Mi az Ügyfél elégedettségi kérdőív?
Survey is an examination of opinions, behavior made by asking people questions.
Azok a felmérések, amiket az ügyfelek az ügyféltámogató munkatárssal szemben töltenek ki. Ügyfél elégedettségi kérdőívként is ismert. Ezek a felmérések arról kérdezik az ügyfelet, hogyan bántak velük az ügyfélképviselők.
Nem minden ügyfél tölti ki az űrlapot. Vannak, akik időpazarlásnak tekintik, és nem éri meg foglalkozni vele, ezért nem töltik ki. Azonban a vállalat számára értékes információ.
Minden ügynök a legjobbat nyújtja azért, hogy az ügyfél jó élményt szerezzen. Néha az ügyfél annyira csalódott a termékkel, hogy helytelenül tölti ki a felmérő űrlapot. Ez az ügyfél téves értelmezése miatt történik.
Mit tartalmazzon az ügyfél elégedettségi kérdőív?
A felmérés elkészítése előtt fontos meghatározni:
- Az eszköz, amit használni fog
- Kiket próbál megcélozni a kérdőívvel (lehet az ügyfelek egy speciális szegmense)
- Célok, amik mérésére vállalata a kérdőív eredményét használni fogja
Hogyan lehet meghatározni az ügyfél elégedettségi felmérés célkitűzéseit?
A SMART célok kiválasztása az elégedettségi kérdőív létrehozása előtt döntő fontosságú.
Amikor a lehetséges célokon ötletel, győződjön meg arról, hogy azok:
S – specific (specifikus)
M – measurable (mérhető)
A – achievable (teljesíthető)
R – relevant (lényeges)
T – time-bound (időhöz kötött)
Ezután elkezdheti a márkájának megfelelő kérdések megfogalmazását.
A kérdések típusai:
- Nyitott
- Lezárt
- Több választási lehetőség
- Értékelés típusú kérdések
- Skála kérdések
Fontos, hogy alaposan átgondolja, melyek alkalmasak a célokhoz. Ahhoz, hogy a felmérés sikeres legyen, meg kell könnyítenie a válaszadók feladatát. Ennek érdekében, használjon feleletválasztós, vagy zárt kérdéseket, hogy pontos válaszokat kapjon. Ha nem biztos benne, adjon lehetőséget a nyílt válasz adásra. Ne vigye túlzásba, hacsak nem akarja elveszíteni a válaszadókat.
Végül hozza létre ügyfél elégedettségi kérdőívét ezzel az egyszerű felépítéssel:
1. Az első résznek arról kell szólnia, hogy a válaszadók/ügyfelek hogyan használják az Ön termékét, vagy szolgáltatását.
2. A következő résznek az ügyfélről kell szólnia. Határozza meg az ügyfél fontos, demográfiai adatait, például életkor, lakóhely. Ez segít a célközönség meghatározásában is.
3. Használjon Értékelés típusú, vagy Skála kérdéseket.
4. Adjon lehetőséget a válaszadónak véleményének kifejtésére, nyitott kérdéssel.
5. A vége felé, foglalja össze a felmérést, és tudassa a válaszadóval, hogy mi fog történni a válaszaival.
Hogyan segíthet az ügyfélszolgálati szoftver az ügyfélszolgálati elégedettség értékeléseiben?
A LiveAgent egy ügyfélszolgálati szoftver, amit azért hoztak létre, hogy ügyfélképviselői hatékonyan, és eredményesen dolgozhassanak. A LiveAgent egy Nicereply nevű integrációt is kínál. Ezzel az integrációval hatékonyan gyűjtheti az ügyfelek visszajelzéseit.
Tudjon meg többet a LiveAgent Értékelési Integrációról itt.
A LiveAgent használatának előnyei- a vásárlói elégedettség növelésére:
- Jobb válaszadási idő
- Élő Chat -kezelje ügyfelei kérdéseit azonnal
- Magasabb hatékonyság részlegeiben
- CRM rendszer
- Email, Közösségi Média, Hívások, és Chat kérdések egy felületen
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
A vásárló középpontú üzleti stratégiák rengeteget hozzáadhatnak az értékesítési igényekhez és az elégedettséghez. Az ügyfélszolgálati jelentések segítenek a szolgáltatás és termékfejlesztés során, míg az online tudásbázis és ügyfélportál segítségével az ügyfelek megkereshetik a szükséges információkat és kérdéseket tehetnek fel a fórumon. A LiveAgent egy magyar ügyfélszolgálati szoftver, amely segít megoldani a vásárlói kérdéseket és biztosítja a kitűnő vásárlói élményt. Az "utolsó esély" e-mail sablonok használata hatékony e-mail marketing stratégiát eredményezhet, mivel a "kihagyástól való félelem" motiválja a vásárlókat, hogy ne maradjanak le semmiről.
A cikk több témát is érint, többek között az ajánlások fontosságát, az ügyfélszolgálati felméréseket és az érzelmi kapcsolatok kialakítását az ügyfelekkel. A LiveAgent rendszer jelentések és ajánlások széles skáláját kínálja, és gyors kommunikációt tesz lehetővé az ügyfelekkel. Az érzelmi kapcsolatok fontosságát hangsúlyozzák, és öt tippet adnak a tartós, valódi kapcsolatok kialakításához. A közösségi média használata fontos, és nyitási órák és szolgálati idők kérdései válasz sablonok állnak rendelkezésre. Ajánlási kérdések és sablonok segítségével hatékonyabb lehet az ajánlások kérése is.
Ügyfél elégedettségi felmérés kérdések
Az ügyfél elégedettségének javítása és a profit növelése fontos a cégek számára. Az ügyfél-visszajelzések elemzése segít a fejlesztésben és az új termékek fejlesztésében. A Nicereply és a LiveAgent kombinálása lehetővé teszi az ügyfélfelmérések beágyazását az üzenetváltások során. Az ügyfél elégedettségének méréséhez három mutató áll rendelkezésre: NPS, CSAT és CES. Az ügyfél elégedettségi felmérések kérdőívek, amik segítenek megérteni az ügyfelek elégedettségi szintjét a termékekkel, szolgáltatásokkal, ügyfélszolgálattal kapcsolatban. A Nicereply készített egy cikket a vállalatok számára a megfelelő mutató kiválasztásáról, és a visszajelzések megosztása az egész csapattal segít a fejlesztésben. Az ügyfél elégedettségi felmérések segítenek abban is, hogy mi működik és mi nem, miben kell fejlődnie, ami által jobb élményt nyújthat ügyfelei számára.
A cikk számos tanácsot ad az ügyfélértékelések és a hívásátirányítások kezeléséhez. Az elégedett ügyfelek fontosak, ezért fontos a rendszeres ügyfél-visszajelzések begyűjtése és használata. A hívásátirányítások pedig segíthetnek javítani az ügyfél-elégedettséget és az ügynökök hatékonyságát. A LiveAgent kínál számos olyan funkciót, amelyek segíthetnek a call centerek hatékonyabb működésében.