Kik az élő chat ügynökök?
Live chat agents are employees that answer customer questions and queries through live chat. Live Chat is a function of help desk software. It is used in a lot of businesses to provide real-time answers to customer inquiries.

If you would like to learn more about how to improve your live chat support and customer satisfaction, read LiveAgent – Help desk software.
Milyen készségekkel kell rendelkezniük?
Agents have to be efficient with computers, be quick to respond, and have to have knowledge of any computer software used by your business, as well as your company’s products or services. Agents should strive to be helpful, communicate professionally, and close live chat sessions with customers politely.
In addition to all the above-mentioned skills, agents have to be able to multitask. Answering customer queries via live chat requires customer representatives to answer the customer promptly while looking up further information about the customer. Therefore, they can quickly research the customer’s issue, and then present a solution in a timely manner.
Milyen gyorsan kell reagálnia az élő chat ügynököknek az ügyfelekre?
An agent is expected to respond to customer queries in under three minutes after they become an assignee to that ticket. However, the expected response time varies from industry to industry. Therefore, it’s important to look up industry benchmarks when setting response time expectations for your agents. You can set the response time in customer service software, such as LiveAgent.

If you would like to learn more, read LiveAgent – customer service software.
Bonus Tips to Improve Live Chat agents’ efficiency
Live chat agents are usually responding to customer inquiries from other channels too. Such as social media or email. Here are some tips to improve their daily workflow to increase their productivity.
1. Typing test for Live Chat Agents
Live chat typing test is a great tool to test how effective is your customer service/support team. LiveAgent provides this test for free. As a result, you can improve your live chat agents’ skills as well as CX. Here is a free live chat typing test.

2. Customer Service Software
A customer service system is a useful tool for any company dealing with customer inquiries across multiple channels. Furthermore, it allows your team to deal with customers effectively. No need to switch between interfaces anymore. Simply answer all customer inquiries from one Universal inbox.
Benefits of Customer Service Software:
- Increased profit
- Loyal customers
- Efficient live chat support workflow

Customer service software features for improved live chat support:
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
3. Customer Portal
By having a customer portal with FAQs, How-to guides, videos, you can provide 24/7 customer support without any additional costs. Moreover, your customer service can effectively provide information by guiding customers to these in-depth informational articles. Another great benefit is that the live chat operators can focus on important customer inquires while the informative questions are answered on your website.

Try out LiveAgent for FREE
Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.
Expert note
Az élő chat ügynökök a vállalatok ügyfeleinek kérdéseit válaszolják meg a live chat alkalmazáson keresztül. Hatékony ügyfélszolgálatot biztosítanak, de fontos, hogy rendelkezzenek számítógépes ismeretekkel és többfeladatosak legyenek.

A tudásbázis lehetővé teszi az információk kezelését és az ügyfélszolgálat hatékonyságának javítását. A LiveAgent ügyfélszolgálati szoftver több funkcióval és integrációval rendelkezik, különösen az élő chatszobával. Azok a vállalatok, akik használják a LiveAgent-et, partnereket keresnek és adatvédelmi irányelveket követnek.
The use of live chat on a website can increase conversion rates and revenue by helping customers make informed purchasing decisions. Employing a good chat strategy can turn visitors into paying customers and is an ideal tool for influencing their decision-making process. Building a strong sales team through online chatting can further enhance sales and provide immediate answers to customers. By utilizing chat applications, one can convert visitors into clients and increase their ROI, resulting in a 20% improvement in conversion rates.
Élő chat statisztikák és trendek
Az élő csevegés hatékony potenciális ügyfelek gyűjtőeszköze lehet. Naponta átlagosan 30 új, egyedi leadet tud azonosítani, ami azonban függ a webhelylátogatások számától, a webtartalom minőségétől, a CTA-któl és az iparágtól. Az élő csevegés növeli a hűséget és az eladásokat, de költséges kommunikációs eszköz. Az élő chat megoldási költségeit a chatbotok használatával lehet csökkenteni. Az élő csevegést értékelik és csökkenti a jegyek számát.
A LiveAgent ügyfélsiker szoftver lehetővé teszi a remek ügyfélszolgálatot és az összes kommunikációs csatorna egyesítését. Egy könnyen használható szoftver, amely széles skálájú lehetőségeket kínál a cégprofilok megszervezésére és az ügyfélélmény javítására. A bejövő hívások kezelése során fontos pozitív attitűdöt megőrizni és megbízható kapcsolattartó szoftvert biztosítani. A próbaidőszak ingyenes és bármikor lemondható bankkártya nélkül.