Mi az a konverziós arány?
Ez azoknak a felhasználóknak a kifejezett százalékos aránya, akik felkeresték webhelyeit, és teljesítettek egy előre meghatározott célt. Lényegében ez egy olyan mérőszám, amely a tényleges felhasználók alapszintű felhasználói számának mérésére szolgál, meghatározza a közönséget, valamint a műveletek és a forgalom közötti egyensúlyt bármely adott webhelyen.
Ez a mérőszám létfontosságú a marketingszakemberek számára, különösen akkor, ha új marketingtaktikákat vagy kampányokat tesztelnek, mielőtt közzétennék azokat. Létfontosságú a vásárlói élmény fokozásához.
Hogyan kell kiszámítani a konverziós arányt
Az átlagos konverziós arány kiszámítása meglehetősen egyszerű, feltéve, hogy beállít egy konverziós célt. A konverziókövetés elvégezhető harmadik féltől származó alkalmazásokon, például a Google Ads vagy a Google Analytics segítségével, amelyek pontosan ábrázolják a konverziószámot bármely adott oldalon.
Az átváltási arány típusai
Sokféle konverziós arány létezik, és mindegyik a kívánt konverzió típusától, a kampány szintjétől és a kulcsszó szintjétől függ.
A mikrokonverziók, a céloldal-konverziók és a megőrzési arányok a konverziók leggyakoribb típusai.
Ezután megtekintheti B2B vagy B2C termékét más szemszögből, maximalizálhatja a termékoldalak megtekintéseit, és optimalizálhatja a termék tulajdonságait.
Az átváltási arány jelentősége
A konverziós arányok a legfontosabb szempontok marketingtevékenységében. Szinte az összes hirdetési kampány legnagyobb célja, típusától függetlenül. Ezenkívül ők a bomlasztó reklámok elsődleges mozgatórugói, ami egyre népszerűbb üzleti taktika.
Megakadályozzák, hogy további hirdetési költségeket fizessen, és segítenek mindent a költségvetésen belül tartani. Megértésük lehetővé teszi, hogy olyan cselekvési tervet hozzon létre, amely nyereséges reklámkampányokat eredményez.
A konverziós arányok az ügyfelek és a felhasználók kezelésében is kulcsfontosságú mérőszámok. Tudva, hogy ügyfelei mit szeretnek és mit nem szeretnek, javíthatja élményüket, de ami még fontosabb, csökkentheti az esetleges negatív tapasztalatokat.
Milyen a jó online konverziós arány?
Rengeteg konverziós aránymutató létezik, amelyek mindegyike eltérő eredményeket jelez. Az átlagos konverziós arányok iparágonként változnak. Például az e-kereskedelemben általában valamivel magasabbak, mint például a SaaS-szolgáltatóké.
Mi a jó konverziós arány iparágonként?
Ez területtől függ. Az alábbiakban felsorolunk öt jónak ítélt szektort és konverziós arányt*:
- Szakmai szolgáltatások – 12,3%
- Jogi – 4,3%
- Autóipar – 2,5%
- B2B szolgáltatások – 7,0%
- Pénzügyi – 4,7%
*Az adatok az organikus konverziós arányokból származnak
Országonként milyen a jó online konverziós arány?
A konverziós arányok országonkénti pontos megjelenítéséhez az e-kereskedelmi szektort vettük példaként. Az első öt helyezett a következő volt:
- Németország – 2,22%
- Egyesült Államok – 1,96%
- Egyesült Királyság – 1,88%
- Dánia – 1,80%
- Hollandia – 1,78%
*Az adatok országonkénti konverziós arányokból származnak
Milyen a jó online konverziós arány eszközönként?
A három eszköz, amelyet a konverziós arány eszköz szerinti meghatározásakor figyelembe vesszük, az asztali számítógép, a mobil és a táblagép:
- Asztali – 3,90%
- Mobil – 1,80%
- Táblagép – 3,49%
Az adatok a webhelyek átlagos konverziós arányából származnak 2019 második negyedévében
Hogyan lehet növelni a konverziós arányt
A konverziós arány optimalizálása nem egyszerű folyamat. A marketing osztályoknak időre van szükségük kutatásaik elvégzéséhez. A digitális marketing nehéz terület, és sok minden zárt ajtók mögött zajlik. Jó példa erre a közvetlen válaszú marketing, amely közvetlenül a potenciális ügyfeleket célozza meg a konverzió érdekében.
A konverziós arány növelése érdekében néhány kulcsfontosságú elemre lesz szüksége, mint például:
- marketing anyagok
- marketing taktika
A konverziós arány a potenciális ügyfelek vonzásának és fizető ügyfelekké való alakításának függvénye. Ezen túlmenően a marketingcsapatok több ügyfelet ösztönözhetnek az ügyfelek beszámolóinak és egyéb felhasználói visszajelzéseinek felhasználásával.
Bármi legyen is a marketing taktika, mindig azt szeretné, hogy az írott tartalom része legyen. Ez azt jelenti, hogy sok blogtartalommal, blogbejegyzéssel, iparági bloggal és sok cikkel kell rendelkeznie. Egy cikksorozat mindig hasznos az olvasók elköteleződésében. Ezenkívül adatokat szolgáltat marketingcsapatai számára, és így segít nekik kiszámítani a konverziós arányokat.
Hogyan növelheti egy látogató a lead konverziós arányát?
Egyszerűen fogalmazva, minél több látogató érkezik webhelyére, annál több leadet generál. Minél több leadet generál, annál több adatot gyűjt a webhelyét felkereső ügyfelekről.
Ennek eredményeként csapata további potenciális ügyfelek generálásával és pontos konverziós arányok kiszámításával optimalizálhatja mind a belső, mind a külső műveleteket. Így több látogatót tehet vásárlóvá, és fokozhatja a konverziót.
Enhance your customer experience
Improve your customer service with LiveAgent's multi-channel help desk software..
Frequently asked questions
Mi az a konverziós arány?
Ez egy mérőszám, amelyet számos területen használnak, a marketingtől az üzletfejlesztésig. Segít meghatározni, mennyire sikeres az online hirdetése.
Hogyan kell kiszámítani a konverziós arányt?
A konverziós arány meghatározásához adatokat kell gyűjtenie digitális platformjain keresztül, és azokat olyan eszközökkel kell feldolgoznia, mint a Google Ads és a Google Analytics.
Milyen típusú konverziós arányok léteznek?
A konverziós arány mutatóinak legjelentősebb típusai az új látogatók konverziós aránya, a kilépési oldalak, a látogatásonkénti érték, a konverziónkénti költség és a visszatérő látogatók aránya.
Mennyire fontos a konverziós arány?
A konverziós ráták alapvető mérőszámok minden modern vállalkozásban, iparágtól függetlenül. Fontos szerepet játszanak a marketingben és az üzletfejlesztésben.
Milyen a jó online konverziós arány?
Az optimálisnak ítélt konverziós arány az iparágtól és magától a webhelytől függ. Általánosságban elmondható, hogy két és öt százalék közötti érték jó online konverziós aránynak számít.
Hogyan növeli a konverziós arányt?
A konverziós arány növelésének és ezáltal az ügyfélkör bővítésének legjobb módja a megfelelő anyagok, stratégiák és taktikák előkészítése.
Hogyan növelheti egy látogató a lead konverziós arányát?
Egy látogató növelheti a potenciális ügyfelek konverziós arányát, ha egyszerűen felkeresi webhelyét. Ha ezt megteszik, megfelelő adatokat szolgáltatnak, amelyek feldolgozhatók és elemezhetők. Minél több adatot szolgáltatnak, annál jobb vállalkozása számára.
Expert note
A konverziós arány a potenciális ügyfelek és fizető ügyfelek aránya, és fontos mérőszám a marketing szakemberek számára. A LiveAgent lehetőséget nyújt a konverziós arányok optimalizálására.

Az ügyfélszolgálati élmény nagyon fontos a márkalojalitás választásánál. A vállalatoknak a legjobb eszközökkel kell rendelkezniük, hogy elérjék ezt az elvárást, és az ügyfélszolgálati szoftverek használata ebben nagy segítség lehet. Ezek a digitális eszközök segítenek a vállalatoknak kezelni az ügyfelek kérelmeit és megbeszélni az esetleges problémákat. A legtöbb ügyfélszolgálati rendszer szíve a jegykezelő rendszer, ami átkonvertálja az ügyfelek közösségi média posztját, telefonhívását, emailjét és chat üzeneteit különálló jegyekké.
A cikk az áremelés bevételnövelő hatására, az ügyfélszolgálat javítására, valamint az ügyfélszolgálati jelentések fontosságára helyezi a hangsúlyt. Ajánlásokat is tartalmaz az áremelési e-mailek megfogalmazására és a személyre szabott megoldásokra. Fontos, hogy az ügyfélszolgálatot a vásárlók szemszögéből is értékeljük. Az ügyfélszolgálati jelentések pedig hasznosak a szolgáltatás és termékfejlesztés szempontjából is.
A közösségi médiában megjelenő ügyfélszolgálati üzeneteket főként a B2C iparágak célozzák meg, míg a B2B cégek inkább a LinkedInen aktivizálják magukat. Több mint 2,85 milliárd Facebook-, 1 milliárd Instagram- és 330 millió Twitter-felhasználó van világszerte. A legtöbb fogyasztó közösségi médiát használ, különösen a millennial és Z-generációs emberek, akik átlagosan 8,8 közösségi média fiókkal rendelkeznek és naponta 145 percet töltenek az online felületeken. A közösségi média nem csupán interakcióra szolgál barátokkal és családtagokkal, hanem 55%-uk vállalkozásokról szóló információkat is keres rajta, míg az ügyfélszolgálati célú használat mind a B2B, mind a B2C iparágakban elterjedt.
A cikk számos tanácsot ad az ügyfélértékelések és a hívásátirányítások kezeléséhez. Az elégedett ügyfelek fontosak, ezért fontos a rendszeres ügyfél-visszajelzések begyűjtése és használata. A hívásátirányítások pedig segíthetnek javítani az ügyfél-elégedettséget és az ügynökök hatékonyságát. A LiveAgent kínál számos olyan funkciót, amelyek segíthetnek a call centerek hatékonyabb működésében.