Ha még nem ismeri a szoftver, mint szolgáltatás (SaaS) fogalmát, akkor jó helyen jár. Megvizsgáljuk, mi is az a SaaS, mit tehet az Ön vállalkozása számára, és még sok mást.
Kitérünk továbbá a SaaS leggyakoribb használati eseteire, működésére, a SaaS-alapú szolgáltatások fő előnyeire, valamint az árra.
Mi a szoftver, mint szolgáltatás?
A szoftver, mint szolgáltatás (SaaS) egy olyan koncepció, amely független szoftverszállítóktól származó szoftveralkalmazásokat fejleszt és szállít az interneten keresztül – szolgáltatásként. A szoftver fejlesztése, telepítése és karbantartása helyett ez a koncepció lehetővé teszi számtalan lakossági és kereskedelmi felhasználó számára, hogy egyszerűen elérje a SaaS-t az interneten keresztül.
Teljesen megszabadítja a felhasználót az összetett hardver- és szoftverkezeléstől. A SaaS szoftveralkalmazásokat szabadalmaztatott, on-demand vagy hosztolt szoftvernek, valamint webalapú alkalmazásnak is nevezik.
A SaaS-alkalmazások futtatásához nem kell más, mint egy SaaS-szolgáltató kiszolgálója. A szolgáltató az alkalmazáshoz való hozzáférés kezeléséért is felelős, beleértve a teljesítményt, az elérhetőséget és a biztonságot. A leggyakoribb SaaS-jellemzők közé tartozik:
- többbérlős architektúra
- könnyű testreszabás
- jobb hozzáférés
- testreszabás egy mutass és kattints felülettel
Mire használható a SaaS?
A SaaS különösen előnyös lehet az ügyfelek számára, ha a modern, e-kereskedelmi vállalkozásokról van szó, amelyek munkájuk nagy részét az interneten keresztül végzik.
A SaaS-alkalmazások fő célja, hogy a megszokottól eltérő, használatra kész megoldásokat kínáljanak, amelyek könnyedén kielégítik az üzleti igények széles skáláját, mint például az elemzés, számítás, tárolás és kommunikáció.
A SaaS számos előnnyel rendelkezik:
- A SaaS-alkalmazások gyorsan telepíthetők
- a koncepció meglehetősen megfizethető
- minimális infrastruktúra
- A SaaS bárhol működhet, ha van internetkapcsolat
- biztonság és biztonsági mentés
- magas elfogadási arány
- hozzáférhetőség és skálázhatóság
- kompatibilitás
Mivel a felhasználónak nem kell SaaS-alkalmazásokat telepítenie és futtatnia saját eszközén vagy adatközpontjában, szabadon hajthat végre egyéb befektetéseket. Emiatt a SaaS tökéletes olyan vállalkozások számára, amelyeknek javítaniuk kell:
- tartalomkezelés
- értékesítési menedzsment
- jogosultság kezelés
- adatbázis-kezelés
- pénzügyi menedzsment
- emberi erőforrás menedzsment (HRM)
- patch kezelés
- projektmenedzsment
Hogyan működik a szoftver, mint szolgáltatás?
A SaaS-szolgáltatások felhőszolgáltatáson keresztül működnek. A felhőszolgáltató saját erőforrásai, hálózata, adatbázisai, szerverei és infrastrukturális szolgáltatásai segítségével tárolja az alkalmazást és a kapcsolódó adatokat. A független szoftverszállító (ISV) felhőalkalmazás-szolgáltatót is igénybe vehet az alkalmazás tárolására saját adatközpontjában.
Az SaaS egyik legnagyobb előnye, hogy a felhasználóknak nem kell a szoftverek beállításával és karbantartásával foglalkozniuk, és nincs szükség szoftverlicencekre.
Az ügyfelek számára hálózati alapú hozzáférést biztosít az alkalmazáshoz. Amikor új funkciókat telepítenek, a felhasználók hozzáférhetnek.
Példák szoftverre, mint szolgáltatásra
A SaaS-piac növekszik és új területekre bővül. Szoftvertermékek és -szállítók széles választékát gyűjti össze. Az egyetlen terméket kínáló kis szolgáltatóktól a felhőkörnyezetben uralkodó erőkig, mint például a Google és az AWS. Az egyik legjobb dolog a SaaS-termékekkel kapcsolatban, hogy sokszínűek.
Az informatikai üzleti elemző eszközöktől és a helpdesk szoftver megoldásoktól a videó streaming szolgáltatásokig terjednek. Vannak SaaS-megoldások is olyan monumentális üzleti alkalmazásokhoz, mint a számlázás, ügyfélkapcsolat-kezelés, értékesítés-menedzsment, e-mail stb.
A SaaS termékek legfigyelemreméltóbb példái közé tartozik:
- Salesforce
- LiveAgent
- Google Workspace alkalmazások
- Microsoft 365
- HubSpot
- Trello
- Netflix
- Zoom
- Zendesk
- DocuSign
- Slack
- Adobe Creative Cloud
- Shopify
- Mailchimp
Melyek a SaaS-alapú szolgáltatások fő előnyei?
A SaaS számos előnnyel jár, de kiemeljük a legfontosabbakat.
A SaaS lehetővé teszi a kifinomult alkalmazások elérését – nem szükséges, hogy a felhasználó vásároljon, telepítsen, karbantartson vagy frissítsen szoftvert, köztes szoftvert vagy hardvert. A korlátozott erőforrásokkal rendelkező vállalkozások még a legkifinomultabb vállalati szoftvereket is megengedhetik maguknak, mint például a CRM és az ERP.
A felhasználók csak az általuk használt szolgáltatásokért fizethetnek – a Saas lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy erőforrásokat takarítsanak meg azáltal, hogy automatikusan skálázzák a használat szintjének megfelelően.
Hozzáférés az ingyenes ügyfélszoftverhez – a felhasználóknak csak webböngészőre van szükségük a legtöbb SaaS-alkalmazás futtatásához.
Könnyű munkaerő-mobilizálás – A SaaS-alkalmazások futtatásához csak internetkapcsolatra és eszközre van szükség. Ezért tökéletes megoldást jelentenek azoknak a vállalatoknak, amelyeknek gyakran kell mozgósítaniuk munkaerőt anélkül, hogy a biztonsági problémák miatt aggódnának.
Alkalmazásadatok elérése bárhonnan – mivel a SaaS-alkalmazások a felhőben tárolják az adatokat, bárhonnan, bármikor elérheti azokat.
Mitől lesz a szoftver SaaS?
A SaaS jellemzői között szerepel:
- több bérlős modell
- automatizált kiépítés
- egyszeri bejelentkezés
- előfizetés alapú számlázás
- magas rendelkezésre állás
- rugalmas infrastruktúra
- adatbiztonság
- alkalmazásbiztonság
- sebességkorlátozás/QoS
- audit
Mennyibe kerül a SaaS?
Sok árképzési modell előfizetéses alapon működik. A felhasználók előfizetési díjat vagy havi díjat fizetnek. Íme néhány árazási modell, amelyek az előfizetési modellen alapulnak:
- ingyenes vagy hirdetés alapú – ingyenes szolgáltatás
- átalánydíj – éves vagy havi előfizetési díj
- felhasználónként – fix előfizetési ár minden felhasználó számára
- felhasználónkénti szintek – egyetlen előfizetési modell több felhasználó számára
- felhasználás alapú vagy fizessen menet közben
- funkció alapú szintek
- freemium
Létrehozhatok és testreszabhatok szoftvert szolgáltatásként?
A Saas szükséges a folyamatos üzleti növekedés eléréséhez. Így hozhat létre saját SaaS-t 4 lépésben.
1. Kutassa fel a piacot
A globális SaaS-piac hemzseg a megoldásszolgáltatóktól, ami csak növeli az azonnali megoldások fejlesztésének szükségességét. Kezdje a piac kutatásával, hogy megértse a célközönségét, fő kéréseit, alapvető jellemzőit, valamint versenytársait. Ismerje meg az általuk elfogadott üzleti modelleket is.
2. Készítsen tervet a termékéhez
A termék tervezésének tartalmaznia kell a SaaS-megoldás funkcióit és szolgáltatásait, valamint az azt használó ügyfélkört. Ezenkívül meg kell értenie egy ilyen megoldás visszatérő szükségességét.
Ha megérti, hogy mi motiválja célközönségét a termék használatára, akkor képes lesz olyan megoldást létrehozni, amely kezeli a konkrét fájdalmas pontjaikat. Meg kell terveznie az árstratégiát és a marketing kampányt is, hogy megfelelően reklámozza termékét.
3. Határozza meg SaaS-követelményeit
A SaaS-terméknek a következő funkciókkal kell rendelkezniük:
- több bérlős architektúra
- alkalmazás- és adatbiztonság
- frontend UI/UX dizájn
- háttéradatkezelés
- harmadik féltől származó integrációk
felhasználói elemzés és monitorozás
4. Válasszon technológiai halmazt
Minden SaaS-megoldásnak két létfontosságú aspektusa van – a frontend (ügyféloldali) és a háttér (kiszolgálóoldali). A frontendhez olyan eszközökre lesz szüksége, mint a CSS, HTML, valamint a JavaScript (Vue.js, Angular és React).
A háttérrendszerhez biztonságos, méretezhető és gyors keretrendszerekre van szükség, mint például a Ruby on Rails, a .Net, a Laravel vagy a Python. A szerverekre is gondolni kell. Válasszon ezek közül:
- külső szerverek
- fizikai szerverek
- távoli szerverek
Improve your customer service
Create memorable customer experiences with LiveAgent that boost revenue.
Frequently asked questions
Mi a szoftver, mint szolgáltatás?
A SaaS egy olyan megoldás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a felhőalapú alkalmazások elérését az interneten keresztül. Egy ilyen megoldást alkalmazhatnak alkalmazások online környezetben való összekapcsolására.
Mire használható a SaaS?
Használható CRM-hez, tartalomkezeléshez, értékesítés-menedzsmenthez, hozzáférés-kezeléshez, adatbázis-kezeléshez, pénzügyi menedzsmenthez, HR-kezeléshez, patch-kezeléshez, projektmenedzsmenthez stb.
Hogyan működik a szoftver, mint szolgáltatás?
A SaaS szolgáltatásmodellek felhőalapú szállításon keresztül működnek, mentesítve a felhasználót a szoftver-infrastruktúra telepítésének és kezelésének szükségessége alól. A szolgáltató egyszerűen lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy hálózati alapú hozzáférést kapjon a SaaS alkalmazáshoz.
Melyek a példák a szoftverre, mint szolgáltatásra?
A SaaS legjobb példái az olyan megoldások, mint a Salesforce, Microsoft 365, HubSpot, LiveAgent, Zoom, Netflix, Mailchimp és még sok más.
Melyek a SaaS-alapú szolgáltatások fő üzleti előnyei?
A SaaS fő előnyei közé tartozik a hozzáférhetőség, a működési menedzsment, a megfizethetőség, a méretezhetőség, az elemzés és a fokozott biztonság.
Mitől lesz a szoftver SaaS?
A többbérlet, az automatizált kiépítés, a magas rendelkezésre állás, a felhőalapú kézbesítés, az adatok és az alkalmazások biztonsága a SaaS szoftver fő jellemzői.
Mennyit kap a SaaS-tól?
Mivel a SaaS-megoldások több előfizetési modellt is kínálnak, egyedi igényei alapján eldöntheti, hogy mekkora szolgáltatást szeretne tőlük.
Hogyan készíthetek szoftvert szolgáltatásként?
Fentebb megbeszéltük a szükséges lépéseket. A folyamat egyszerűsítéséhez fel kell kutatnia a piacot, meg kell terveznie a terméket és annak jellemzőit, és ki kell választania a megfelelő technológiát és szervereket.
A Silverstripe egy tartalomkezelő rendszer, amely weboldalak létrehozására és fenntartására használható. A rendszer web alapú adminisztrációs panellel rendelkezik és adaptív tervezést támogat. Az élő csevegés gomb lehetővé teszi az ügyfélszolgálat gyors biztosítását. A Silverstripe könnyen integrálható a LiveAgentbe.
Szolgáltatási menedzsment szoftver
A cikk arról szól, hogyan kezeljük az ügyfelek visszajelzéseit és hogyan javítsuk az ügyfélszolgálati tapasztalatot. Bemutat ingyenes sablonokat a termék- és szolgáltatás-orientált kérdések megválaszolására, az ügyfél visszajelzését lehetővé tevő kisalkalmazást, valamint az időtakarékosságot jelentő LiveAgent tömeges akciókat. A cikk további forrásokat kínál, mint például a gamifikáció és az élő csevegés. A LiveAgent szoftvert is bemutatja, és az általuk kínált funkciókat, integrációkat, önkiszolgáló és panaszkezelő rendszereket, valamint az ügyfélportál szoftvert.
Ingyenes ügyfélszolgálati szoftver
A weboldal sütiket használ és adatvédelmi irányelvek szerint működik. A LiveAgent szolgáltatást használóknak emailt küldnek a belépési adatokkal. Minden jog fenntartva az oldal és a szolgáltatások használatakor.
A call monitoring tool is a part of the call center software used by sales departments and key personnel for exceptional customer service. Not all users can use the call monitoring tool, only those with the proper permissions. When looking for a call monitoring tool, one should look for third-party integration support, customization options, predictive dialing, and a good price-value ratio.