A vállalkozás indításához szükséges ellenőrzőlista segít az átgondolt tervezésben, tartalmazza a piackutatás, árkalkuláció, engedélyek beszerzése, célpiac meghatározása és pénzügyi terv elkészítésének lépéseit.
Készen áll saját vállalkozás indítására?
Ez az egyik legfélelmetesebb és egyben legizgalmasabb dolog, amit valaki a munkája során tehet.
Ennek a folyamatnak a megkönnyítése érdekében összeállítottunk egy listát azokról a lépésekről, amelyek végigvezetik Önt új cége elindításán. Reméljük, miután elolvasta, magabiztosabb és felkészültebb lesz.
Használja ezt az ellenőrzőlistát útitervként, amely végigvezeti Önt az indítási folyamaton. Segít a pályán maradni, és végül sikeres lesz. Ne felejtse el megkeresni azokat a forrásokat, amelyek a legjobban alkalmazhatók az Ön helyzetére. Ha Etsy boltot indít, keressen egy Etsy bolt ellenőrzőlistát, ha pedig SaaS-üzletet ad meg, keresse meg a megfelelő információkat az SaaS-ról.
Az első és legfontosabb lépés annak eldöntése, hogy milyen vállalkozást kíván vezetni. Sokféle lehetőség létezik, így a lehetőségek végtelennek tűnhetnek. Gondolja át, mi a szenvedélye, és hogy tud ebből üzletet csinálni, vagy sem.
Segít meghatározni, hogy megvalósítsa-e az ötletet, mennyi pénzre lesz szüksége, és hova tovább.
Miután elkészítette ezt a listát, kezdjen el azon gondolkodni, hogyan lehet vállalkozássá alakítani.
Tipp: ne feledje, hogy ötletének nem kell bonyolultnak vagy túlzónak lennie.
Miután eldöntötte, hogy milyen típusú vállalkozást indítson, ideje megvizsgálni a versenytársakat és általában az iparágat.
Ez jobb képet ad arról, hogy vállalkozásában van-e potenciál vagy sem. Azt is megtudhatja, mekkora lehet a termék vagy szolgáltatás piaca. Ez biztosítja, hogy ne próbáljon eladni valamit, amiért már most is nagy a verseny.
Ezzel a lépéssel megállapíthatja, hogy van-e hely több vállalkozás számára, mennyi pénzbe kerül az ötlet elindítása, és milyen marketingre lesz szüksége.
Ennek számos módja van, de a legegyszerűbb a Google használata.
Tipp: Ha olyat talál, ami nagyon olcsónak vagy elavultnak tűnik, az annak a jele lehet, hogy még nincs nagy verseny a területen, így vállalkozása potenciális lehet itt.
Milyen alapvető készségek szükségesek egy vállalkozás működtetéséhez?
Tegyük fel például, hogy marketingügynökséget alapít. Ebben az esetben segít, ha a tulajdonos rendelkezik marketing tapasztalattal, és tudja, hogy a különböző típusú vállalkozásoknál melyik taktika működik és melyik nem.
Milyen készségek lesznek általában hasznosak?
Egy ilyen lista segít meghatározni, hogy milyen készségekkel rendelkezik már, és melyeket kell fejlesztenie vállalkozása hatékony irányításához.
Célszerű azzal kezdeni, hogy kitalálja, mennyibe kerül a terméke vagy szolgáltatása.
Szüksége van némi anyagi függetlenségre, hogy ne támaszkodjon az emberektől kapott kölcsönökre.
Ha jelenleg teljes munkaidőben dolgozik, bölcs dolog lenne, ha minél több pénzt kezdene el elrakni, hogy amikor úgy dönt, hogy felmond, még mindig legyen elegendő megtakarítása.
Tipp: nézze meg az állami támogatásokat és kölcsönöket, amelyek segítenek elindítani vállalkozását.
Milyen eszközöket használjon a legjobb ár megtalálásához?
A tégla és habarcs jelenléte a következő lépés a vállalkozás beindításában.
Segít eldönteni, hogy van-e elég hely, mennyi pénzt kell befektetnie a nyitás előtt stb.
Vegye figyelembe a következőket:
Itt az ideje, hogy keressen egy ingatlanközvetítőt, aki a megfelelő hely megtalálásától a megfelelő áron a vizsgálatok és felmérések megszervezéséig mindenben segít.
A vállalkozás elindítása meglehetősen sok pénzbe kerülhet. Elegendő tartalékot kell tartania hónapokra, amikor az eladások alacsonyak vagy egyáltalán nem léteznek, ezért ennek megfelelően számoljon be. Évekbe telhet, mire nyereséget termel, ha nem tervezi a lassú hónapokat.
Ez lehetővé teszi annak meghatározását, hogy vállalkozása képes-e kezelni ezt, és van-e mód több pénzt megtakarítani a nyitás előtt anélkül, hogy túl sok pénzügyi kudarc lenne.
Amellett, hogy tudja, mennyi pénzre lesz szüksége a vállalkozás elindításához, meg kell határoznia, hogy mit kell még tennie (ellátás, marketing).
Segít megelőzni a hatalmas pénzügyi veszteségeket, és ötleteket ad vállalkozása fejlesztésére.
Ha csak egy embert alkalmazhat, akkor annak könyvelőnek kell lennie, aki gondoskodhat arról, hogy minden adminisztratív feladatát elvégezze. Ha azonban be tud vonni egy további alkalmazottat, vegye fontolóra vesz valakit, aki az ügyfélszolgálatról vagy az értékesítésről gondoskodik.
Először is, lehetővé teszi, hogy feladatokat delegáljon, hogy a nagyobb képre összpontosítson, és ne ragadjon le a kisebb részletekben vagy a napi feladatokban. Azt is lehetővé teszi, hogy az egyik alkalmazott teljes mértékben az értékesítésre összpontosítson, míg a másik teljesen, például a marketingre.
Ügyeljen arra, hogy kövesse a vállalkozás indításához szükséges összes jogi lépést, különösen akkor, ha ez az első alkalom.
Ha betartja a vállalkozása indításához szükséges összes jogszabályi előírást, elkerülheti a jövőben a törvényszegésből eredő esetleges problémákat.
Kezdje el ezt a folyamatot, amint megnyitja vállalkozását, és tegye rendszeres részévé tevékenységének.
Milyen eszközöket kell használni az összes szükséges engedély, tanúsítvány és engedély megszerzéséhez?
Ez a lehetőség, hogy nagyszerű első benyomást keltsen a potenciális új ügyfelekben.
Az aktív, professzionális e-mail cím és a webhely lehetővé teszi, hogy az emberek könnyedén kapcsolatba léphessenek Önnel. Ez különösen akkor fontos, ha nincs üzlethelyisége, azaz ha a cég teljes egészében online működik.
Ha lehetséges, próbáljon meg olyan domaint használni, amely megegyezik a választott cégnévvel, hogy az emberek többet tudhassanak meg vállalkozásáról online.
Megadhatja az alaphangot annak, hogy az emberek hogyan tekintenek a cégére a kezdeti szakaszban. Válasszon valami egyedit és felismerhetőt, ami tükrözi vállalkozásának lényegét.
Tipp: kerülje a nehezen kiírható neveket, végezzen védjegykeresést, és győződjön meg arról, hogy a név hangosan kimondva jól hangzik.
Ha komolyan gondolja vállalkozását, akkor egy jogi gazdálkodó szervezet (pl. Korlátolt Felelősségű Társaság) felvétele megvédi Önt, ha valaki megkérdőjelezi a cége nevét, vagy megpróbálja elvenni az Ön tulajdonát azzal, hogy azt állítja, hogy ő tette ezt először (hasonlóan a védjegyek működéséhez). ).
Egy külön vállalkozás létrehozása saját jogokkal és kötelezettségekkel segít megvédeni vagyonát. Még ha nem is kezd sok pénzzel, a jogi személy létrehozása létfontosságú vállalata védelmében.
Országtól, régiótól vagy államtól függően ez a folyamat eltérő lehet:
Sok új startup otthoni irodában vagy közös munkahelyen kezdi meg életét. Bár ezek olyan lehetőségek, amelyek segíthetnek alacsonyan tartani a költségeket, miközben rugalmasságot tesznek lehetővé az alkalmazottak munkavégzésének módjában és időben, érdemes lehet új helyet keresni, ahogy a csapat és az üzleti igények nőnek.
Győződjön meg arról, hogy az irodahelyiség tükrözi azt a fajta kultúrát és imázst, amelyet cégének szeretne.
Ha valaki személyesen keresné fel az Ön webhelyét vagy üzletét, a lehető legjobb benyomást szerezné?
A legjobb kiindulópont az, ha ingatlanost keres a környéken, aki segíthet üzlethelyiségek és kereskedelmi ingatlanok megtalálásában.
Miután azonosított néhány lehetséges lehetőséget, érdemes olyan tényezőket mérlegelnie, mint például a helyszín (elég közel van az otthonához ahhoz, hogy minden nap ott tudjon dolgozni?), felszereltség (mit kínálnak? Mennyibe kerülne, ha szüksége volt ezekre a szolgáltatásokra?), és az ár.
Ezután a rendelkezésre álló lehetőségek közül kiválaszthatja a legjobb irodahelyiséget.
Mutassa be vállalata küldetésnyilatkozatát és értékeit, hogy segítsen az alkalmazottaknak irányítani a nehéz időkben vagy projektekben.
Az alkalmazottak pontosan tudják, mit kell elérni, és hogyan tudnak segíteni. A világos küldetésnyilatkozat és értékek biztosítják, hogy mindenki egy lapon legyen a vállalati kultúrával kapcsolatban. Tartalmazzon olyan mutatókat, mint a bevételnövekedés vagy a megszerzett új ügyfelek száma hetente/havonta.
A legjobb kezdésnek az, ha SMART célokat állít fel vállalata számára, azaz konkrét, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött célokat.
Állítson fel olyan célokat, amelyek reálisak, de elég nagy kihívást jelentenek ahhoz, hogy Önnel együtt növekedjenek, miközben bővíti a vállalat látókörét.
Gondolja át, hogyan oldja meg terméke innovatív módon a potenciális ügyfelek problémáit. Koncentráljon arra, hogy mi teszi termékét vagy szolgáltatását egyedivé és jobbá a többinél.
Ha ismeri ideális vásárlója fájdalmas pontjait, akkor olyan termékeket hozhat létre, amelyek megoldják ezeket a problémákat.
A legjobb módja annak, hogy tájékozódjon ügyfeleiről, ha beszél velük. Ennek egyik módja az, hogy felméréseket készítenek, hogy közvetlen vásárlói visszajelzéseket kapjanak.
Egy induló vállalkozás tulajdonosának számos módja van, hogy többet megtudjon célközönségéről. Néhány nagyszerű felhasználható forrás:
Ügyeljen arra, hogy legyen könyvelője a könyvelésre, aki tud segíteni a cég pénzügyeinek kezelésében.
Vállalati könyvelője gondoskodik arról, hogy minden adóvonzattal és számviteli nyilvántartással foglalkozzanak, míg a könyvelője gondoskodik a napi kérdésekről, például a számlázásról és az értékesítési rendelések feldolgozásáról.
Ha lehetséges, találkozzon velük négyszemközt az irodájukban, hogy saját szemével lássa a környezetet. Ha erre nem képes, egy telefonhívás vagy egy Skype-megbeszélés jobb megoldás lehet.
Győződjön meg arról, hogy rendelkeznek tapasztalattal az Ön üzleti ágazatában, mert valószínűleg időbe telik, amíg megértik, hogyan működik az Ön vállalkozása.
Ne felejtse el ellenőrizni a véleményeket és az ajánlásokat.
Az Ön egyedi eladási ajánlata (USP) egy olyan kifejezés, amely összefoglalja vállalata versenyelőnyét.
Az erős USP segít kitűnni a versenytársak közül.
Vállalata versenyelőnyének meghatározásának legjobb módja az, ha visszajelzést gyűjt a cél ügyfélbázisától. Ha lehetséges, fontolja meg egy kérdőív használatát, vagy készítsen informális interjút néhány ilyen emberrel. Ha ezt megtette, kezdjen el mintákat keresni a kapott visszajelzésekben.
Kezdetben kihívást jelenthet tudni, hogy mely promóciós tevékenységek a leghatékonyabbak. Igyekezzen a lehető leghamarabb elkészíteni egy tervet. Azonban ne essen abba a csapdába, hogy nem módosítja rendszeresen promóciós kampányát.
Segít növelni az eladásokat és több ügyféllel bemutatni vállalkozását.
Tesztelje a különböző tevékenységeket, és nézze meg, melyik működik a legjobban az Ön vállalkozása számára. Ha talált valamit, ami jól működik az Ön számára, elengedhetetlen lesz, hogy ragaszkodjon hozzá, amíg egy másik tevékenység még hatékonyabbnak nem bizonyul.
Az üzleti terv egy útiterv a sikerhez, és tartalmaznia kell a legfontosabb üzleti mérföldköveket, ütemterveket és pénzügyi adatokat.
Az elérhető célok, valamint a reális ütemterv és a konkrét cselekvési tételek növelik az esélyét ezek elérésére.
Íme néhány alapvető összetevő:
Vállalkozás beindítása 2022-ben nehezebbnek tűnhet, mint azelőtt, hogy a járvány ekkora bizonytalanságot okozott. Egy alapos üzleti terv, amely megakadályozza, hogy bármi fontosról lemaradjon, fontosabb, mint valaha. Vállalkozásindítási ellenőrzőlistánk segít megbizonyosodni arról, hogy jó úton halad.
Az összeg az ötletétől és attól függ, hogy mekkora. Általában minél többen vesznek részt egy ötletben vagy termékben, annál bonyolultabb és költségesebb. Ha azonban bootstrapinget hajt végre (kevés külső finanszírozástól kezdve, ez segít megelőzni sok szükségtelen költséget.
Az egyszerű válasz az, hogy csinálja meg a házi feladatod. Fel kell kutatnia a piacot, tisztában kell lennie az iparági trendekkel, és új megközelítést kell alkalmaznia, amelyre korábban nem volt példa.
Nem feltétlenül. Az internet szépsége abban rejlik, hogy ma már sokat tanulhat könyvekből, tanfolyamokból, mentoroktól stb.
A legjobb módszer az, ha megtaláljuk a problémákat a piacon, és megoldásokat találunk rájuk. Ezt megteheti saját fájdalompontjainak tanulmányozásával, amelyek másokra is vonatkozhatnak.
A legfigyelemreméltóbbak közé tartozik az, hogy a saját főnököd vagy, irányítod, hogy mit és hogyan csinálsz, valamint olyan készségek fejlesztése, amelyek más területeken is használhatók az életed során.
A legfontosabb az, hogy legyen egy ötlet, amely megoldja vagy megfelel a piaci igényeknek. Jó vezetői képességekre, kritikus gondolkodási készségekre és másokkal való jó kommunikációra is szüksége lesz, különösen akkor, ha a cége csapatát szeretné bővíteni.
Az kell, hogy legyen. És sokféleképpen biztosítható ez a helyzet. Ide tartozik a rés megtalálása, egy innovatív ötlet, valamint az analitika (pl. Google Analytics) és az optimalizálási eszközök (például a Google Search Console) használata.
Fontos megjegyezni, hogy a vállalkozás elindítása csak a jéghegy csúcsa. Számos különböző lépés van ahhoz, hogy vállalatát valami fenntarthatóvá, majd végül nyereségessé növessze. Amit később megtehet, az iparágtól függően bonyolultabb lehet, de ez nagymértékben függ attól, hogy az üzleti növekedés melyik szakaszában van. Legfőbb ideje lesz gondoskodni az üzleti biztosításról és a társadalombiztosításról is. Válasszon tapasztalt biztosítási ügynököt, és kössön megfelelő üzleti biztosítást.
A legfigyelemreméltóbbak közé tartozik a pénzvesztés veszélye és a hosszú órák eltöltése, amikor nehéz idők járnak.
Ismerje meg ügyfeleit ellenőrzőlista
Itt minden információt megtalál, amelyet az ügyfelektől össze kell gyűjtenie. Nézze meg, mit kell tartalmaznia minden ügyfél ismereti ellenőrzőlistájának.
Podcast indítása ellenőrzőlista
Kezdje el saját podcastját könnyedén a LiveAgent ellenőrzőlistájával - az első felvételtől a promócióig, lépésről lépésre!
SEO ellenőrző lista új webhelyekhez
Fedezze fel az új webhelyek SEO ellenőrző listáját, amely segít növelni a forgalmat és optimalizálni a keresőoptimalizálást.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team