social media icons on phone screen

Közösségi média beállítási ellenőrzőlista

Közösségi média üzleti fiókokat szeretne létrehozni, de nem tudja, hol kezdje? Ne aggódjon, mi gondoskodunk Önről.

Itt biztosítunk egy közösségi média beállítási ellenőrzőlistát, amely segít a fiókok gyors és egyszerű beállításában.
Kövesse ezeket az egyszerű lépéseket, és hamarosan úton lesz a közösségi média sikere felé.

A közösségi média beállítási ellenőrzőlistájának fontossága

Cégtulajdonosként tudni fogja, hogy a közösségi média fontos. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépjen ügyfeleivel, és kapcsolatot építsen ki velük. De a sok közösségi média hálózat miatt nehéz lehet mindent nyomon követni.

Ilyenkor jól jön a közösségi média beállítási ellenőrzőlista, mivel könnyű elfelejteni valamit, amikor annyi részletet kell figyelembe venni.

Ki használhatja a közösségi média beállítási ellenőrzőlistáját

  • Cégtulajdonos

Ha közösségi média-fiókokat szeretne létrehozni cége számára, de nem tudja, hol kezdje, egy ellenőrzőlista segíthet minden fontos részletre emlékezni. Ezzel időt takaríthat meg, és gyorsan elérhetővé válik a közösségi médiában.

  • Marketingszakember

A közösségi média marketingért felelős személy számára a közösségi média beállítási ellenőrzőlista hasznos eszköz lehet mindennek nyomon követéséhez. Ennek eredményeként biztos lehet benne, hogy vállalkozása összes közösségi média-fiókja be van állítva, és zökkenőmentesen működik.

  • Közösségi média menedzser

Ha új közösségi média kampányt indít, egy közösségi média beállítási ellenőrzőlista felsorol mindent, amit a kezdéshez meg kell tennie. Az egyik követésével a kampány végrehajtására és a kívánt eredmények elérésére összpontosíthat.

Fedezze fel közösségi média beállítási ellenőrzőlistánkat

Közösségi média beállítási ellenőrzőlista

Mielőtt elkezdené a közösségi média fiókok létrehozását, fontos meghatároznia, hogy mik a céljai.

Miért fontos a közösségi médiában megfogalmazni a céljait?

Ha nem tudja, hogy mit szeretne elérni, akkor nehéz lesz olyan közösségi média stratégiát kialakítani, amely megfelel a céljainak. Emiatt előfordulhat, hogy nem látja a várt eredményeket. Ha időt szán céljai meghatározására, akkor összpontosíthatja közösségi médiában tett erőfeszítéseit, és növelheti a siker esélyeit.

team goals - illustration

Hogyan határozza meg a céljait a közösségi médiában?

A közösségi médiát szeretné használni az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, a márkaismertség növelésére, vagy a webhely forgalmának növelésére? Ha tudja, mik a céljai, létrehozhat azokhoz igazodó tartalmat. Ez segít abban, hogy a legtöbbet hozza ki a közösségi médiából vállalkozása számára.

Milyen eszközöket használjon céljai meghatározásához a közösségi médiában?

  • szövegszerkesztő – ötletrohamokhoz és céljainak lejegyzéséhez
  • naptár – a határidők kitűzésére
  • feladatkezelő – az előrehaladás nyomon követésére

Most, hogy tudja, mik a közösségi média céljai, ideje kiválasztani azokat a hálózatokat, amelyek segítenek elérni ezeket.

Miért fontos kiválasztani a legjobb közösségi média platformokat vállalkozása számára?

Nem minden közösségi hálózat egyforma, és egyesek jobban megfelelnek az Ön vállalkozásának, mint mások. A megfelelő közösségi platformok kiválasztásával elérheti, hogy azok az emberek láthassák tartalmait, akiket valószínűleg érdekel.

woman choosing right option-illustration

Hogyan válasszuk ki a legjobb közösségi média platformokat vállalkozásunk számára?

Végezzen némi kutatást az egyes közösségi hálózatokon, hogy megtudja, melyik a legnépszerűbb a célközönsége körében. Ha megtudja, mely hálózatokat használják, akkor mindegyikhez kifejezetten személyre szabott tartalmat hozhat létre.

Milyen eszközöket használjon a legjobb közösségi média platformok kiválasztásához vállalkozása számára?

  • közösségi média elemzés – közösségi hálózatok kutatásához
  • vásárlói felmérések – hogy megtudja, mely hálózatokat használja a célközönség
  • versenytársak elemzése – a versenytársak által használt hálózatok megtekintéséhez

A közösségi média fiókok beállítása után fontos, hogy feladatokat osszon ki a csapat tagjai között.

Miért fontos a felelősségek ellenőrzése?

A közösségi média sok munkát jelenthet, ezért fontos, hogy a csapat minden tagja tudja, mi a feladata. Az erős társadalmi jelenlét fenntartása azáltal, hogy mindenki tisztában van a felelősségével, hozzájárul céljainak eléréséhez.

to do list - illustration

Hogyan ellenőrizhető a felelősség?

Készítsen listát az összes elvégzendő közösségi média feladatról, például tartalom létrehozásáról, bejegyzések ütemezéséről, a megjegyzésekre való reagálásról és az elemzések figyeléséről. Ezután rendeljen minden feladatot egy adott csapattaghoz, hogy az összes közösségi média-feladatot időben elvégezzék.

Milyen eszközöket kell használni a felelősségek ellenőrzésére?

  • feladatkezelő – feladatok kiosztásához és az előrehaladás nyomon követéséhez
  • projektmenedzsment szoftver – a csapattagok közötti együttműködéshez
  • kommunikációs eszközök – a csapattagokkal való kapcsolattartáshoz

A közösségi média-felhasználóneve alapján az emberek azonosítani fogják Önt minden olyan hálózaton, ahol fiókot hoz létre.

Miért fontos dönteni a névről?

Ha egyedi és könnyen megjegyezhetőt választ, akkor a különböző közösségi hálózatok felhasználói könnyebben megtalálhatják az Ön üzleti profilját. Azáltal, hogy minden közösségi médiafiókjában egységes felhasználónévvel rendelkezik, megkönnyítheti az emberek számára, hogy kapcsolatba lépjenek Önnel.

LiveAgent - Facebook homepage

Hogyan döntsön a nevéről?

Gondoljon néhány különböző lehetőséget a közösségi média-felhasználónevére, majd használjon egy olyan eszközt, mint a NameCheckr, hogy ellenőrizze, elérhető-e. Ha talált egyet, amelyet még szabad, próbálja meg a lehető legtöbb közösségi hálózaton használni, hogy állandó jelenlétet teremtsen.

Milyen eszközöket használjon nevének kiválasztásához?

  • NameCheckr – a közösségi média-felhasználónevek elérhetőségének ellenőrzésére
  • Domainr – az elérhető közösségi média nevek megtalálásához

Ezek a képek azt mutatják, hogy az emberek vizuálisan azonosítják Önt a közösségi médiában.

Miért fontos a profilkép és a borítókép kiválasztása?

Általában a profilképe az első dolog, amit valaki meglát, amikor meglátogatja közösségi média csatornáját, ezért fontos, hogy vállalkozását pozitív színben tüntesse fel. A borítóképe egy újabb lehetőség arra, hogy megmutassa, ki vagy és miről szól, ezért válasszon olyan képet, amely felkelti az emberek figyelmét, és arra készteti őket, hogy többet megtudjanak Önről.

LiveAgent's Twitter homepage

Hogyan válasszunk profilképet és borítóképet?

Döntse el, hogy milyen üzenetet szeretne küldeni a közösségi média profiljaival, hogy jó benyomást keltsen. Ha gondjai vannak a megfelelő profilkép megtalálásával, fontoljon meg egy olyan eszköz, mint a Canva, létrehozáshoz.

Milyen eszközöket kell használni a profilkép és a borítókép kiválasztásához?

  • Canva – egyéni közösségi média-képek készítéséhez
  • Adobe Photoshop – borító- és profilfotók szerkesztéséhez
  • GIMP – fényképek szerkesztéséhez

Most, hogy elvégezte a kutatást, és minden szükséges információ birtokában van, ideje beállítani közösségi profiljait.

Miért fontos közösségi média fiókok létrehozása?

Ez egy szükséges lépés az online jelenlét kialakításához. Lehetővé teszi, hogy kapcsolatba léphessen potenciális és jelenlegi ügyfelekkel, információkat osszon meg cégéről, és kapcsolatba léphessen az iparág más vállalkozásaival.

LiveAgent social media support

Hogyan lehet közösségi média fiókokat létrehozni?

Nyissa meg a különböző közösségi hálózatok webhelyeit, amelyeken fiókot szeretne létrehozni, és adja meg a szükséges információkat.

Milyen eszközöket érdemes használni közösségimédia fiókok létrehozásához?

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • stb.

Döntse el a bejelentkezési hitelesítő adatokat minden közösségi média-fiókhoz, amelyet létrehoz.

Miért fontos a jelszavak kiválasztása és biztonságos tárolása?

Ha valaki hozzáférne az Ön közösségi média-fiókjához, potenciálisan sok kárt okozhat a vállalkozásában. Ha jelszavait biztonságos helyen tárolja, ezzel megelőzheti ezt.

high security standards - illustration

Hogyan tárolhatok jelszavakat a közösségi média fiókokhoz?

A jelszavak tárolására többféle lehetőség is létezik, de az egyik legbiztonságosabb a jelszókezelő használata. Így minden közösségi média-fiókhoz erős jelszavakat hozhat létre, és nem kell aggódnia amiatt, hogy mindegyiket megjegyzi.

Milyen eszközöket kell használni a közösségi média fiókok jelszavainak tárolására?

  • jelszókezelő – a jelszavak biztonságos helyen történő tárolására
  • fiókkezelő – a közösségi média fiók bejelentkezési adatainak tárolására

Most, hogy létrehozta közösségi média fiókjait, itt az ideje, hogy kitöltse azokon az oldalakat.

Miért fontos a közösségi média profilok kitöltése?

Az Ön közösségi média-profilja az egyik első dolog, amit a potenciális ügyfelek látnak, amikor felkeresik az oldalát. Ha teljesen kitölti profilját az összes szükséges információval és még sok mással, akkor jobb képet kaphat arról, hogy kicsoda és mivel foglalkozik, valamint javítja keresőoptimalizálását (SEO).

LiveAgent's linkedin profile

Hogyan töltse ki a közösségi média profiljait?

Ügyeljen arra, hogy minden közösségi média-profilban kitöltse az összes szükséges információt, például az életrajzot, a cég nevét, webhelyét, elérhetőségeit stb.

Tipp! A LiveAgent közösségi média-támogató szoftver a fejlett automatizálásnak köszönhetően leegyszerűsítheti a kommunikációt a közösségi média-fiókokon. Az összes különböző hálózat összekapcsolása, hogy minden üzenet egy beérkező levelek mappába kerüljön, leegyszerűsíti az ügyfelek kérdéseinek kezelését.

Milyen eszközöket kell használni a közösségi média profilok kitöltéséhez?

  • fiókkezelő – a közösségi média-fiók bejelentkezési adatainak eléréséhez
  • SEO eszköz – közösségi média profiljának optimalizálásához
  • LiveAgent közösségi média támogató szoftver – a kommunikáció egyetlen univerzális postafiókból történő kezelésére

Szerezzen be egyéni webcímet, amelyet közösségi média-profiljaihoz használhat.

Miért fontos vanity URL igénylése?

Ha rendelkezik ilyennel, az emberek könnyebben megtalálják Önt az interneten, és ez egy másik elem, amely segíthet a keresőoptimalizálás javításában. Ez viszont több webhelylátogatóhoz és potenciális vásárlóhoz vezethet.

LiveAgent's Facebok vanity URL

Hogyan igényelheti a vanity URL-t?

Nyissa meg azt a közösségi média-csatornát, amelyhez vanity URL-t szeretne igényelni, és keresse meg az erre vonatkozó lehetőséget, amely általában a beállítások vagy a fiókinformációk részben található (a legtöbb közösségi hálózat ezt lehetővé teszi). Ha megtalálta, egyszerűen kövesse az ott található utasításokat.

Milyen eszközöket kell használni a vanity URL igényléséhez?

  • fiókkezelő – hogy bejelentkezzen azokhoz a profilokhoz, amelyekhez vanity URL-t szeretne igényelni
  • URL-rövidítő – rövidebb, könnyebben megjegyezhető webcím létrehozása közösségi média-profiljaihoz (ez különösen hasznos lehet, ha a kiválasztott vanity URL-cím már foglalt)

Ha van fizikai tartózkodási helye, feltétlenül adja hozzá címét és nyitvatartási idejét a közösségi média profiljaihoz.

Miért fontos megadni a tartózkodási helyét és nyitvatartási idejét?

Ezen információk hozzáadása javíthatja a helyi keresőoptimalizálást, ami nagyobb forgalomhoz vezethet a vállalkozásnál. A potenciális ügyfelek számára is hasznos, akik tudni szeretnék, hogy nyitva vagy-e, és mikor jöhetnek.

LiveAgent's Facebook bio

Hogyan adhatja hozzá tartózkodási helyét és nyitvatartási idejét?

A legtöbb közösségi média hálózatnak lehetősége van hozzáadni ezeket az információkat a profiljához, általában a beállításokban vagy a fiókinformációk részben. Töltse ki az ott található mezőket a vonatkozó információkkal, és mentse el a változtatásokat.

Milyen eszközöket használjon a tartózkodási hely és a nyitvatartási idő hozzáadásához?

  • SEO eszköz – közösségi média-profiljának optimalizálásához a helyi keresőoptimalizáláshoz
  • helymeghatározási szolgáltatások – hogy a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálják vállalkozását (ezek jellemzően a közösségi média platformokba vannak beépítve)

Ezek a digitális azonosítók nagyszerű módot nyújtanak arra, hogy tartalmait többen lássák, és segíthetnek kapcsolatba lépni másokkal, akik hasonló témák iránt érdeklődnek.

Miért fontos a hashtagek előállítása?

A hashtagek javíthatják a közösségi médiában közzétett bejegyzések elérését azáltal, hogy jobban felfedezhetik azokat a felhasználók számára, akik az adott témát keresik. Ezenkívül nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépjen másokkal, akiknek hasonló az érdeklődési köre.

LiveAgent's Twitter hashtags

Hogyan találjunk ki hashtageket?

Az egyik módja az, hogy egyszerűen keres minden közösségi média platformon a témához kapcsolódó kifejezéseket, és nézze meg, mi jön ki. Egy másik hashtag-kutatóeszköz, például a Hashtagify használata.

Milyen eszközöket kell használni a hashtagek kitalálásához?

  • Hashtag kutató eszköz – népszerű és releváns hashtagek megtalálásához
  • Közösségi média platform keresősáv – keresések lebonyolításához minden közösségi média platformon

Itt az ideje, hogy elkezdjen gondolkodni azon, hogyan fogja mérni a sikerét.

Miért fontos a KPI-k beállítása?

A kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) segítenek nyomon követni előrehaladását, és megnézni, hogy a közösségi médiában tett erőfeszítései megtérülnek-e. Ez bármi lehet a webhely forgalmától a közösségi média elköteleződési mutatóig.

Google Analytics example

Hogyan állítsunk be KPI-ket?

A közösségi médiában való jelenlét KPI-inek meghatározásakor figyelembe kell venni a webhely forgalmát, a közösségi média elköteleződését (lájkok, megjegyzések, megosztások), a generált leadeket és az eladásokat. Ezeknek a kulcsfontosságú mutatóknak a követése jó képet ad arról, hogy a közösségi médiában való jelenléte segít-e üzleti céljai elérésében.

Milyen eszközöket kell használni a KPI-k beállításához?

  • Google Analytics – a webhely forgalmának nyomon követésére
  • Közösségi média platform betekintések – a közösségi média elköteleződési mutatóinak mérésére
  • Lead követő szoftver – a generált leadek mérésére
  • Eladáskövető szoftver – az eladások mérésére

Miután elvégezte az összes előző lépést, már csak az első tartalmat kell közzétennie közösségi média-profiljain.

Miért fontos az első frissítés közzététele?

Ez a lehetőség, hogy jó benyomást keltsen, és megadja az alaphangot a jövőbeli bejegyzésekhez. Gondolja át, mit és hogyan fog mondani.

LiveAgent's pinned tweet

Hogyan lehet közzétenni az első frissítést?

A legjobb megközelítés az Ön által használt közösségi média csatornától függ. Ha például a Facebookon tesz közzé bejegyzést, akkor érdemes lehet rövid frissítést írni a vállalkozásáról, és elhelyezni egy linket a webhelyére, míg ha a Twitteren tesz közzé, akkor megoszthat egy blogbejegyzést vagy cikket, amelyről úgy gondolja a követői érdekesnek találnák.

Milyen eszközöket használjon az első frissítés közzétételéhez?

  • választott közösségi média platform – tartalmainak közzétételéhez
  • tartalomkezelő rendszer – a tartalom létrehozásához és kezeléséhez

A közösségi média beállításának legjobb gyakorlatai a vállalkozások számára

Most, hogy ismeri a közösségi média beállítási folyamatát, az alábbiakban felsorolunk néhány tippet, amelyeket követni kell a közösségi média-profilok létrehozásakor.

Válassza ki a megfelelő közösségi média platformokat

Nem minden közösségi média platform egyenlő. Nincs értelme profilokat létrehozni a közösségi média platformokon, amelyeket a célközönség nem használ. Kutasson, és derítse ki, hol a legaktívabb az ideális felhasználó a közösségi médiában, és összpontosítsa oda erőfeszítéseit.

Használjon jó minőségű képeket

Ellenőrizze, hogy cége logója stb. jó minőségűek-e, és megfelelő-e a képméret, amely megfelel az Ön által használt közösségi média-platformnak. Például nem szeretne kis felbontású képet használni a Facebookon, mert kinagyítva pixelesnek tűnik.

Legyen következetes a márkaépítésével

A közösségi médiában való jelenléte a vállalkozás kiterjesztése kell, hogy legyen. Ez azt jelenti, hogy az összes közösségi média-profilban ugyanazt a színsémát, logót és általános megjelenést kell használni, mert a következetesség segít az embereknek könnyebben felismerni a márkáját.

Írjon meggyőző leírásokat

A közösségi média-profil biosai azért fontosak, mert segítenek az embereknek képet adni arról, hogy miről is szól a vállalkozása, és a keresőmotorok ezeket használják az oldalak indexelésére. Ez azt jelenti, hogy szánjon időt arra, hogy olyan leírásokat írjon, amelyek informatívak és kulcsszavakban gazdagok.

Tartsa naprakészen profiljait

Fontos, hogy közösségi oldalait rendszeresen frissítse a vállalkozásával kapcsolatos legfrissebb információkkal. Ez magában foglalja az olyan részleteket, mint a cím, telefonszám, webhely stb. változása.

A közösségi média beállítási ellenőrzőlistájának összefoglalása

  • Határozza meg céljait a közösségi médiában
  • Válassza ki vállalkozása számára a legjobb közösségi média platformokat
  • Ellenőrizze a felelősségeket
  • Válassza ki a felhasználónevét
  • Válasszon profilképet és borítóképet
  • Hozza létre a fiókjait
  • Válassza ki és biztonságosan tárolja a jelszavakat
  • Töltse ki közösségi média profiljait
  • Igényelje vanity URL-jét
  • Adja meg tartózkodási helyét és nyitvatartási idejét (ha van)
  • Találja ki a hashtagek használatát
  • Állítson be KPI-ket közösségi médiában való jelenlétéhez
  • Tegye közzé első frissítését

Frequently asked questions

Mennyi ideig tart a közösségi médiának az üzleti életben való létrehozása?

Ha még csak most kezdi, eltarthat néhány hétig, amíg mindent beállít, és jól néz ki, de ha már elindult a dolog, akkor hetente nem kell több, mint néhány óra, hogy fenntartsa jelenlétét a közösségi médiában. Természetesen, ha magas szintű elkötelezettségre és elérésre törekszik, akkor több időt és erőfeszítést kell fektetnie, de végső soron Önön múlik, hogy mennyi időt szeretne a közösségi médiában tölteni vállalkozása érdekében.

Hogyan mérhetem a vállalkozásom közösségi média sikerét?

Az első lépés az üzleti céljainak meghatározása, majd mérőszámok kidolgozásával nyomon követheti az elérése felé tett előrehaladást. Például, ha növelni szeretné a márkaismertséget, nyomon követheti az oldal követőinek vagy kedvelésének számát. A kulcs az, hogy a mérőszámokat úgy alakítsa ki, hogy pontosan tükrözzék céljait, így felmérheti a sikert, és megteheti a szükséges módosításokat az út során.

Milyen gyakran posztoljak a közösségi oldalakon?

A közzétételi ütemezésnek hetente legalább néhány alkalomnak kell lennie, ha márkaismertséget szeretne építeni, de gyakrabban – legalább naponta egyszer – érdemes posztolni, ha potenciális ügyfeleket vagy eladásokat szeretne generálni. Ha azonban csak megpróbálja lekötni követőit, akkor heti 3-5 alkalom is elegendő.

Milyen közösségi média platformokat használjak a vállalkozásomhoz?

Ez az iparágtól és a célpiactól függ, de a vállalkozások számára a legnépszerűbb közösségi média platformok közé tartozik a Facebook, a Twitter, a LinkedIn és a Google+. Mindegyiknek megvannak a maga egyedi erősségei és jellemzői, ezért fontos, hogy ennek megfelelően alakítsa ki közösségi média stratégiáját.

Miért fontos a közösségi média a vállalkozások számára?

Módot biztosít a potenciális ügyfelek elérésére és kapcsolatteremtésre velük. Korábban a vállalkozások hagyományos marketing módszerekre támaszkodtak, hogy elérjék célközönségüket, de a közösségi média megváltoztatta ezt. Manapság az emberek minden eddiginél több időt töltenek a közösségi oldalakon, ami óriási lehetőséget kínál a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba léphessenek ideális felhasználóikkal. Tehát, ha nem a közösségi média marketingjét használja vállalkozása népszerűsítésére, akkor sok leendő ügyfelet veszít el.

Kapcsolódó források

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.

×
Foglaljon le velünk egy hívást, és fedezze fel, hogy a LiveAgent milyen előnyöket nyújthat vállalkozása számára.

Több időpontban is elérhetőek vagyunk

Foglaljon le egy demót