What is a ticketing system?
A support ticketing system is an essential part of help desk software, that allows customer representatives to be effective and organized. A ticketing management system receives a customer request for support and it automatically creates a ticket. Then a certain agent is responsible for resolving the ticket in the servicedesk software. In an IT ticketing system, you are able to manage ticket responsibilities too.
LiveAgent’s simple ticketing system also alerts you whenever you’re about to start answering a ticket that another agent is working on.
Ticketing system for customer service is a really useful tool that helps each staff member to be more organized and efficient. This managing system also has an impact on costs, sales, revenue, customer satisfaction and it is a great time-saver. It is like an advanced version of an email management software, that can usually handle many more inbound channels.
Frequently Asked Questions
How do you define a ticketing system?
The IT ticket system is a management tool that processes and catalogs customer submissions. It is an essential part of the help desk software and allows customer service representatives to be efficient and organized when dealing with customer issues.
Does every business need a ticketing system?
If you sell products or services and want to be recognized on the market and be able to compete with other companies, you will need ticketing systems software. It allows you to automate work, organize notifications, provide efficient service, prioritize tasks and easily transfer tickets between agents.
Is LiveAgent a ticketing system?
LiveAgent is one of the popular ticketing systems. It automatically tracks and converts all customer requests into tickets, regardless of the communication channel. The interface is intuitive and allows for efficient operation.
Szolgáltatási menedzsment szoftver
A LiveAgent szoftver segít az ügyfélszolgálati tevékenységben, javítja az ügyfél-elégedettséget a visszajelzés-kisalkalmazás és a tömeges akciók használatával. Az integrációk fontos szerepet játszanak a szoftverekben, javítva a vállalkozás technológiáját és befolyásolva a felhasználók vásárlási döntéseit. A felhasználók könnyen kérhetnek új integrációkat az integrációs kérelmek beküldésére szolgáló sablonok segítségével. A LiveAgent számos funkcióval és hatékony ügyfélszolgálattal biztosítja a teljes körű szervizt.
Az Osztott jegy funkció lehetővé teszi, hogy egy jegyet két részre bontson, ha az ügyfél két különböző kérdést tesz fel. Ezzel hatékonyabb jegykezelést és könnyebb kommunikációt biztosít. A LiveAgent ügyfélszolgálati szoftver számos szolgáltatást biztosít, mint a VoIP telefonrendszerek és panaszkezelés, és könnyen kezelhető a LiveAgent irányítópult segítségével. További információkért a felhasználók demót is kérhetnek.
Alapvető tudásbázis kommunikációs sablonok
A tudásbázisok és a GYIK közötti különbségek a felhasználói élmény, az információ architektúrája és a kereshetőség. A LiveAgent hatékony ügyfélszolgálati megoldást kínál, mely növeli a vásárlói elégedettséget és az értékesítést. A vállalat innovatív megoldásokat kínál az ügyfélportál, panaszkezelési és e-mail kezelő rendszerekben.
LiveAgent is a great tool for communication with customers, offering live chat and a variety of other features for improving customer support and increasing sales. Many companies are satisfied with the lower response time and higher conversion rates the software provides. LiveAgent also offers various options for ticket handling, email management, and phone ticketing. Overall, it is a highly recommended help desk software for online businesses.