Manapság az adatok és az elemzések számos területen irányítják a döntéshozatali folyamatot. Online környezetben az egyik leggyakrabban használt módszer az értékes információk megszerzésére az A/B tesztelés.
Az alábbiakban mindent megtalál, amit az A/B tesztelésről tudnia kell. Attól kezdve, hogy meghatározzuk, mi ez, a mérőszámok megértéséig.
Mi az A/B tesztelés?
Az A/B tesztelést gyakran osztott tesztelésnek is nevezik. Más szóval, ez egy eljárás ugyanazon termék két változatának összehasonlítására. Online környezetben gyakran használják egy adott marketingeszköz, e-mail vagy weboldal két verziójának összehasonlítására. Ez olyan egyszerű változtatásokat jelenthet, mint például egy másik gombszín kipróbálása, vagy a teljes webhely dizájn megváltoztatása. Az e-kereskedelmi üzletekben leggyakrabban a webhely teljesítményének mérésére használják.
Az A/B tesztelés kézi végrehajtása gyakorlatilag lehetetlen. Minden vállalkozás kifejezetten A/B tesztelési célokra készült tesztelési programot használ a folyamat automatizálása érdekében. A tesztelési folyamat olyan egyszerű, mint egy weboldal két verziójának létrehozása. Az egyik verziót webhelye látogatóinak egyik csoportjának, a másik verziót pedig egy másik csoportnak adja. Mindkét csoport értékeli terméktapasztalatait.
Az A/B tesztelés befejezése után betekintést nyerhet az eredményekbe, és megtudhatja, melyik verzió teljesít jobban.
Mindezek a betekintések nagyon értékesek a marketingstratégia szempontjából. Legyen szó tartalommarketingről, vásárlói élményekről, vagy a hirdetési stratégiák különféle megközelítéseinek kipróbálásáról. Marketingcsapatai nagy hasznot húznak abból, ha mélyen belemerülnek a közvetlenül a célközönségtől származó adatokba.
Mi a teendő az A/B tesztelés megkezdése előtt?
A terv elkészítése előtt A/B tesztelés végrehajtása nem praktikus. Számos alapvető feladatot kell elvégeznie az A/B tesztelés megkezdése előtt:
Határozza meg céljait – rengeteg tesztelési elemet célozhat meg. Ide tartoznak a termékleírások, a speciális gombok vagy a CTA. A tesztelendő elemek azonosításához meg kell határoznia a céljait. Célja lehet például a konverziós arány növelése, ezért ennek megfelelően kell tesztelnie;
Fogalmazza meg a hipotézist – a hipotézis segít jobban megvizsgálni a teszt eredményeit. Ez alapvetően egy előrejelzés arra vonatkozóan, hogy a teszt befejezése után mely eredmények várhatók;
Döntse el, hogy mely A/B teszteket szeretné futtatni – célokkal és hipotézisekkel könnyebbé válik annak meghatározása, hogy különösen mely A/B teszteket kell futtatnia;
Válasszon egy A/B tesztelési programot – nem minden A/B tesztelő program egyforma. Míg egyes funkcióteszteket végrehajtanak, mások nem. Ha tudja, hogy mely teszteket kell futtatnia, könnyebb lesz kiválasztani egyet. Fontolja meg, milyen jövőbeni teszteket végezhet el közben.
Mennyi ideig kell A/B tesztet futtatni?
A tesztelés gyakorisága befolyásolja a kísérlet futtatásának időtartamát, ami viszont befolyásolja a minta méretét és szignifikanciáját. Minél nagyobb a minta mérete, annál átfogóbbak az eredmények. A weboldal látogatóinak napi átlagos száma ingadozik. Emiatt jobb, ha hosszabb ideig hagyja futni a tesztet. Mennyi ideig tart a jelentős eredmények elérése? Több tényezőt is figyelembe kell venni, például az A/B teszt elvégzésének módját és a minta méretét. Célszerű megvárni, amíg elengendő forgalom lesz a statisztikailag szignifikáns eredmények eléréséhez.
Az A/B tesztelés eszközei
Az A/B tesztelő szoftver széles körben elérhető. A leggyakrabban használtak azonban a Google Analytics A/B tesztelési és személyre szabási eszközei, a Google Optimize és a LiveAgent helpdesk szoftver.
A Google Analytics egy ingyenes tesztelőeszköz, amely az A/B weboldalak tesztelésének egyszerűsítésére szolgál. Meghatározhatja, hogy melyik cím vonzza a látogatókat, melyik kialakítás és elrendezés eredményez több időt a webhelyen, melyik CTA generál több átkattintást és így tovább.
A LiveAgent szoftverhez tartozik egy A/B tesztelőeszköz az e-mailekhez, így tesztelheti e-mail címzettjeinek reakciókészségét, és mérheti a megnyitási és átkattintási arányukat.
A legtöbb eszköz lehetővé teszi az eredmények valós időben történő megfigyelését, ami lehetővé teszi a marketingkampány menet közbeni módosítását.
Mikor ne használjon A/B tesztet?
Ha nem tud hozzáférni a releváns eredményekhez, vagy bonyolult kiértékeléssel van dolgunk, kerülje az A/B teszteket. Mit jelent? Valószínűleg többváltozós tesztelésre és osztott URL-tesztelésre van szükség a szerveroldali kísérletekkel párosítva, ha összetett értékelést kell végrehajtania. Az A/B tesztelés nem ad megbízható eredményeket.
A releváns eredmények eléréséhez elegendő forgalomra van szükség. Elegendő forgalom nélkül az eredmények nem lesznek hitelesek. Ezenkívül megalapozott hipotézisre és elegendő időre van szüksége ahhoz, hogy meghatározza, mit kell tesztelnie, mindent be kell állítania, és gondosan megvizsgálja az eredményeket.
Hogyan történik az A/B tesztelés?
Tegyük fel, hogy szeretné megtudni, hogy az új weboldal vagy az oldal jelenlegi verziója közelebb visz-e a céljaihoz. Ön felelős olyan célok létrehozásáért, amelyek a jobb felhasználói élménytől a jobb konverziós arányig terjedhetnek.
Az A/B tesztelésben az A egy vezérlő verzióváltozót jelent, amely az aktuális weboldal. A B a weboldal variációját vagy új verzióját jelenti. Az A és B oldalak készenléte után el kell döntenie, hogy a célközönség hány százalékát szolgálják ki az aktuális oldalak és hány százalékát a változatoldalak.
A vállalkozások jellemzően egyenlő arányban osztják meg a felhasználói bázist a kettő között. Így a legmegbízhatóbb vizsgálati eredményeket kapjuk, és közvetlenül összehasonlíthatjuk a két lehetőséget.
Milyen mérőszámokra kell figyelnie az A/B tesztelésnél?
Az A/B teszt elvégzése és a forgalomelosztás beállítása után jelentést kap. Ahhoz, hogy használható betekintést nyerjen, ügyelnie kell a megfelelő mérőszámokra. A céloknak kell a meghatározó tényezőnek lenniük a használt mérőszámoknál.
Tegyük fel, hogy több látogatót szeretne vonzani webhelyére, és növelni szeretné márkájának ismertségét. Ebben az esetben érdemes figyelni a forgalmi mutatóra. Ha a cél a konverziós arány optimalizálása, akkor nyomon kell követnie a konverziós mutatókat. A kattintások alapvető fontosságú mérőszámok, amelyeket figyelembe kell venni, ha több ügyfelet szeretne az értékesítési csatornába irányítani. Más mutatókat is nyomon követhet, például az alkalmazások összeomlását, a közönségpreferenciákat és az elköteleződés növekedését.
E mutatók kereszthivatkozása jobb betekintést nyújthat, és segíthet kiválasztani a legjobban teljesítő oldalt.
Frequently Asked Questions
Mi az A/B tesztelés?
Az A/B tesztelés egy weboldal két verzióját hasonlítja össze. A marketingesek és az UX-szakértők gyakran használják a marketingeszközök és az e-mail másolatok összehasonlítására is.
Mi a teendő az A/B tesztelés megkezdése előtt?
Az A/B tesztelés megkezdése előtt meg kell határoznia céljait, meg kell fogalmaznia a teszt hipotézisét, ki kell választania, mely A/B teszteket kell elvégeznie, és ki kell választania a megfelelő tesztelési eszközt az Ön speciális igényeinek megfelelően.
Mennyi ideig kell A/B tesztet futtatni?
Az A/B tesztet addig kell futtatni, amíg statisztikailag szignifikáns eredményeket nem kap. A legjobb, ha hagyja futni, amíg a webhelye elegendő forgalom nem lesz hiteles eredmények eléréséhez.
Mik a tesztelés eszközei?
Az A/B tesztelési eszközök kifejezetten A/B tesztek végrehajtására tervezett tesztelő szoftverek. A Google Optimize célja a weboldalak A/B tesztelésének egyszerűsítése, a LiveAgent pedig segít A/B tesztek futtatásában az e-maileken.
Mikor ne használjon A/B tesztet?
Ne használjon A/B teszteket, ha olyan összetett értékelést kell végeznie, amely más típusú teszteket igényelhet. Ezenkívül nem szabad elegendő forgalom és megalapozott hipotézis nélkül futtatnia.
Hogyan történik az A/B tesztelés?
Az A/B tesztek az aktuális oldal új verziójának létrehozásával kezdődnek. Ezután az ügyfélbázist két egyenlő csoportra osztja, és az eredeti verziót szolgálja ki az egyik felére, az új verziót pedig a másik felére.
Milyen mérőszámokra kell figyelnie az A/B tesztelésnél?
Ügyeljen az A/B teszteredmények mérőszámaira a célok és a hipotézisek alapján. A kattintások olyan mutatók, amelyek megmondják, hogy a látogatók végrehajtanak-e egy bizonyos műveletet, amelyet szeretnének, a konverzió azt mutatja meg, hogy egy weboldal milyen jól konvertál, a forgalom pedig egyszerűen azt, hogy mekkora forgalmat generál a weboldal.
Mit ért AB teszt alatt?
Az AB-tesztelés egy weboldal vagy alkalmazás két különböző verziójának összehasonlítására szolgál, hogy megtudja, melyik teljesít jobban.
Milyen tesztet használnak az AB-teszthez?
Az A/B tesztelés egyfajta kísérlet, amelyben egy weboldal két verzióját hasonlítják össze egymással. Az A verzió az eredeti oldal, a B verzió pedig a változat.
Mi az az AB és MVT tesztelés?
Az AB-tesztelés az osztott tesztelés egy fajtája, amely lehetővé teszi egy weboldal vagy e-mail két verziójának összehasonlítását. Az MVT tesztelés egy kifinomultabb típusú AB-teszt, amely lehetővé teszi egy weboldal vagy e-mail több mint két verziójának összehasonlítását.
Növelje a kapcsolatot a LiveAgent-tel
Testreszabás és gyorsaság növeli a vásárlói kapcsolatot. A LiveAgent-tel több platformon elérhető támogatást nyújthat, és beépített CRM segíti a testreszabott szolgáltatást. A vásárlói hűség és hatékonyság is mérhető.
The article emphasizes the importance of understanding and meeting customer needs, as well as creating emotional connections with them through values and experiences. It recommends using customer experience software to scale and reach new markets, but also highlights the need for security and proper training for the team. The article also suggests using WordPress plugins to improve customer service, user experience, and SEO. Finally, it offers tips for building emotional relationships with customers, emphasizing the importance of understanding their needs and providing quality products and services.
The given text is a website portal related to data migration, system status, change logs, customer service software, and VoIP phone systems. The website also offers various tools such as a cost calculator, blog, and webinars. The company, Quality Unit, LLC, provides customer service and support software solutions. The text also includes sales contacts and information on how to create a LiveAgent account with the company.
Az ügyfélszolgálat hatékonyabbá tehető a közösségi média és logikus folyamatok alkalmazásával. Az online ügyfélszolgálat gyors és költséghatékony, lehetővé teszi a valós időben történő visszajelzések és vélemények kinyerését. Az Értékelés és Javaslat Tábla segítségével olyan ügyfélközpontú termékeket készíthetünk, amelyek jobban kiszolgálják őket és megtartják hűségüket. A LiveAgent helpdesk segíti a hatékony kommunikációt és a hűség megőrzését az ügyfelekkel. A Negatív értékelés kezelése és az újracsatlakozási e-mail sablonok fontosak az elégedettség fenntartása érdekében.