni kell az elhelyezésért stb.
A fizetős közösségi média előnye, hogy megnöveli az exponálást, a sebességet és a gyakoriságot, mivel szélesebb vagy specifikusabb közönséget ér el.

A közösségi média költségvetése

A közösségi médiában megjelenő hirdetések árai eltérőek. Már napi néhány centnél is indulhatnak, de felső határ nélkül. Ezért a márkája fizetett közösségi média marketingjének stratégiájához üzleti döntésekre és célokra van szükség. Egy jó közösségimédia-reklámkampányhoz átgondolt pénzügyi terv szükséges, mert ha a közösségi média költségvetése a kampány közepén elfogy, az az egész befektetésre kedvezőtlenül hathat.

A közösségi média költségvetése - App - Uploads - 2022 - 01 - Marketing Budget Illustration 1.png

A közösségi média platform kiválasztása

Minden közösségi média platform más-más közönséget szolgál ki. Ezért elengedhetetlen a céljainak megfelelő platform kiválasztása. A Facebook hirdetések csaknem három milliárd felhasználót érhetnek el, de ha úgy dönt, hogy a kattintásért fizetett hirdetésekre összpontosít, akkor ügyeljen arra, hogy a LinkedIn a legmagasabb CPC-vel, míg a Twitter-hirdetésekkel a legalacsonyabb. (2021. november, Statista)

Csatlakoztassa a Facebookot a Help desk szoftverrel - LiveAgent

A közösségi média kampány vizuális tartalmának természetesen vonzónak kell lennie, nem utolsósorban azért, mert a Facebook Ads a kreatív kampányokat árazási előnnyel jutalmazza.

Célközönség a közösségi médiában

Céljai elérése érdekében a közösségi médiában történő hirdetést konkrét célközönségre kell szabni. Leginkább a közönségszegmensekre gondolni a közösségi média hirdetési kampánya tervezésekor, mert a termékek és márkák iránti érdeklődés szakmától, kortól, földrajzi elhelyezkedéstől stb. eltérő. Például nem szeretne hókotrót eladni a sivatagban. A legideálisabb közönség a meglévő ügyfeleihez hasonló. Az ideális ügyfelek alapján létrehozhatja hasonló közönségét, amikor új területekre hajózik a közösségimédia-felhasználók nagy számában.

A fizetős közösségi médiával sebességet, célzást és gyakoriságot érhet el, mégis a legjobb, ha kombinálja az organikus közösségi médiával.

Közösségi média logók

Ügyeljen arra, hogy figyelemmel kísérje vállalkozásával és márkájával kapcsolatos közösségi média tevékenységeit és megfelelően reagáljon.

Social media management under one roof

Social media support by LiveAgent is quick, efficient and cost-effective. Try it today.

Frequently asked questions

Mikor van a megfelelő idő elkezdeni a fizetős közösségi médiát?

Ha megtervezte közösségi média hirdetési stratégiáját, és eldöntötte a költségvetést. Ezenkívül jó otthon lenni az organikus közösségi médiában.

Hogyan építsünk be egy fizetett közösségi média stratégiát?

Mindenekelőtt tisztázza hirdetési céljait, és azt, hogy az organikus és a fizetett közösségimédia-hirdetés milyen szerepet játszik ebben. Használja mindkettőt arra, amiben a legjobbak.

Melyik közösségi média platform a legjobb a fizetős közösségi médiához?

Ez a márkától és a vállalkozástól függ. A Facebooknak van a legtöbb felhasználója, az Instagram inkább a látványra, a LinkedIn a professzionális hálózatépítésre, a Twitter pedig folyamatosan tájékoztat a hírekről és trendekről.

Vissza a szójegyzékhez Hozzon létre INGYENES fiókot

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.