Mi a különbség a személyre szabás és a testreszabás között?
A különbség az ügyfélélmény személyre szabásának módjában van. Mindkettő egyedi módon segíti a szolgáltatások nyújtását, de másképpen járnak el.
Mindketten …
…úgy tűnik, ugyanazt jelentik. A személyre szabást és a testreszabást gyakran felcserélik, mert jelentésük átfedi egymást. És természetesen az alapdefiníció szintjén mindkettő egyénre szabja az ügyfélélményt, és mint ilyen, mindkettő ügyfél-elköteleződési stratégia. Mindketten a fogyasztói preferenciákra alapozzák egyéniesítésüket, és közös céljuk az egyedi üzenetek létrehozása.
De ők …
… technológiailag különböznek. Különféle technológiai mechanizmusokat alkalmaznak ugyanazon cél elérése érdekében. A digitális technológiában ezért a személyre szabás és a testreszabás nem felcserélhető.
Különböznek a szükséges műveletek tekintetében. A személyre szabást a felhasználó miatt, a testreszabást pedig a felhasználó végzi el. Más szóval, különböznek az egyes felhasználók érintettségi szintjében. Az első esetben (személyre szabás) egy finom szendvicset szolgálnak fel erőfeszítés nélkül. A másodikban (testreszabás) olyanná alakíthatja, amilyenné szeretné.
Nem versus, személyre szabás és testreszabás
Ezek az ügyfél-elköteleződési stratégiák nem állnak szemben egymással, mivel a marketingkampányokban ugyanaz a céljuk. Csak azt, hogy különböző eszközökkel érik el. Lényegében többé-kevésbé bonyolult automatizálással.
A személyre szabás során a gyűjtött adatokat algoritmusok szűrik, hogy feltételezzék és lényegében kitalálják. Míg a testreszabási folyamat a felhasználó által bevitt, speciálisan betáplált adatokat használja fel, amelyek megkövetelik a kiválasztást. Paradox módon ez utóbbi inkább „személyes” folyamat, ami zavart okoz a fogalmak között.
Személyre szabás
A hatékony személyre szabás módszeresen használja fel az összesített ügyféladatokat, hogy drámai módon befolyásolja a felhasználói élményt. A hatás azért szembetűnő, mert a felhasználó nem vesz részt tudatosan a folyamatban.
Intelligens algoritmusok górcső alá veszik a felhasználók jellemzőit és online viselkedésünket. Ezen adatok alapján releváns termékeket, szolgáltatásokat vagy releváns tartalmat kínálnak számunkra. A személyre szabás egyik példája az, amikor olyan reklámüzeneteket kap, amelyek kísértetiesen mutatnak vagy teljesen félrevezettek. Mintha kap egy ínycsiklandó szendvicset, amiről soha nem tudta, hogy akarja, vagy egy vegán hamburgert annak ellenére, hogy mindenevő. Az algoritmusok tévedhetnek.
A testreszabástól a személyre szabásig tartó technológiai lépés valójában egy szakadék. Hatékony algoritmusokra van szüksége a személyre szabás megfelelő elvégzéséhez. Végül is nem szeretné, ha piskótával kínálná vásárlóit.
Személyre szabott szolgáltatások
Egyéni megközelítést szeretne bemutatni és élvezni? Testreszabás. Növelje a felhasználói élményt azáltal, hogy kiválasztja és személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Készítse el saját maga a szendvicset.
A személyre szabás és testreszabás jövője itt van, az egyedi gondoskodásban és emlékezetes élményekben, a felhasználói élmény egyéni igényekhez igazításában.
Például: Képzeljük el, hogy Ön egy ügyfélszolgálati csapatban dolgozik, és olyan feladatot kap, amelyről fogalma sincs. Órákig keresi az optimális megoldást, miközben a mellette ülő kollégája néhány perc alatt elvégezte volna a feladatot, vagy elmondhatta volna.
Ha személyre szabott feladatokat osztanak ki, remekül érezné magát a munkában. Valójában ehhez nincs szükség hatékony algoritmusokra és külön fejlesztőcsapatokra. Beállíthat automatizálási szabályokat, hogy elvégezze a kiválasztást. Így személyre szabott feladatokat kap, hogy mindenki azt csinálhassa, amihez a legjobban ért.
Személyre szabott élmény
Az információs túlterheltség korában mindannyian üdvözöljük a fókuszált kommunikációt. Minden egyes ügyfél, legyen az Ön ügyfélbázisa vagy névtelen felhasználók, pozitív felhasználói élményre vágyik. A vállalkozások pedig ezt szeretnék biztosítani. Különböző marketingcsatornákat szeretne felhasználni, hogy releváns termékeket kínáljon és támogatást nyújtson ügyfelei számára, amikor azt kívánják, és az általuk preferált platformon.
Testreszabás most
Technikailag, míg a személyre szabás csak hatékony algoritmusokkal valósítható meg, a személyre szabást már most elkezdheti személyre szabott, valós idejű, személyre szabott marketinggel.
customer service culture
Valós idejű, személyre szabott szolgáltatásokat alkalmazhat élő chaten vagy e-mail marketingen keresztül. Függetlenül attól, hogy hírlevelekben tájékoztat, új tartalmakat hirdet az ügyfeleknek, vagy célzott felmérési e-maileket küld, azt szeretné, hogy azok személyre szabottak legyenek. Csakúgy, mint az Ön cége a képeket az élénk online jelenlét fenntartása érdekében személyre szabja, így személyre szabhatja az írott szövegeket, e-maileket és alkalmazásüzeneteket a szegmentált közönség számára.
A sebesség növelése és a munkaterhelés megkönnyítése érdekében e-mail-sablonokat, előre megírt üzeneteket, vagy alkalmazásüzeneteket használhat. Ha infografikákkal célozza meg közönségét, nyomon követheti az omnichannel támogatást és e-maileket is.
A testreszabás használatának módja az Ön marketingtapasztalatától, költségvetésétől, márkaimázsától, jövőképétől és a kívánt vállalati iránytól függ.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Frequently asked questions
Hogyan segít a személyre szabás és a testreszabás a vállalatoknak az ügyfélszolgálat javításában?
Hatékonyabb, célzottabb és gyorsabb támogatással javítják az ügyfélszolgálatot. Az ügyfélszolgálat személyre szabása javítja az ügyfélélményt, és mint ilyen, finomítja az ügyfél útját. Az ügyfélszolgálat minőségi fejlesztése növeli a potenciális ügyfelek ügyfelekké alakításának és az ügyfelek megtartásának esélyét.
Mi a különbség a személyre szabás és a testreszabás között az e-kereskedelmi technológiában?
Technikailag a személyre szabás az e-kereskedelemben algoritmusokat foglal magában, amelyek programozott utasításokat tartalmaznak bizonyos feladatokhoz. Nagyon erősnek kell lenniük ahhoz, hogy jól megcélozzák és személyre szabják. A testreszabás lehetővé teszi a vállalkozások és az ügyfelek számára, hogy automatizálást állítsanak be, azaz személyre szabott ügyfélszolgálatot biztosítsanak más vállalkozások és/vagy ügyfelek számára.
Miért váltja fel a személyre szabás a testreszabást?
Mert az adatgyűjtés és elemzés egyre kifinomultabb és elérhetőbb a vállalkozások számára. A felhasználók számára is nehéz lehet tájékozott döntést hozni arról, hogy mit válasszanak, vagy akár mit is szeretnének, ezért örömmel fogadhatják a kifinomult individualizálást.
A márkáknak érdemes híres személyeket vagy alkalmazottakat kinevezniük szószólónak, akik az emberek között terjesztik a márkát, és influenszerek is lehetnek. Az átalakítási költségeket fontos mélyen megérteni, a tudásbázis és az ügyfélportál segítségével az ügyfelek kérdéseiket feltehetik és szükség esetén konfliktusokat kezelhetnek. Az élő chat lehetőségeket teremt a proaktív ügyfélszolgálatra és növeli az eladásokat és a visszatérő ügyfelek arányát.
A cikk több témát is érint, többek között az ajánlások fontosságát, az ügyfélszolgálati felméréseket és az érzelmi kapcsolatok kialakítását az ügyfelekkel. A LiveAgent rendszer jelentések és ajánlások széles skáláját kínálja, és gyors kommunikációt tesz lehetővé az ügyfelekkel. Az érzelmi kapcsolatok fontosságát hangsúlyozzák, és öt tippet adnak a tartós, valódi kapcsolatok kialakításához. A közösségi média használata fontos, és nyitási órák és szolgálati idők kérdései válasz sablonok állnak rendelkezésre. Ajánlási kérdések és sablonok segítségével hatékonyabb lehet az ajánlások kérése is.
A Quality Unit bemutatja LiveAgent ügyfélszolgálati szoftverét, amely számos szolgáltatást kínál, mint a bejövő hívások kezelése és egyéni státusz meghatározása. Az IT jegykezelési rendszer megkönnyíti a segítségnyújtást a vevőknek és rendszerezettebbé teszi az ügyfélszolgálatosok munkáját. Az érvényesítési lehetőségek biztosítják az adatok helyességét, és a LiveAgent széles körben használt ügyfélszolgálati megoldást kínál, beleértve a VoIP telefonrendszer és az e-mail kezelő szoftvert. A cég blog, akadémia és webináriumok is elérhetőek.