A marketing audit ellenőrzőlista célpiacot határoz meg, állítja be a célokat, SWOT elemzést készít, értékeli a jelenlegi marketing erőfeszítések hatékonyságát, azonosítja a USP-t, erősíti a marketing költségvetést, készít marketingstratégiát és tartalommarketing tervet. Digitális eszközöket használhat a potenciális ügyfelek megközelítéséhez.
A marketing audit elvégzése minden vállalkozás számára az egyik legkritikusabb feladat. Ez nem csak a négyzetek kipipálásáról szól, hanem arról, hogy megértse a vállalatát, és azonosítsa, mit csinál jól, és hol tud fejlődni.
Ha nem biztos abban, hogyan kezdje el, vagy ha vannak olyan kritikus területek, amelyekkel először foglalkozni kell, ez az ellenőrzőlista végigvezeti Önt a folyamaton.
Röviden: a marketing audit segít a stratégiák, a költségvetések és a marketing erőfeszítésekbe történő egyéb befektetések hatékonyságának értékelésében.
A marketing audit ellenőrzőlista segítségével felmérheti, hogy az Ön megközelítése mennyire működött a piaci igények kielégítésében.
Tegyük fel, hogy nem elégíti ki a vásárlói igényeket, vagy nem elégíti ki a jelenlegi szükségleteket a termékelőnyök, a minőség, a biztonság vagy a teljesítmény szabványai tekintetében. Ebben az esetben érdemes alaposabban megvizsgálni a lehetséges fejlesztési területeket.
A leltár elkészítése lehetővé teszi, hogy felmérje, mennyi munkára van szükség, mielőtt eldönti, hogy át kell-e alakítani a termékeket, vagy fel kell-e emelni a termelést az új termékek bevezetéséhez stb. Ezzel hosszú távon pénzt és időt takaríthat meg.
Minden a marketing előtt kitűzött céljaitól függ – legyen szó a márkaismertségről vagy a leadott megrendelések tényleges számáról – ezért elengedhetetlen, hogy előre meghatározott tervvel és mérhető célokkal rendelkezzen.
A marketing audit útmutatást ad a hatékonyabb stratégia futtatásához. Csökkenti a problémás területeken elvesztegetett időt, és rávilágít a növekedés lehetőségeire. Így hatékonyan célozhatja meg a változtatásokat, és a legjobb esélyekkel javíthatja a sikerarányt.
A marketing auditok segíthetik a marketing csapatot a célok kitűzésében és a siker mérésében. Ha megérti, hogy múltbeli erőfeszítései mennyire feleltek meg az ügyfelek igényeinek, és hogy szükség van-e nagyobb odafigyelésre, reális és elérhető célokat tűzhet ki következő marketingkampányában, és elkerülheti ugyanazokat a hibákat.
A cégtulajdonosok profitálhatnak a marketing audit ellenőrzőlistából. Segít nekik azonosítani a fejlesztendő területeket, és a legtöbbet kihozni az új lehetőségekből. Még ha minden zökkenőmentesen is működik, elengedhetetlen, hogy naprakész legyen az iparági trendekkel, hogy cégét ne érje váratlanul, amikor a versenytársak Önnél hatékonyabban kezdik megcélozni leendő ügyfeleit.
Minden marketing audit első lépése az aktuális piaci részesedés meghatározása. Ez magában foglalja az ideális vásárló megértését, hogy mely szükségleteik kielégíthetők, és hogyan érheti el őket a legjobban.
Ha nem tudja, hol kezdje, hozzon létre egy vásárlói személyiséget, amely a célügyfele kitalált reprezentációja, beleértve a demográfiai információkat és a viselkedési jellemzőket.
Erőfeszítései sikerét vagy kudarcát nem lehet mérni, hacsak nincs világos elképzelése arról, hogy kiket céloz meg marketingje.
Fontolja meg, mennyire érti meg a potenciális ügyfeleket és a termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatos aggályaikat.
Tisztázza, hogyan néz ki ideális ügyfele, és hogyan viselkedik. Kezdje azzal, hogy figyelembe veszi meglévő ügyfeleit, és ezek alapján alakítja ki az ideális vevőt. Tanulmányozza a potenciális ügyfelektől kapott visszajelzéseket a közösségi média csatornáin.
Milyen eszközöket kell használni ebben a lépésben?
Győződjön meg arról, hogy minden tevékenysége hozzájárul egy közös cél eléréséhez, és nyomon követheti az előrehaladást az idő múlásával.
Meghatározott célok nélkül nehéz megítélni, hogy a marketingje sikeres-e vagy sem. Határozza meg, mit szeretne elérni marketingjével, és hogyan fogja tudni, hogy sikeres volt.
Céljainak konkrétnak, mérhetőnek, elérhetőnek, relevánsnak és időhöz kötöttnek (SMART) kell lenniük. Bontsa le őket rövid és hosszú távú célokra, hogy világos elképzelése legyen arról, mit és mikor szeretne elérni.
Most, hogy van egy jó elképzelése a célpiacról, ideje elemezni, hogyan használják az Ön által kínált szolgáltatásokat vagy termékeket. Szerezzen betekintést abba, hogyan vélekednek az emberek az iparágról, ha figyeli a releváns kulcsszavakat és kifejezéseket, valamint a közösségi média csatornáit, ahol az ügyfelek beszélnek szükségleteikről és gondjaikról.
Segít megérteni, hogy ügyfelei mit keresnek, hogyan találják meg, és milyen nyelvet használnak az igényeik megbeszélésekor. Ezek az információk segítenek marketingstratégiáinak kialakításában és olyan tartalmak létrehozásában, amelyek rezonanciát okoznak.
Ellenőrizze, hogyan teljesít az iparága és a versenytársai. Mit mondanak az emberek az online versenyről? Vannak olyan új szolgáltatások vagy termékek, amelyekről tudnia kell? Keressen olyan módszereket, amelyekkel kiemelheti magát versenytársai közül, és több ügyfelet vonzhat.
Az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy meghatározza, mit kell tennie a marketinggel, a SWOT-elemzés elvégzése. Az Erősségek, Gyengeségek, Lehetőségek és Veszélyek olyan tényezők, amelyek befolyásolják, hogy mennyire tudja piacra dobni vállalkozását vagy termékét/szolgáltatását.
Segít összpontosítani erőfeszítéseit és a leghatékonyabban elosztani az erőforrásokat. A gyenge és erős területek, valamint az ebből fakadó veszélyek és lehetőségek azonosítása reális képet ad jelenlegi helyzetéről. Kiindulópontként szolgál annak eldöntéséhez, hogy mit lehet és mit kell tenni ellene.
Sorolja fel az összes releváns tényezőt, amely hatással lehet Önre, majd minősítse erősségként, gyengeségként, lehetőségként vagy veszélyként.
A SWOT elemzésnek tartalmaznia kell az egyes területek részletes áttekintését, beleértve azt is, hogy ezek hogyan kapcsolódnak a marketingstratégiához.
Ezenkívül stratégiákat kell kidolgoznia a vállalat gyengeségeinek javítására és az összes lehetőség kihasználására. Például érdemes új termékek fejlesztésére összpontosítani, hogy a lehető legtöbbet hozhassa ki a piaci hiányosságokból.
Határozza meg, hogy jelenleg mennyire éri el célközönségét. Ez magában foglalja az összes jelenlegi marketingtevékenysége hatékonyságának értékelését, a webhelytől és az online jelenléttől a közösségi média kampányáig és e-mailes hírleveléig.
Segít azonosítani, mi működik és mi nem, így erőfeszítéseit a legjobb eredményeket hozó tevékenységekre összpontosíthatja. Lehetővé teszi továbbá annak meghatározását, hogy szükség van-e bármilyen változtatásra a jelenlegi marketingstratégián vagy taktikán.
Tekintse meg webhelye forgalmát, konverzióit, a közösségi média követőit, az e-mailek megnyitását és az átkattintási arányokat.
E mutatók nélkül kihívást jelenthet annak meghatározása, hogy mennyire hatékony a marketing, és hogy kell-e változtatásokat végrehajtani.
Ha részletes versenytárs-elemzést tudott végezni, akkor azt is meg kellett értenie, hogy mi az Ön egyedi értékesítési pontja (USP).
Az Ön egyedi értékesítési pontja kiemeli Önt a versenytársak közül, és vonzza az ügyfeleket, akik olyasmit keresnek, amit senki más nem kínál. A marketing audit során elemezze az USP-t, és készítsen egy tervet, hogyan hozhatja ki a legtöbbet belőle (ha még nem tette meg).
Állítson össze egy listát arról, hogy miben különbözik versenytársaitól, majd találja ki, hogyan kommunikálja ezeket a különbségeket a potenciális ügyfelek felé. Ezt megteheti webhelye, közösségi média bejegyzései, e-mailes hírlevelei és akár értékesítési anyagai is. Készítsen világos és tömör nyilatkozatot, amely elmagyarázza egyedi értékesítési pontjait, és hivatkozzon rájuk.
Most, hogy jól ismeri a célpiacot, az USP-t és a jelenlegi marketingtevékenységeket, ideje ellenőrizni a marketing költségvetését. Ez biztosítja, hogy rendelkezésre álljon a pénzeszközök, amelyeket olyan tevékenységekre fordíthat, amelyek várhatóan eredményesek lesznek.
Elengedhetetlen, hogy reális elképzelésünk legyen arról, hogy mennyit engedhet meg magának marketingre költeni a kívánt eredmények elérése érdekében.
Tekintse át jelenlegi költségvetését, és állapítsa meg, mennyit tud marketingtevékenységekre fordítani havonta vagy negyedévente. Ezenkívül ki kell dolgoznia egy tervet a marketingköltségvetések elosztására az Ön által prioritásként kezelt megközelítések alapján. Például, ha a közösségi média marketingje a legfontosabb prioritása, akkor pénzeszközöket kell fordítania olyan tevékenységekre, mint a hirdetések fizetése vagy a követői bázis növelése.
Elkerülhetetlen felvázolni azokat a konkrét lépéseket, amelyeket üzleti céljai elérése érdekében meg kell tenni.
Segít összpontosítani erőfeszítéseit, a leghatékonyabb módon elosztani az erőforrásokat, és nyomon követni az idő előrehaladását.
Az ebben az útmutatóban felvázolt lépések mindegyikéhez mellékeljen egy részletes tervet. Határozza meg, hogy mennyi időt adjon az egyes tevékenységeknek az eredmények eléréséhez, és állítson be célokat az elérni kívánt célokhoz.
A marketing fejlesztésének egyik leghatékonyabb módja a tartalomstratégia kidolgozása. Ez felvázolja, hogy milyen típusú tartalmat fog készíteni, és milyen gyakran kíván közzétenni.
A minőségi tartalom elengedhetetlen minden sikeres marketingstratégiához. Ösztönzi a vásárlási döntéseket, segít felvilágosítást adni a potenciális ügyfeleknek a vállalkozásról, és bizalmat épít.
Kezdje azzal, hogy hozzon létre egy listát a létrehozni kívánt tartalomtípusokról, beleértve a blogbejegyzéseket, a közösségi média frissítéseit és a videókat. Ezenkívül minden platformhoz készítsen egy szerkesztői naptárt, hogy az ütemezés egyértelműen meghatározható legyen.
Győződjön meg arról, hogy ügyfelei könnyedén elérhetik Önt, és gond nélkül megkaphatják a fontos információkat.
Mert segít jobb kapcsolatokat építeni. Jobban bíznak Önben, ha tudják, hogy számíthatnak Önre, amikor szükségük van a segítségére.
Számos különböző módszert használhat arra, hogy egyszerűsítse ügyfelei kapcsolatfelvételi lehetőségét. Ezek az ügyfelek számára láthatóktól, például az élő csevegési widgetekig terjednek, az ügynökök munkáját hatékonyabban kezelni segítő eszközökig terjednek, ami viszont növeli az ügyfelek elégedettségét.
A LiveAgent mindegyiket kínálja – használhat egy beépített call center szoftvert, több potenciális ügyfelet szerezhet a piac leggyorsabb élő chatjével, és kezelheti az összes csevegést, üzenetet, e-mailt, hívást stb. a beérkező levelek közül.
Most, hogy megvan a terve a tartalommal kapcsolatban, itt az ideje, hogy kiépítse a megvalósításához szükséges digitális eszközöket.
Alapvető fontosságú annak biztosítása, hogy minden közösségi média-profilja és webhelyoldala naprakész legyen, hogy vonzzák a látogatókat, és fenntartsák a márka iránti elkötelezettségüket. Ezzel az is hozzájárul, hogy vállalkozása professzionálisabbnak és hitelesebbnek tűnjön.
Kezdje a webhely és a közösségi média profiljainak létrehozásával vagy frissítésével. Ez magában foglalja a releváns információk hozzáadását, például a vállalkozás leírását, az elérhetőségeket, valamint a képeket vagy logókat. Győződjön meg arról is, hogy az összes oldal összekapcsolva van, hogy a látogatók könnyen navigálhassanak közöttük.
Miután alaposan megismerte vállalkozását és piacát, ideje cselekvési tervet készíteni marketingstratégiája javítására. Ez felvázolja a konkrét lépéseket, amelyeket meg kell tennie a marketing nem hatékony szempontjainak javítása érdekében.
Segít feltárni a fejlesztési lehetőségeket, és megtervezni a megfelelő változtatásokat.
A cselekvési tervnek tartalmaznia kell a marketingstratégia minden egyes nem hatékony aspektusának részletes áttekintését, valamint a javításukra megtehető lépéseket.
Határozza meg az audit célját. A marketing audit céljai eltérőek, de jellemzően a következőket foglalják magukban:
Miután kitalálta a célt, ideje meghatározni az audit hatókörét. Döntse el, mit vesz fel, és hagyja ki. Ez segít abban, hogy az elemzés elvégzése közben a pályán maradjon. Néhány figyelembe veendő tényező:
Ha már tudja, mit fog nézni, itt az ideje, hogy meghatározza az információgyűjtés legjobb módját. Különféle ellenőrzési módszerek állnak rendelkezésre. Válassza ki azt, amelyik a legjobban megfelel az Ön igényeinek.
Néhány standard auditálási módszer a következőket tartalmazza:
Fedezze fel, hogy a kitűzött célokat elérte-e vagy sem, és milyen változtatásokra van szükség, ha vannak ilyenek. Feltétlenül világosan és tömören mutassa be megállapításait, hogy a vezetőség könnyen megértse azokat.
Néhány standard elemzési módszer a következőket tartalmazza:
Ha javaslatokról van szó, érdemes konkrét lépéseket tenni az audit során azonosított problémák megoldására. Ez biztosítja, hogy tudja, mit kell tennie, és milyen tervet kell követnie. Győződjön meg arról, hogy az ajánlások megvalósíthatók és reálisak, hogy azonnal végrehajthatók legyenek.
Készítsen megvalósítási tervet. Vázolja fel, hogy ki a felelős az egyes lépésekért, milyen erőforrásokra van szükség, és egy ütemtervet, hogy mikor kell elvégezni a feladatokat. A jól szervezett megvalósítási terv segít abban, hogy a változtatásokat időben és hatékonyan hajtsák végre.
A változtatások végrehajtása után itt az ideje, hogy értékeljük azok hatékonyságát. Itt határozhatja meg, hogy a kitűzött célok megvalósultak-e vagy sem, és voltak-e zökkenők az út során.
A konverziós arányok a marketingkampányok hatékonyságának legpontosabb mérőszámai. A konverziós arányokat a következők alapján számíthatja ki:
A visszafordulási arány egy olyan mérőszám, amellyel nyomon követhető, hogy hányan látogatják meg webhelyét, és azonnal elhagyják azt. Segíthet megérteni, hogy a megfelelő közönséget vonzza-e vagy sem.
A visszafordulási arányt úgy határozzák meg, hogy a webhelyet egy oldal megtekintése után elhagyó látogatók teljes számát elosztják a látogatások teljes számával. Ha ez a százalékos arány magas, akkor előfordulhat, hogy a webhelyen van valami, ami lekapcsolja vagy elűzi az embereket, mielőtt lehetőségük nyílik további felfedezésre. A visszafordulási arányok csökkentése érdekében próbálkozzon:
Az átkattintási arány (CTR) egy olyan mérőszám, amely méri a hirdetéseire leadott kattintások számát, valamint azt, hogy ennek eredményeként hányan keresik fel webhelyét. A nyomon követése segíthet azonosítani, mely hirdetésformátumok, elhelyezések vagy hálózatok irányítják a legjobban a forgalmat webhelyére. A CTR javítása:
A közösségi média hatékony eszköz a vállalkozás marketingjéhez. Segítségével új ügyfeleket érhet el, kapcsolatokat építhet ki jelenlegi ügyfelekkel, és potenciális ügyfeleket generálhat. Hogy a legtöbbet hozhassa ki a közösségi médiából:
Az értékesítés a marketing erőfeszítéseinek végső célja. Az értékesítési mutatók nyomon követése segít eldönteni, hogy a kampányok új ügyfeleket szereznek-e, és növelik-e az ügyfelek megtartásának arányát. Az értékesítési mutatók nyomon követése a következő módon történhet:
A márkaismertség javítása egy folyamatos folyamat, amelyhez időre és következetes erőfeszítésre van szükség az eredmények eléréséhez. A fejlődés nyomon követéséhez:
A marketing audit ought to cover all aspects of your marketing activity, from brand awareness to sales process. It should also include a review of your website, eCommerce platform, and social media presence. As you can see, there are many aspects to cover and working with teams is recommended, including your finance and accounting departments. Our checklist summarises all of the key points you need to cover in your audit.
If you're not achieving the desired results from your current campaigns, try A/B testing different ad formats and placements (e.g, text vs. image ads). In addition, monitor website traffic for spikes in inactivity and look for trends to determine which ads bring in new customers. It may also be a good idea to review your website's design, content strategy, or SEO keywords to see where you can improve.
The best way to prepare for a marketing audit is to gather all of the relevant data and have it ready for review. This includes analytics from your website, eCommerce platform, social media accounts, and email marketing tools. You should also have any branding or design assets ready for review, as well as an overview of your current campaigns and their results. You can download our free marketing audit checklist PDF, which includes a summary of all the key points you need to cover in your audit.
There is no one-size-fits-all answer to this question, as the format of a marketing audit will vary depending on the size and complexity of your business. However, most audits will include: Executive summary - a brief overview of the key points from your audit, including any recommendations or next steps. Current marketing activity - an outline of all ongoing and completed marketing campaigns, as well as how successful they were in driving sales. Marketing goals - details about your business objectives for each type of campaign you run to give a clear understanding of what you're trying to achieve. Marketing activities review - an assessment of e.g. your website's design, user experience, content, SEO, social media, and email marketing strategy. Financial review - an examination of how much you're spending on marketing and whether or not this is generating a good return on investment (ROI). Next steps - recommendations for ways to improve your marketing activity based on the findings from your audit.
Again, there is no definitive answer to this question. However, you should allow enough time to review all the data and make recommendations for improvement. By using our digital marketing audit checklist, you can reduce this time to a minimum because you won't need to make any additional changes nor miss anything crucial.
Email marketing is one of the most important channels in digital marketing. It's a great way to connect with customers and keep them updated on your latest products and services. Auditing your email marketing is an essential part of maintaining a successful campaign.
Az e-mail marketing a legtöbbet hozza a digitális marketing terén. A LiveAgent tesztet nyújt a gépelési sebesség növelésére, míg a VoIP szoftverek a Mac-felhasználók számára a legjobbak. Az ügyfélszolgálati élmény javítása érdekében a gépi tanulás és az adatközpontú megközelítés is fontos szerepet játszik. A koronavírus idején a kommunikáció és az ügyfélkapcsolatok kialakítása kulcsfontosságúak, míg az érzelmi kapcsolatok és az ügyfélmegtartási stratégiák segíthetnek a sikeres e-kereskedelmi üzlet működtetésében.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team