Businesswoman and customers shake hands

Új ügyfél beléptetési ellenőrzőlista

Ön olyan cégtulajdonos, aki keresi a módját, hogy javítsa ügyfelei beléptetési folyamatát? Ha igen, akkor jó helyen jár – ez a bejegyzés egy új ügyfél-beléptetési ellenőrzőlista-sablont tartalmaz, amely simábbá és kevésbé stresszessé teszi a folyamatot Önnek és ügyfelei számára egyaránt. Olvasson tovább további információkért.

Az új ügyfél beléptetési ellenőrzőlista fontossága

Vállalkozástulajdonosként fontos, hogy legyen egy új ügyfél-bevezetési ellenőrzőlista, amely biztosítja, hogy az emberek a lehető legjobb ügyfélélményt élvezhessék a vállalatnál. A követendő ellenőrzőlista segítségével felgyorsíthatja és hatékonyabbá teheti az ügyfelek bekerülési folyamatát.

Kinek lehet haszna egy új ügyfél felvételi ellenőrzőlistából?

  • Üzlettulajdonosok

Egy új ügyfél-bevezetési ellenőrzőlista segíthet a folyamat egyszerűsítésében, és megbizonyosodhat arról, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtja ügyfeleinek. Az ellenőrzőlista követésével biztos lehet benne, hogy minden szükséges lépést megtesznek, hogy ügyfelei elégedettek legyenek tapasztalataikkal.

  • Menedzserek

A menedzserek gyakran felelősek az ügyfél beléptetési élményéért, ezért kell nekik ilyen ellenőrző listát biztosítani. Segít elkerülni, hogy figyelmen kívül hagyjanak valami fontosat, megbizonyosodjanak arról, hogy minden szükséges lépést megtettek, és javítja a hatékonyságot az átfedések elkerülésével.

  • Ügyfélszolgálati képviselők

Az új ügyfél-beléptetési ellenőrzőlista lehetővé teszi az ügyfélszolgálati ügynökök számára, hogy gyorsan és egyszerűen szerezzenek új ügyfelet az Ön cégével és termékeivel vagy szolgáltatásaival. Segít elkerülni a hibákat és már a kezdetektől pozitív ügyfélélményt biztosít.

  • Ügyfelek

Az ügyfelek egy új ügyfél-bevezetési ellenőrzőlistából is profitálhatnak. Azáltal, hogy minden szükséges információval és dokumentummal egy helyen vannak, tudni fogják, mire számíthatnak, és így elkerülhetik a frusztrációt. A jó ügyfél-befogadási tapasztalat azt eredményezheti, hogy ismétlődő üzleti tevékenységet folytatnak az Ön cégével, és pozitív online véleményeket hagynak.

Fedezze fel új ügyfél-bevezetési ellenőrzőlistánkat

Új ügyfél beléptetési ellenőrzőlista

Ez a személy felelős az ügyféllel való kapcsolattartásért, valamint az Ön cégéről és termékeiről vagy szolgáltatásairól való tájékoztatásért.

Miért fontos értékesítési képviselőt kijelölni?

Az értékesítési képviselő a legfontosabb kapcsolattartó az ügyfél és a vállalat között, amellyel üzletet köt. A kijelölt személy felelős a kapcsolatok kialakításáért és annak biztosításáért, hogy az ügyfélnek pozitív élményben legyen része. Ezért az ügyfél értékesítési képviselőjének olyan személynek kell lennie, akire számítani lehet, ha választ kap minden kulcsfontosságú kérdésre vagy aggályra.

Hogyan lehet értékesítési képviselőt kijelölni?

Az ügyfél felvételi folyamatáért felelős menedzsernek ki kell jelölnie egy értékesítési képviselőt. A menedzser figyelembe veszi az ügyfél igényeit és követelményeit, valamint a vállalat termékeit vagy szolgáltatásait, hogy eldöntse, ki a legmegfelelőbb személy az egyes ügyfelekhez.

Sales manager

Milyen eszközöket kell használni az értékesítési képviselő kijelöléséhez?

  • ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszer – az interakciók és a fiók állapotának nyomon követésére
  • cégjegyzék – az alkalmazottak elérhetőségi adatainak megtalálásához
  • e-mail kliens – az ügyfélhez rendelt értékesítési képviselővel való kommunikációhoz

A megbízott ebben az esetben felelős az ügyfél támogatásáért és az esetleges kérdések megválaszolásáért.

Miért fontos ügyfélszolgálati képviselőt kijelölni?

Amikor az ügyfélnek kérdése van, vagy problémába ütközik, támaszkodnia kell valakire, aki választ tud adni neki, és időben megoldja a problémát.

Hogyan rendeljünk ki ügyfélszolgálati képviselőt?

Ügyfélszolgálati képviselőt az értékesítési képviselővel megegyező módon az ügyfél-beléptetési folyamatért felelős vezető jelölhet ki. Ezért az előző lépéshez hasonló eljárást fognak követni, hogy kijelöljenek valakit, akiről úgy gondolják, hogy a legmegfelelőbb lenne egy adott ügyfél számára.

fast customer support - illustration

Milyen eszközöket kell használni ügyfélszolgálati képviselő kijelöléséhez?

  • ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszer – az interakciók és a fiók állapotának nyomon követésére
  • cégjegyzék – az alkalmazottak elérhetőségi adatainak megtalálásához
  • e-mail kliens – az ügyfélhez rendelt ügyfélszolgálati képviselővel való kommunikáció

A szerződés kulcsfontosságú dokumentum, amely felvázolja az Ön cége és az ügyfél közötti megállapodás feltételeit.

Miért fontos a szerződés érvényesítése?

A szerződés egy jogilag kötelező érvényű dokumentum, amely felvázolja a két vagy több fél közötti megállapodás feltételeit. Fontos, hogy érvényesítse a szerződést, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a feltételek tisztességesek és ésszerűek, minden részlet helyes, és mindkét fél elégedett az értékesítési folyamat megállapodásával, mielőtt folytatná.

Hogyan kell érvényesíteni a szerződést?

Az ügyfél-bevezetési folyamatért felelős menedzser áttekinti a szerződést, és gondoskodik arról, hogy minden feltétel világos és tömör legyen. Azt is ellenőrzik, hogy minden részlet pontos-e, és mindkét fél elégedett-e a megállapodással.

Business Email Templates

Milyen eszközöket kell használni a szerződés érvényesítéséhez?

  • cégjegyzék – az ügyfél elérhetőségi adatainak megtalálásához
  • e-mail kliens – kommunikáció az ügyféllel a szerződésről
  • szerződés sablon – a megállapodás tervezetének elkészítéséhez

Az új ügyfél köszöntése nagyszerű módja annak, hogy elindítsa a belépési folyamatot.

Miért fontos üdvözlő e-mailt küldeni?

Az üdvözlő e-mail egy udvarias gesztus, amely segít jó első benyomást kelteni. Lehetőséget ad továbbá a cég és termékei vagy szolgáltatásai bemutatására, valamint annak elmagyarázására, hogy mit várhat el az ügyfél a beléptetési folyamattól.

Hogyan írjunk üdvözlő e-mailt?

A folyamatban bemutatkozó, korábban kijelölt értékesítési képviselő feladatai közé tartozik, hogy üdvözlő e-mailt küldjön az ügyfélnek. Ennek az üzenetnek tartalmaznia kell egy áttekintést arról is, hogy mire számíthat az ügyfél a belépés során, az ügyfélszolgálati képviselőjének elérhetőségeit (pl. e-mail címét), a szerződés csatolt példányát és minden egyéb lényeges információt.

Welcome to LiveAgent email

Milyen eszközöket kell használni üdvözlő e-mail küldéséhez?

  • e-mail kliens – az üdvözlő e-mail összeállításához és elküldéséhez
  • vállalati címtár – az ügyfél adatainak megtalálásához, beleértve az elérhetőségeket is
  • szerződéssablon – a szerződés másolatának csatolása az e-mailhez

Az ügyfél felvételi folyamatának folytatásához személyesen vagy online találkozzon velük.

Miért fontos az ügyféllel való találkozás ütemezése?

Ez a legjobb lehetőség a szerződés minden részletének áttanulmányozására, minden kérdésük megválaszolására, és annak biztosítására, hogy megértsék a megállapodást. Ez a találkozó lehetőséget ad arra is, hogy elmagyarázza, mit várhat az ügyfél a beléptetési folyamat hátralevő részétől.

Hogyan ütemezzünk találkozót az ügyféllel?

Az ügyfélért felelős értékesítési képviselő megbeszéli a mindkét fél számára megfelelő időpontot, valamint kiválasztja a megbeszélés legjobb formáját (személyes vagy online). Vegye figyelembe, hogy ezt az előző lépésben az üdvözlő e-mail részeként kezdeményezheti.

requestDemo

Milyen eszközöket kell használni az ügyféllel való találkozó ütemezéséhez?

  • találkozó ütemező – hogy mindkét fél számára megfelelő időpontot találjon
  • videokonferencia szoftver – online értekezlet megtartásához (ha van)

A találkozó során az ügyfélnek valószínűleg kulcsfontosságú kérdései és aggályai lesznek a felvételi folyamattal, a szerződéssel és/vagy az Ön jövőbeli kapcsolatával kapcsolatban.

Miért fontos felsorolni az ügyfél összes kérdését és aggodalmát?

Ez lehetővé teszi, hogy mindegyiket megszólítsa a találkozó során. Ez segít abban, hogy az ügyfél úgy érezze, hogy meghallják, és aggodalmait komolyan vegyék, valamint azonosítja azokat a területeket, ahol az ügyfélnek további tisztázásra van szüksége.

Hogyan lehet felsorolni az ügyfél összes kérdését és aggodalmát?

A megbízott értékesítési képviselőnek fel kell jegyeznie minden olyan problémát, amelyet az ügyfél felvet a találkozó során. Alternatív megoldásként megkérhetik az ügyfelet, hogy jó lenne-e rögzíteni a beszélgetést, hogy később visszatérhessen és áttekinthesse a részleteket.

Milyen eszközöket kell használni az ügyfél összes kérdésének és aggodalmának felsorolásához?

  • jegyzettömb (fizikai vagy szoftveres) – az összes kérdés és aggály feljegyzéséhez
  • hangrögzítő – az értekezlet rögzítéséhez (ha van)
  • videokonferencia szoftver – az online értekezlet rögzítéséhez (ha van)

Az ügyfél által felvetett kérdések és aggodalmak áttekintése során azonosíthat néhány lehetséges akadályt.

Miért fontos a fellépő problémák katalogizálása?

Ez egy lehetőség arra, hogy közvetlenül megszólítsa őket, és az ügyfél jól érezze magát, hogy előrehaladjon a beépítési folyamatban. Azt is lehetővé teszi számukra, hogy jelezzék azokat a területeket, ahol a vállalatnak változtatásokat kell végrehajtania.

Hogyan lehet katalogizálni a fellépő problémákat?

Vegye figyelembe az ügyfél által felvetett problémákat. Az ügyfélért felelős értékesítési képviselő leírhatja vagy rögzítheti azokat.

Milyen eszközöket kell használni a problémák katalogizálásához?

  • szövegszerkesztő – a problémák észrevételéhez
  • táblázat – a problémák és állapotuk katalogizálása

Az összes kérdés és aggály megválaszolása után itt az ideje, hogy megtudja, pontosan mit remél az ügyfél az Ön cégével való üzleteléstől.

Miért fontos meghatározni az ügyfél elvárásait?

Ez azt jelenti, hogy mindkét fél ugyanazon az oldalon lesz, és nem érik meglepetések az úton. Ez egyben lehetőség reális célok kitűzésére arra vonatkozóan, hogy a vállalat mit tud és mit nem.

Hogyan lehet azonosítani az ügyfél elvárásait?

A találkozó során közvetlenül kérdezze meg az ügyfelet az elvárásairól. Céljaikról és célkitűzéseikről is érdeklődhet, hogy jobban megértse, mit keresnek.

informational email templates

Milyen eszközöket kell használni az ügyfél elvárásainak azonosítására?

  • jegyzettömb (fizikai vagy szoftveres)
  • szövegszerkesztő
  • videokonferencia szoftver

Most, hogy tudja, mit akar az ügyfél, ideje elkezdeni néhány célt kitűzni.

Miért fontos rövid és hosszú távú célokat kitűzni?

Ez egy ütemtervet ad az ügyféllel való jövőbeni kapcsolatához. Azt is lehetővé teszi, hogy nyomon kövesse az előrehaladást, és mérje a sikert az idő múlásával.

Hogyan tűzzünk ki rövid és hosszú távú célokat?

A céloknak konkrétnak, mérhetőnek, elérhetőnek, relevánsnak és időhöz kötöttnek kell lenniük. Az ügyfelek elvárásaihoz is igazodniuk kell.

Milyen eszközöket kell használni a rövid és hosszú távú célok kitűzéséhez?

  • SMART célmeghatározás munkalap – a célok felsorolásához
  • projektmenedzsment eszköz – a célok előrehaladásának nyomon követésére az idő múlásával
  • CRM szoftver – az ügyfélkapcsolat nyomon követésére

Most, hogy új kliense van, fontos, hogy tárolja és frissítse az adatait.

Miért fontos az ügyfél adatainak nyomon követése?

Ezeket az információkat az ügyféllel való kommunikációra, igényeinek megértésére és a lehető legjobb szolgáltatás biztosítására használjuk fel. Segítségével nyomon követheti az ügyfelekkel folytatott interakcióit, és mérheti elégedettségét az idő múlásával.

Hogyan lehet nyomon követni az ügyfél adatait?

Használhatja a LiveAgent ügyfélszolgálati kapcsolatait az ügyfél nevének, e-mail-címének, telefonszámának és egyéb személyes adatainak tárolására. Az ügyfélszolgálati szoftverek, mint például a LiveAgent, lehetővé teszik egyéni kapcsolatfelvételi mezők létrehozását is, amelyekben egyedi információkat tárolhat ügyfeleiről a személyre szabottabb kommunikáció érdekében.

Contacts in Ticketing system - LiveAgent

Milyen eszközöket használjunk az ügyfél adatainak nyomon követésére?

  • LiveAgent – ügyféladatok tárolására az ügyfélszolgálati kapcsolattartó funkcióval

Miután az új ügyfél megkezdte vállalkozását, ideje meghatározni, hogyan használja az Ön szolgáltatásait vagy eszközeit.

Miért fontos felmérni az ügyfelek szolgáltatás-/eszközhasználatát?

Segít megérteni, hogyan használja az ügyfél az Ön termékeit vagy szolgáltatásait, és hogy a legtöbbet hozza-e ki belőlük. Segíthet azonosítani azokat a területeket is, ahol az ügyfélnek több támogatásra lehet szüksége.

Hogyan lehet felmérni az ügyfelek szolgáltatás-/eszközhasználatát?

Az ügyfél közvetlen megkérdezésével, viselkedésének megfigyelésével, adatok és elemzések áttekintésével és/vagy felhasználói tesztek elvégzésével. Ezután összehasonlíthatja ezeket az információkat a céljaival, hogy megtudja, mennyire hasonlítható össze az ügyfél felhasználása.

Analytics overview feature in Customer service software - LiveAgent

Milyen eszközöket kell használni a vevői szolgáltatások/eszközök használatának felmérésére?

  • felhasználói tesztelő szoftver – annak megfigyelésére, hogy az ügyfél hogyan használja az Ön termékét vagy szolgáltatását
  • elemző szoftver – az ügyfél használati adatainak áttekintésére
  • kliens bevezetési kérdőív – hogy közvetlenül megkérdezze őket tapasztalataikról

Miután felmérte, hogy az ügyfél hogyan használja szolgáltatásait, jegyezze fel a viselkedésében bekövetkezett változásokat.

Miért fontos észrevenni a használat növekedését vagy csökkenését?

Ez lehetővé teszi annak megértését, hogy az ügyfél mennyire használja termékeit vagy szolgáltatásait. Ezen információk alapján további szolgáltatásokat vagy támogatást javasolhat.

Customer service analysis - illustration

Hogyan lehet észrevenni a használat növekedését vagy csökkenését?

Az adatok és elemzések időbeli nyomon követésével láthatja, hogyan változik az ügyfél felhasználása. Ha a használat csökkenését észleli, kapcsolatba léphet az ügyféllel, hogy megtudja, szüksége van-e segítségre.

Milyen eszközöket kell használni a használat növekedésének vagy csökkenésének észlelésére?

Tippek az új ügyfelek követéséhez

  • Küldjön személyre szabott köszönőlevelet az ügyféllel való találkozást követő 24 órán belül

Mindig jó ötlet köszönőlevelet küldeni, miután találkozott egy új leendő ügyféllel. Ez a követő e-mail vagy más típusú üzenet azt mutatja, hogy érdekli a kapcsolat építése, és hálás az üzletükért.

  • Adja hozzá az új ügyfelet a levelezőlistájához, és időnként küldje el neki a vállalkozásával kapcsolatos újdonságokat

Képes lesz arra, hogy naprakészen tartsa őket a vállalkozásával kapcsolatban, és idővel erős kapcsolatot építsen ki velük. Ennek eredményeképpen a jövőben nagyobb valószínűséggel fogják használni az Ön termékeit vagy szolgáltatásait.

  • Lépjen kapcsolatba az ügyféllel a közösségi médiában, és kövesse az újdonságokat

A közösségi média nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatban maradjon ügyfeleivel – ha követi frissítéseiket, többet megtudhat róluk és érdeklődési körükről. Ennek eredményeként jobb szolgáltatást nyújthat számukra, és csökkentheti az ügyfelek lemorzsolódását.

  • Hívja meg az ügyfelet az iparágához kapcsolódó eseményekre vagy találkozókra

Ezzel megmutathatja nekik, hogy érdekli a vállalkozásuk, és szeretné segíteni a növekedésüket. Ez azt is lehetővé teszi, hogy többet tudjon meg az iparágukról, és kiépítse hálózatát.

  • Kínáljon ingyenes forrásokat vagy tanácsadási szolgáltatásokat, amelyek előnyösek lehetnek az ügyfél számára

Ez megmutatja az ügyfélnek, hogy érdekli a sikere, és értékes információkat vagy szolgáltatásokat nyújthat számára. Egy ilyen apró gesztus sokat segíthet az ügyféllel való erős kapcsolat kialakításában.

  • Rendszeresen ellenőrizze az ügyféllel, hogyan teljesít

Ha rendszeresen felveszi velük a kapcsolatot, akár egy gyors hívással vagy e-maillel is, biztos lehet benne, hogy elégedettek termékeivel vagy szolgáltatásaival. Így szükség esetén további támogatást is kínálhat nekik.

Az új ügyfél felvételi ellenőrzőlistájának összefoglalása

  • Jelöljön ki egy értékesítési képviselőt
  • Rendeljen ki egy ügyfélszolgálati képviselőt
  • Érvényesítse a szerződést
  • Üdvözlő e-mail küldése
  • Találkozó ütemezése az ügyféllel
  • Sorolja fel az ügyfél összes kérdését és aggodalmát
  • Katalógusba sorolja az ügyfél által fellépő problémákat
  • Azonosítsa az ügyfél elvárásait
  • Tűzzön ki rövid és hosszú távú célokat
  • Kövesse nyomon az ügyfél adatait a LiveAgent segítségével
  • Értékelje, hogy az ügyfelek hogyan használják a szolgáltatásokat/eszközöket
  • Jegyezze fel a használat növekedését vagy csökkenését

Frequently asked questions

Milyen gyakran kell frissítenem az új kliens belépési ellenőrzőlistáját?

Vállalkozásától és folyamatai változásának gyakoriságától függ, de ideális esetben mindig értesítenie kell, ha változás történik a vállalat eljárásaiban, termékeiben vagy ügyfélkörében. Az is hasznos lehet, ha rendszeres időközönként átnézi az ellenőrzőlistát, hogy megnézze, van-e olyan terület, ahol javíthatná a hatékonyságot.

Automatizálhatom-e az új kliens-belépési folyamat egyes részeit eszközök segítségével?

Igen, olyan szoftverekkel, mint a CRM-ek, e-mail marketing platformok és projektmenedzsment eszközök. Ha technológiát használ az új kliens belépési folyamatának automatizálására, időt és energiát takaríthat meg, valamint könnyebben nyomon követheti új ügyfeleit.

Hogyan könnyíthetem meg az új ügyfél felvételi folyamatát számukra és magam számára?

Tervezze meg előre a lépéseket, azaz kövesse az itt megadotthoz hasonló ellenőrző listát, és győződjön meg arról, hogy minden, amire új ügyfelének szüksége van, készen áll, és várja őket, amikor belépnek. Minél könnyebbé teszi új ügyfelei számára az indulást, annál valószínűbb, hogy elégedettek lesznek szolgáltatásaival, és hosszú ideig Önnel maradnak. Ez viszont növeli az átlagos ügyfélélettartamot és az ügyfélmegtartási arányt.

Milyen gyakori hibákat követnek el a vállalkozások az új ügyfél felvételi folyamata során?

Számos tényezőt kell figyelembe venni egy új ügyfél bevezetésekor, de itt van néhány leggyakoribb hiba, mint például az, hogy nem kommunikálják az ügyféllel a projekt elvárásait és céljait, nem megfelelően magyarázzák el vagy demonstrálják, hogyan működik a termék vagy szolgáltatás, és nem sikerült létrehozni egy ütemterv vagy határidők meghatározása a befejezésre, és a munka befejezése után nem követik nyomon az ügyfeleket.

Kiszervezhetem-e az új ügyfél-belépési folyamatomat egy harmadik fél szolgáltatóhoz?

Amikor erről dönt, tegye fel magának a kérdést: „Képesek lesznek-e olyan szintű szolgáltatást nyújtani, amely megfelel az elvárásainak, vagy felülmúlja?”, „Képesek lépést tartani a cégem növekedésével?”, „Megbízhatok-e bennük az érzékeny adatokkal?”, és „Költséghatékony lesz-e a megoldásuk?” Ha ezekre a kérdésekre igennel válaszol, akkor vállalkozása számára az új ügyfél bevonási folyamatának kiszervezése lehet a legjobb megoldás. De ha bármelyikre nemmel válaszol, akkor lehet a legjobb, ha a belépési folyamatot házon belül tartja.

Kapcsolódó források

Weboldalunk sütiket használ. A folytatással feltételezzük, hogy engedélyezi a sütik telepítését, ahogy azt a weboldalunk részletezi adatvédelmi és sütikre vonatkozó irányelvek.

×
Foglaljon le velünk egy hívást, és fedezze fel, hogy a LiveAgent milyen előnyöket nyújthat vállalkozása számára.

Több időpontban is elérhetőek vagyunk

Foglaljon le egy demót