Ki az ügyfél?
Az ügyfél az a személy vagy vállalkozás, aki termékeket vagy szolgáltatásokat vásárol másik vállalkozástól.
Vállalkozást üzemeltetni nem csak arról szól, hogy eladjon valamit. A cégeknek gondoskodnia kell az ügyfelekről és lehetőséget kell biztosítani számukra egy jó támogatási szolgáltatást is. A vásárlóknak sokszor rengeteg kérdése van többet szeretnének tudni a termékekről és szolgáltatásokról. Ők kommunikálhatnak az ügynökökkel csatornákon keresztül például email, Facebook üzenetek vagy élő chat segítségével. De nekik nincsen semmilyen hozzáférésük a LiveAgent lehetőségeihez. Létrehozhatnak néhány fórum bejegyzést vagy értékelést írhatnak az ügyféloldalon.

Expert note
Az ügyfélnek kulcsszerepe van minden vállalkozásban, így fontos biztosítani számukra megfelelő támogatást és kommunikációt.

A cikk az áremelés bevételnövelő hatására, az ügyfélszolgálat javítására, valamint az ügyfélszolgálati jelentések fontosságára helyezi a hangsúlyt. Ajánlásokat is tartalmaz az áremelési e-mailek megfogalmazására és a személyre szabott megoldásokra. Fontos, hogy az ügyfélszolgálatot a vásárlók szemszögéből is értékeljük. Az ügyfélszolgálati jelentések pedig hasznosak a szolgáltatás és termékfejlesztés szempontjából is.
Alapvető tudásbázis kommunikációs sablonok
A tudásbázis egy önkiszolgáló könyvtár, amely információkat tartalmaz egy termékről, szolgáltatásról, részlegről vagy bármely más témáról. A tudásmenedzsment lehetővé teszi a vállalat szaktudásának létrehozását, adminisztrációját, megosztását, felhasználását és kezelését. Az önkiszolgáló lehetőségeknek köszönhetően javulni fog ügyfele elégedettsége. Két alapvető tudásbázis kommunikációs sablont ismertetnek. Az egyik egy kérdésre a válaszadóhoz irányul, a másik pedig a fórum kérdésének jeggyé történő konvertálását írja le. Az utóbbi esetben a felhasználó javasolja, hogy a támogatott nyomozzák ki az ügyet.
Az ügyfélportál egy önálló vállalati weboldal, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára a vállalkozásokkal kapcsolatos információk gyűjtését és problémáik megoldását. Az élő csevegés népszerű támogató eszköz, amely növeli az ügyfél elégedettséget és csökkenti a támogatási ügynökök munkaterhelését. A GYIK oldalak hasznosak mind az ügyfelek, mind az alkalmazottak számára, és könnyen hozhatók létre néhány egyszerű lépéssel. A tartalom idővel is naprakész kell maradjon.
A GYIK oldalak létrehozása fontos a vállalkozások számára, mivel az emberek az önkiszolgáló lehetőségeket használják problémáik megoldására és információkhoz jutásra. A bemutatkozó cikknek rövidnek és tömörnek kell lenni, és tartalmaznia kell a termékek vagy szolgáltatások rövid leírásait, a gyakori kérdéseket, linkeket a leghasznosabb forrásokhoz, és a kapcsolatfelvételi lehetőségeket az ügyfélszolgálattal. A LiveAgent ügyfélszolgálati szoftver kiskereskedők számára ajánlott.